«ایران آنلاین» گزارش می‌دهد؛

آیا نیروهای حماس در بیمارستان شفا بودند؟

آرزو نوروزجم

آرزو نوروزجم

بین‌الملل

59876
آیا نیروهای حماس در بیمارستان شفا بودند؟

ارتش رژیم صهیونیستی با توهم حضور نیروهای حماس در زیر زمین مراکز بهداشتی و درمانی، بارها بیمارستان‌های غزه را مورد هدف حملات خود قرار داده است، توهمی که آخرین بار دامن بیمارستان شفا را گرفت و در جریان این حملات وحشیانه تعداد زیادی از بیماران تحت درمان در این بیمارستان به شهادت رسیدند، اما اثری از نیروهای حماس نبود.

گروه بین‌ الملل ایران آنلاین: ادعای اسرائیلی ها برای حضور نیروهای حماس در زیرساخت های بیمارستانی که عمرش در دست فلسطینی‌ها به قاعده قرارداد اوسلو است، به حوالی سال 2014 بر می‌گردد، روزهایی که خبرنگاران خبرهایشان از وضعیت جنگی غزه و تشدید حملات را از داخل این بیمارستان مخابره می‌کردند.

همان روزها ادعای صهیونیست‌ها توسط کارکنان بیمارستان، از جمله پزشک نروژی، مادس گیلبرت، تکذیب شد اما آنها بیخیال نشدند و سال گذشته میلادی انیمیشنی ساختند که در آن نشان می‌داد این بیمارستان توسط حماس به عنوان یک پایگاه عملیاتی مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

همین بنای یک حمله گسترده به قدیمی ترین بیمارستان غزه شد. بیمارستانی که با آغاز حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفتم اکتبر، تمام موارد جدی پزشکی را، دو برابر ظرفیت خود برای پذیرش بیماران تحت درمان در شرایط پیچیده، قطع برق و کمبود شدید سوخت و دارو پذیرش کرد.

حمله ای به بهانه وجود تونل های حماس، که صدها کشته و زخمی بر جای گذاشت، از جمله نوزادان نارسی که در انکیباتورها بستری بودند.

 

این بیمارستان اهمتش برای غزه فراتر از دنیای پزشکی است، سالهاست که از آن به عنوان مجتمع پزشکی تاریخی با نام  "خانه‌ی بهبودی" و  قلب تپنده‌ی غزه یاد می‌شود.

با بالا گرفتن آتش جنگ در این چند ماه اخیر، از حملات متعدد اسرائیل جان سالم به در برد، با کمبود برق و اکسیژن و آب و دارو دست و پنجه نرم کرد، برای سران و مقامات فلسطینی نقش سالن کنفرانس را بازی کرد و حتی برای آوارگان غزه هم کار یک پناهگاه را انجام داد و حتی مثل یک رسانه تاثیرگذار تصاویر نوزادان مرده و کودکان معلول را از داخل بیمارستان برای جهان ارسال کرد.

حالا این بیمارستان چند منظوره چند هفته قبل برای دومین بار طعمه حملات اسرائیل شد، این رژیم ادعا کرد که حماس پس از پاکسازی بیمارستان در نوامبر ۲۰۲۳، به بیمارستان بازگشتند.

ادعا و حملاتی که البته ایالات متحده از آن حمایت کرده است و برای ارتش این رژیم یک چراغ سبز نشان داده تا خودشان را برای یک جنایت وحشیانه آماده کنند.

الشفا به مدت دو هفته به محاصره صهیونیست‌ها درآمد، جنایتی که به نقل ناظران سازمان ملل شوک آور و غیر قابل باور بوده است.

ارتش اسرائیل برای توجیه حملات وحشیانه خود به این بیمارستان می‌گوید؛ «حدود ۲۰۰ تن از شبه‌نظامیان» در درگیری‌ها در منطقه بیمارستان شفا و اطراف آن کشته شده‌اند.

اظهاراتی که جنبش حماس آن رد می‌کند و اظهار میکند هیچگونه فعالیت نظامی در این بیمارستان و سایر مراکز بهداشتی در غزه ندارد.

کشتارهای هولناک، اعدام های میدانی، بازداشت ها و کوچاندن آوارگانی که در بیمارستان الشفا پناه گرفته بودند تنها یک گوشه از جنایاتی است که ارتش رژیم صهیونیستی در این مرکز درمانی مرتکب شده است.

هرچند خبرهای ضد و نقیض و تایید نشده ای هم در خصوص کشتن زنان باردار در این بیمارستان منتشر شد که واکنش های زیادی را به دنبال داشت. شبکه الجزیره هم طی گزارشی در جریان محاصره این بیمارستان نوشت: نظامیان صهیونیست مجروحان بیمارستان را با تانک زیر می گیرند و خانه‌های اطراف این بیمارستان را با ساکنان داخلش به آتش می‌کشند.

بعد از گذشت چیزی حدود 2 هفته از محاصره و جنایت در این بیمارستان حالا ارتش اسرائیل در بیانیه ای از پایان فعالیت عملیاتی نیروهای خود در منطقه بیمارستان شفا خبر داده است.

خبری که حماس نیز آن را تایید کرده است و اعلام کرده محاصره این بیمارستان تمام شده اما ساختمان این بیمارستان به کلی تخریب شده و ده ها جسد از داخل این ویرانه بیرون کشیده شده است.

سازمان پزشکان بدون مرز پس از بازدید نمایندگانش از وضعیت این بیمارستان به دنبال خروج نیروهای اسرائیلی گفته با دیدن خسارت‌های وارده به بیمارستان شفای نوار غزه در اثر حمله‌های رژیم صهیونیستی و تخریب کامل آن در غرب شهر غزه شوک زده شده است.

شوکی که صدای دکتر صالح الهمس مدیر بخش پرستاری در بیمارستان اروپایی غزه را هم در آورده، پایگاه خبری الجزیره به نقل از وی نوشت: با ویرانی بیمارستان شفا توسط رژیم صهیونیستی، بخش بهداشت غزه دست کم ۸۰۰ تخت بیمارستانی و ۱۰۰ دستگاه دیالیز کلیه را از دست داده است.

هرچند ارتش اسرائیل عملیات خود برای محاصره و حمله به بیمارستان الشفا را یکی از موفق ترین عملیات‌هایش در طول چند ماه جنگ اخیر خود علیه غزه اعلام کرده و گفته مقادیر زیادی سلاح حماس را توقیف کرده اما نهاد بهداشتی سازمان ملل می‌گوید در جریان این حمله وحشیانه، چندین بیمار کشته شدند و بخش بیشتری از بیمارستان تخریب شده و هیچ دستاورد موفق نظامی برای ارتش اسرائیل نداشته است.

تدروس گبریسوس، مدیر کل سازمان بهداشت جهانی با انتشار توئیتی از جان باختن ۲۱ بیمار در طول حمله رژیم صهیونیستی به این بیمارستان خبر داده است. اظهاراتی که ادعای ثابت نشده ارتش اسرائیل برای حضور حماس در زیر زمین این بیمارستان را برای جامعه جهانی زیر سوال میبرد، ایا حماس در زیر بیمارستان است؟


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل