کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با ایران آنلاین مطرح کرد؛

ابعاد نامه رهبر انقلاب به دانشجویان آمریکا / طوفان‌الاقصی نوعی تلنگر به فضای سیاسی غرب بود

سیاست

69185
ابعاد نامه رهبر انقلاب به دانشجویان آمریکا / طوفان‌الاقصی نوعی تلنگر به فضای سیاسی غرب بود

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: نامه اخیر رهبر انقلاب به‌نوعی دعوت دانشجویان آمریکا و اروپا برای انجام مطالعه و بررسی روی این موضوع است که مسئله فلسطین از کجا و چطور شروع شده که اکنون با چنین شرایطی مواجه است، چرا که این مسئله در غرب مورد غفلت قرار گرفته و غربی‌ها اجازه نمی‌دهند که دانشجویان به این ماجرا ورود کنند.

گروه سیاسی ایران آنلاین: اعتراض دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی که از اوایل اردیبهشت‌ماه آغاز شده تا جایی پیش رفته که دامنه آن به برخی کشورهای غربی استرالیا، کانادا، فرانسه، ایتالیا، انگلیس نیز کشیده شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی، چندی پیش در نامه‌ای خطاب به دانشجویان باوجدان حامی مردم فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا، ضمن ابراز همدلی و همبستگی با اعتراضات ضدصهیونیستی این دانشجویان، آنان را بخشی از جبهه مقاومت دانستند و بر تغییر وضعیت و سرنوشت منطقه حساس غرب آسیا تأکید کردند. در بخشی از این نامه آمده است: جوانان عزیز دانشجو در ایالات متّحده‌ی آمریکا! این، پیام همدلی و همبستگی ما با شما است. شما اکنون در طرف درست تاریخ ــ که در حال ورق خوردن است ــ ایستاده‌اید.

شما اکنون بخشی از جبهه‌ی مقاومت را تشکیل داده‌اید، و در زیر فشارِ بی‌رحمانه‌ی دولتتان - که آشکارا از رژیم غاصب و بی‌رحم صهیونیست دفاع می‌کند - مبارزه‌ای شرافتمندانه را آغاز کرده‌اید.

جبهه‌ی بزرگ مقاومت در نقطه‌ای دور، با همین ادراک و احساسات امروز شما، سالها است مبارزه میکند. هدف این مبارزه، توقّفِ ظلمِ آشکاری است که یک شبکه‌ی تروریست و بی‌رحم به نام «صهیونیست‌ها»، از سالها پیش بر ملّت فلسطین وارد ساخته و پس از تصرّف کشورشان، آنها را زیر سخت‌ترین فشارها و شکنجه‌ها گذاشته است. نسل‌کشیِ امروز رژیم آپارتاید صهیونیست، ادامه‌ی رفتار بشدّت ظالمانه در ده‌ها سال گذشته است.

در همین راستا، علی عبدی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایران آنلاین در ارزیابی نامه رهبر معظم انقلاب به دانشجویان آمریکایی حامی مردم فلسطین، اظهار کرد: این نامه را می‌توان در راستا و امتداد نامه چند سال قبل رهبر معظم انقلاب به جهان غرب دانست و در واقع نوعی پیوست یا تکمله که در راستای آن نامه است، اما با این تمایز که این نامه در دوران پسا طوفان‌الاقصی نوشته شده و متناسب با شرایط جنگ غزه و دقیقا ناظر به مسئله فلسطین است.

عبدی ادامه داد: نامه قبل به‌نحوی دعوت به اسلام و دعوت به مطالعه قرآن بود و در واقع مقام معظم رهبری می‌خواستند فضای اسلام‌ستیزی گفتمان سیاسی و رسانه غرب را با این حرکت بشکنند.

وی عنوان کرد: نامه اخیر رهبر انقلاب به‌نوعی دعوت دانشجویان آمریکا و اروپا برای انجام مطالعه و بررسی روی این موضوع است که مسئله فلسطین از کجا و چطور شروع شده که اکنون با چنین شرایطی مواجه است، چرا که این مسئله در غرب مورد غفلت قرار گرفته و غربی‌ها اجازه نمی‌دهند که دانشجویان به این ماجرا ورود کنند، البته نه اینکه از منظر قانونی منعی بر روی این موضوع وجود داشته باشد اما فضای سیاسی چنان غفلت‌زاست ‌و چنان غربی‌ها این ماجرا را دو قطبی خیر و شر کرده و قطب خیر آن را اسرائیل و قطب شر آن را فلسطین و جهان اسلام قرار داده‌ بودند که عملا این انگاره حاکم شده بود که اسرائیل در این ماجرا مق بوده و فلسطینی‌ها هیچ حقی ندارند.

کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به ماجرای طوفان‌الاقصی و جنگ غزه عنوان کرد: این عملیات همچون تلنگری بود که بسیاری از دانشجویان به این بازاندیشی برسند که ابعاد مسئله فلسطین را مورد بررسی قرار دهند و بخواهند این موضوع را واکاوی کنند که فلسطین چطور به اینجا رسید‌ و اسرائیل چگونه پدید آمد و این همان فضایی بود که مقام معظم رهبری از آن بهره بردند و دانشجویان را به تامل بیشتری وا داشتند و آنها را با این تعبیر که شما طرف درست تاریخ ایستاده‌‎اید به تفکر بیشتر درباره مسئله فلسطین تشویق کردند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست