رئیس سازمان ملی استعدادهای درخشان:

کاشت بذر پژوهش‌های علمی میان دانش‌آموزان با برگزاری نمایشگاه دستاوردهای سمپاد

بهار خسروی

بهار خسروی

جامعه

64405
کاشت بذر پژوهش‌های علمی میان دانش‌آموزان با برگزاری نمایشگاه دستاوردهای سمپاد

الهام یاوری با اشاره به اینکه نمایشگاه دستاوردهای سمپاد شبکه خوبی از ارتباط انسانی میان دانش‌آموزان مدارس سمپاد و سایر مدارس ایجاد می‌کند، گفت: این نمایشگاه شبکه‌ای است که منجر به کاشت بذرهای پژوهش‌های آینده و علمی کشور می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایران آنلاین، الهام یاوری معاون وزیر و رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در نشست خبری دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی سمپاد گفت: دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش سمپاد از رشد کیفی و کمی خوبی برخوردار است که پس از وقفه ۱۰ ساله قرار است برگزار شود.

وی در ادامه افزود:  دانش‌آموزان مدارس سمپاد و سایر دانش‌آموزان خوش‌فکر مدارس در این نمایشگاه شرکت می‌کنند. آن‌ها توانمندی‌ها و دستاوردهای پژوهشی خود را در این نمایشگاه به نمایش می‌گذارند و ظرفیت نهفته خود را آشکار می‌کنند.

معاون وزیر درباره اهداف نمایشگاه دستاوردهای پژوهش سمپاد بیان کرد: دانش‌آموزان با گفت‌وگو با افراد متخصص کاربرد دستاوردهای پژوهشی خود را بهتر درک می‌کنند. این نمایشگاه شبکه خوبی از ارتباط انسانی میان دانش‌آموزان مدارس سمپاد و سایر مدارس ایجاد می‌کند، شبکه‌ای که قرار است بذر پژوهش‌های آینده و علمی کشور باشد.

یاوری در ادامه خاطرنشان کرد: ۴۵ درصد از دانش‌آموزان دهک‌های یک تا ۴ در مدارس سمپاد پذیرفته شده‌اند. در این راستا قشر کم برخوردار ۴۵ درصد شانس بیشتری برای حضور در این مدترس دارند.

وی ادامه داد: همچنین ۷۱ درصد به تعداد دانش‌آموزانی که زیر حمایت کمیته امداد هستند اضافه شده است. 

یاوری درباره قبولی‌های کنکور بیان کرد: در سال گذشته رتبه‌های تک رقمی کنکور ۴۰ نفر بودند. از این تعداد ۱۶ دانش‌آموز برتر کنکور در رشته‌های مختلف از مناطق ۱ و ۲ کم برخوردار و جزو دانش‌آموزان سمپادی بودند.

وی در پایان افزود:  تلاش می‌کنیم پذیرش در مدارس سمپاد فقط از تهران یا از مدارس ویژه و غیر دولتی نباشد و در کل کشور عدالت انجام شود.

بهرامی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در ادامه این نشست عنوان کرد: نادانسته‌ها را جز با تجربه‌ی خود یا گوش سپردن به تجربه‌ی دیگران نمیتوان دانست. بسیاری از آنچه را ما دیده و آزموده‌ایم، نسل شما هنوز نیازموده و ندیده است. ما دیده‌ایم و شما خواهید دید. دهه‌های آینده دهه‌های شما است و شمایید که باید کارآزموده و پُرانگیزه از انقلاب خود حراست کنید و آن را هرچه بیشتر به آرمان بزرگش که ایجاد تمدّن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمیٰ (ارواحنافداه) است، نزدیک کنید. برای برداشتن گامهای استوار در آینده، باید گذشته را درست شناخت و از تجربه‌ها درس گرفت؛ اگر از این راهبرد غفلت شود، دروغ‌ها به جای حقیقت خواهند نشست و آینده مورد تهدیدهای ناشناخته قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه افزود: متنی که خواندم فرازی از بیانیه گام دوم انقلاب بود که مقام معظم رهبری تکلیف کردند . ایشان بر امید و استمرار کارها بر پایه گذشته تاکید دارند. بر همین اساس با اعتماد سازمان ملی استعدادهای درخشان به آموزش و پرورش کشور بر مبنای اسناد بالادستی و برنامه هفتم توسعه بر این شدیم تا نمایشگاه دستاوردهای استعدادهای درخشان را تشکیل دهیم. تاکنون باز خوردهای خوبی از آن دریافت کرده‌ایم.

بهرامی اظهار کرد: تلاش است که بعد از دیدن دستاوردهای دانش‌آموزان سمپاد، سایر دانش‌آموزان سراسر کشور هم علاقه‌مند شوند و امیدآفرینی در جامعه شکل بگیرد. برای پیشرفت امید لازم است و برای امید جلوه‌هایی از موفقیت در گذشته مهم است.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار جامعه