ماجرای ضد و نقیض‌های آمریکایی‌ها در جریان تحریم یک گردان ارتش اسرائیل

آرزو نوروزجم

آرزو نوروزجم

بین‌الملل

63767
ماجرای ضد و نقیض‌های آمریکایی‌ها در جریان تحریم یک گردان ارتش اسرائیل

وزارت‌خارجه آمریکا اعلام کرده بر اساس بررسی‌های انجام شده تصمیم دارد چند گردان اسرائیل را به دلیل اقدامات علیه حقوق بشر تحریم کند، تصمیمی که نتانیاهو آن را احمقانه دانسته، این تحریم درحالی اعمال می‌شود که از هفتم اکتبر تا کنون اسرائیل با حمایت آمریکا دست به یک نسل‌کشی بی سابقه زده است.

گروه بین‌الملل ایران آنلاین: در میان قوم من، اشخاص بدکاری وجود دارند که همچون شکارچیان برای انسان دام می‌گذارند، خانه‌های خود را از نقشه‌های فریبکارانه و غارتگرانه پرکرده‌اند. به همین دلیل است که اکنون قدرتمند و ثروتمند هستند و رفتار بدشان حدّ و اندازه‌ای ندارد.

تعاریفی که قرن‌ها پیش از زبان ارمیای نبی درباره قوم یهود گفته شد حالا برای مردم جهان به یک کابوس واقعی تبدیل شده است.

کابوسی که بنایش از همان روزهایی گذاشته شد که با یک تصمیم همه یهودیان با تفکری افراطی از سراسر دنیا راهی اورشلیم شدند تا برای تشکیل دولت واحد یهود و غصب و غارت، خود را صاحبخانه کنند.

جنایت‌های صهیونیست‌ها سال‌هاست اهالی فلسطین را هدف قرار داده و برای باریکه‌ای که مردمش نمی‌خواهند تسلیم شوند بمب و موشک می‌فرستد.

همین هفت ماه قبل بود که به دنبال عملیات طوفان‌الاقصی، اسرائیل دست گذاشت روی کشتار کودکان و مردم بی‌دفاع غزه و حالا هم زور آخرش را می‌زند تا رفح را به خاک و خون بکشد.

وحشی‌گری که البته اسرائیلی‌ها در آن تنها نیستند و خیلی‌ از سیاستمداران دنیا با هر چه در توان داشتند برای حمایت از آن قد علم کردند و سهم بیشتر این حمایت‌ها هم قسمت کاخ سفید شد.

علیرغم تلاش‌های ظاهری آمریکا برای میانجی‌گری و مخالفت با تصمیم کابینه اسرائیل برای حمله به رفح، اما نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از تصمیم قاطع این رژیم برای حمله زمینی خبر داد و گفت در صورتی که اسرای اسرائیلی در دست حماس آزاد شوند، حمله به رفح را به تعویق خواهد انداخت.

حرف و اقدامی که چند روزی می‌شود جماعت دانشجوی آمریکایی را به میدان اعتراض و تحصن در دانشگاه‌های معتبر ایالات متحده کشانده و کلاس و درس را تعطیل کرده است.

دانشجویان معترض می‌گویند جنگ باید تمام شود و فلسطین باید آزاد شود، حرفی که البته به مذاق خیلی از سیاسیون آمریکایی و اسرائیلی خوش نیامده و روسای این مراکز علمی را مجبور کرده‌اند پای پلیس و سرکوب و دستگیری را به دانشگاه‌ها باز کنند.

در کنار اعتراض‌های دانشجویی اما خبر رسید وزارت‌خارجه آمریکا پنج واحد ارتش اسرائیل را متهم به نقض حقوق‌بشر کرده و یکی از گردان‌های این ارتش را که به گردان نتصح‌یهودا معروف است تحریم کرده است.

گردانی که ‌می‌گویند پیش از هفتم اکتبر و حملات اسرائیل به غزه مرتکب اقداماتی علیه حقوق‌بشر شده است. این تصمیم در حالی گرفته شده که وزارت‌خارجه آمریکا و نهادهای تاثیرگذار  چشمشان را در این تصمیم‌گیری بر  جنایت‌ها و نسل‌کشی غزه در این چند ماه اخیر بسته‌اند.

البته وزارت‌خارجه آمریکا اعلام کرده هرچند ممکن است تحریم ایالات متحده علیه این گردان‌ها دریافت هرگونه کمک مالی و نظامی به ارتش اسرائیل را محدود کند اما آنها همچنان از حمایت ارتش آمریکا برخوردار خواهند بود.

آنطور که وزارت‌خارجه آمریکا اعلام کرده تحقیقات در خصوص خشونت ارتش اسرائیل از سال ۲۰۲۲ آغاز شده و ارتباطی با جنگ فعلی غزه ندارد، در مقابل اما افکار عمومی جامعه جهانی، اقدامات اسرائیل درجریان حملات ارتش این رژیم به غزه را اقدامی جنایتکارانه و نوعی نسل‌کشی می‌داند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به تصمیم تحریم از سوی آمریکا گفته، این تصمیم غیر عقلانی و احمقانه است.

جو بایدن اما برای اثبات دوستی و حمایتش در طول مدت جنگ غزه تلاش کرد با انواع کمک‌های مالی، نظامی و تسلیحاتی شریک دیرینه خود را تنها نگذارد و حتی خودش را هم صهیونیست خواند.

اعتراض‌های جهانی به اقدامات جنایتکارانه صهیونیست‌ها باعث شد رئیس‌جمهور آمریکا در برخی سخنرانی‌هایش از سیاست‌های نتانیاهو انتقاد کند و از برقراری آتش‌بس حرف بزند، او حتی برای کابینه اسرائیل باید و نباید هم تعیین کرد تا در مقابل یک حمله نظامی دیگر به شهر رفح، ژست انسان‌دوستی به خودش بگیرد.

در کنار رفتار ضد و نقیض بایدن مقابل اسرائیل، مجلس نمایندگان و مجلس سنای ایالتی در هاوائی با تصویب قطعنامه‌ای از دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا خواسته‌اند در غزه آتش‌بس برقرار کند.

تصویب قانون ممنوعیت ارسال و فروش سلاح به اسرائیل هم البته کارساز نشد و حملات به غزه بیش از قبل شدت گرفت و تصویب بسته کمکی ۲۶ میلیاردی برای اسرائیل، تلاش برای آتش‌بس و پایان جنگ را به طنزی تلخ برای حامیان فلسطین تبدیل کرده است.

حالا خبر تحریم چند گردان ارتش اسرائیل، شاید طنابی باشد که جو بایدن تلاش می‌کند با کمک آن دولتش را از اتهام دست‌داشتن در جنایات غزه تبرئه کند و شرایط را برای انتخابات آتی ایالات متحده به نفع خودش هموار کند.

آمریکا پیش از این هم تحریم‌هایی را علیه شهرک‌نشینان ساکن کرانه باختری به دلیل خشونت علیه فلسطینیان این منطقه اعمال کرده بود، حتی برخی کشورهایی که در حال حاضر حامی این رژیم در حمله به غزه هستند، آن زمان اعلام کردند برخی نهادها و شهرک‌نشین‌ها را تحریم می‌کنند.

تحریم‌هایی که مانند همه قطعنامه‌هایی که علیه جنایت‌های اسرائیل در این مجمع و آن سازمان تصویب می‌شود فقط برگه سیاه می‌کند و عملا برای توقف کشتار و نسل‌کشی صهیونیست‌ها هیچ کارایی و کاربردی ندارد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل