«ایران آنلاین» گزارش می‌دهد؛

راه‌اندازی جریان مطالبه‌گر دانش‌آموزی در دستور کار وزارت آموزش و پرورش

جامعه

60211
string(651) "[{"name":"a","aspect":"16:9","width_small":"480","width_medium":"720","width_large":"960","_sy":"1","_sx":"1","_r":"0","_h":"354.375","_w":"630","_y":"23.639333073322934","_x":"0","source":"\/news\/photo\/1403\/01\/18\/fa2d2d1c27a08186d43b7a4914d30267.jpg","_pr_css":"display: block; width: 160px; height: 106.667px; min-width: 0px !important; min-height: 0px !important; max-width: none !important; max-height: none !important; transform: translateX(9.45912e-15px) translateY(-6.00364px);"},{"name":"b","aspect":"1:1","width_small":"480","width_medium":"720","width_large":"960","_sy":"","_sx":"","_r":"","_h":"","_w":"","_y":"","_x":"","source":""}]" راه‌اندازی جریان مطالبه‌گر دانش‌آموزی در دستور کار وزارت آموزش و پرورش

انسان پرسشگر انسانی فعال است و ملاک‌های سنجش مطلوبیت نظام آموزشی این است که تا چه اندازه فرصت و ظرفیت خلق پرسش‌های تازه و دستیابی به افق تازه ناشناخته‌ها به دانش‌آموز داده می‌شود.

گروه اجتماعی ایران آنلاین: دوران کودکی و نوجوانی با آن حجم از تحرک و نشاط، توانایی و انگیزه‌های بالقوه در طول عمر بشر تکرارناپذیر است، در هر زمینه‌ای در این دوران بالندگی و رشد مشهود است و شخص در این مقطع سنی به توانایی‌ها و علایق خود آگاه می‌شود. لذا فضای آموزشی بهترین فرصت برای بروز و ظهور استعدادها، مطالبه‌گری و پرسشگری رقم می‌زند.

"روحیه پرسشگری و مطالبه‌گری باید در فرزندان این مرز و بوم زنده شود." این جمله کلیدی سال‌هاست از زبان اساتید و مسئولان حوزه آموزش و پرورش شنیده می‌شود و این نخستین‌باری نیست که اساتید برجسته دانشگاهی و کارشناسان آموزشی خواهان تحول در نظام و ساختار و نگاه آموزشی هستند.

بی شک انسان پرسشگر انسانی فعال است و ملاک‌های سنجش مطلوبیت نظام آموزشی این است که تا چه اندازه فرصت و ظرفیت خلق پرسش‌های تازه و دستیابی به افق تازه مجهولات به دانش‌آموز و دانشجو داده می‌شود.

نظام آموزشی باید به گونه‌ی باشد که شور و شوق جوانان را نکشد و شمع اشتیاق نوجوانان را خاموش نکند.

در این راستا حجت الاسلام محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایران آنلاین، پیشنهاد تشکیل یک کمیته مشترک میان تشکل‌های دانش‌آموزی و راه‌اندازی جریان مطالبه‌گر دانش‌آموزی را مطرح کرد و گفت: تشکیل چنین جریانی در حوزه آموزش بسیار موثر خواهد بود و تشکل‌های مختلف با همیاری و همفکری یکدیگر می‌توانند مطالبه‌گری ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه تشکل‌های مختلف می‌توانند یک مجمع تشکیل دهند، عنوان کرد: از این رو نظرات اقشار مختلف دانش‌آموزان بیان می‌شود و برای مسئولان بسیار مهم است فضای دانش‌آموزی و اقتضائات دانش‌آموزی را بشناسند و از ظرفیت دانش‌آموزان استفاده کنند تا احساس خوبی همچون مفید بودن و اثرگذاری در اجتماع را به آنان القا کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: حتی دانش‌آموزان می‌توانند با تشکیل کمیته مشترک یک دانش‌آموز تمام ساعتی باشند و عرصه سیاسی-اجتماعی که یکی از نکات مهم این حوزه است را به خوبی پیاده کنند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار جامعه