شناسایی ۹۰۰ هزار دانشآموز بازمانده از تحصیل
جامعه
70250
وزیر آموزش و پرورش گفت: ۹۰۰ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل را شناسایی و تعداد بسیاری را برگرداندیم و برای فرد به فرد وقت گذاشتیم که چرا آنها از تحصیل جا ماندهاند.
به گزارش گروه اجتماعی ایران آنلاین، رضامراد صحرایی پیش از ظهر امروز در آیین بیست و ششمین مجمع خیرین مدرسه ساز استان مرکزی با اشاره به اینکه امروز در حضور مردم تاریخ ساز شهر اراک هستیم، اظهار داشت: عدالت شعار بنیادین و جهت اصلی انقلاب اسلامی در تمام شعون بوده است، دولت اقدامات بسیاری برای دستیابی به عدالت انجام داده است، پیش از انقلاب سرانه آموزشی کمتر از دو متر مربع بود و امروز در سراسر کشور این فضا به حدود ۵ متر و ۳۵ سانتیمتر رسیده و نقش خیرین در این رخداد بسیار مهم و ستودنی است.
وی افزود: از نخستین تشکیل مجمع خیرین تا به امروز، خیرین نه تنها در این مسئله پیشتاز بودند بلکه دولتها را نسبت به این موضوع حساس کردند، در دوره ریاست شهید جمهور حدود ۷ هزار مدرسه ساخته شد و بیش از ۳۲ هزار کلاس درس و ۳.۵ میلیون فضای آموزشی اضافه شده است، به طوری که سرانه آموزشی روستاها و شهرهایی که سرانه آنها از ملی پایینتر بوده ۶۴ درصد افزایش پیدا کرده است.
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: فضای آموزشی معلم سوم بچههاست و تأثیر زیادی در یادگیری خوب و عمیق دانش آموزان دارد، کار خیرین جلوهای از مشارکت مردم در جهت تحقق عدالت است، امید بعد از عدالت اهمیت بالایی دارد، امید سوخت حرکت به سمت آینده است، بسیاری از پروژههایی که در اینسه سال افتتاح شدند سالهای سال نماد کمکاری کم اهمیتی، کمک توجهی، ناکارآمدی و ناامیدی مردم شده بودند زمانی که پروژههای نیمه تمام به کمک خیرین تمام شد هر کدام بذر امید در دل مردم و بذر ما میتوانیم در جامعه شدند، رئیس جمهور شهید در آخرین دیدار با کارکنان نظام در روزهای نخست سال، ابرپروژه کشور را امید و اعتماد دانستند، نقش خیرین در ایجاد امید بین مردم ستودنی است.
صحرایی عنوان کرد: آینده پس از عدالت و امید اهمیت دارد، مدرسه کانون و سیمای آینده هر کشور است، امروز بذر هر کشور در مدرسه کاشته میشود، اگر مدرسه امروز مکان خوبی برای تربیت فرزندان باشد آینده کشور آینده باشکوهی خواهد بود، خیرین در آینده کشور نقش آفرینی دارند، مدرسه مکان تربیت انسانهاست به همین جهت خیرین آینده سازی میکنند. اثر کار خیر خیران هرگز از بین نخواهد رفت. هر فردی برای اعتلای ایران گهربار با اصالت خود میکوشد، خیرین نقش مهمی در افراشتن پرچم ایران دارند،کار خیرین برای ملت و حکومت و برای ایجاد امید و اعتماد به آینده است.
وی با گرامیداشت یاد شهید جمهور ایت الله رئیسی ادامه داد: تلاش شهید جمهور در ایجاد امید به مردم بود و در دوره خود تصویر جدید از حکمرانی ملت و دولت را به پا کرد، بسیاری از سختیها را با بغض فرومیبرد، اما میگفت نباید مردم از اختلاف مسئولان دچار آسیب شوند، او را رسیدن به خدا را از میان مردم برگزید و در نهایت مردم پیکر او را تشییع کردند، شهید جمهور خوب میدانست هیچ حکمرانی بدون مردم به توقیف نمیرسد و میدانست اگر توقیفی کسب میشود به جهت حضور مردم است، شهید جمهور لفظ مردمی بودن را برازنده دولت خود میدانست و به هیأت دولت تذکر میداد که نگویید دولت سیزدهم بلکه باید دولت مردمی نام برده شود.
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: مردم مشاهده کردند که میتوان در سه سال کار کرد، تنها در آموزش و پرورش ۴۰ کار برای اولین بار رقم خورد، پروژههایی که موجبات ناامیدی مردم را ایجاد کردند در دولت سیزدهم به ثمر رسیدند، شهید جمهور کلنگزنی جدید در جایی که پروژه ناتمام وجود داشت را منع کرد و تاکید دانش گزارش مزدمدزیاره خود را تحلیل کنید، در نتیجه برای مردم خود را وقف کرد و خط قرمزی جز مردم نداشت، عملکرد شهید جمهور این پیام را برای مردم داشت که عقل و خرد جمعی اشتباه نمیکند؛ اگر شهید جمهور عزیز شد به این جهت است که مردم وی را عزیز کردند.
صحرایی با بیان اینکه شهید عجمیان در حوادث سال ۱۴۰۱ مظلومانه به شهادت رسید، خاطرنشان کرد: در سراسر کشور ۱۲۰ هزار مدرسه فعال داریم که ۱۰۶ هزار دولتی هستند، مدرسه نهاد اجتماعی پویاست و باید برای آن برنامهریزی شود، در دو سال دولت سیزدهم ۷۰ هزار کلاس درس بهسازی و شادابسازی شد، بیش از ۱۵ هزار گروه جهادی در این حوزه فعال هستند، در طرح شهید عرب تمام سیستمهای سرمایشی گرمایشی در حال اصلاح است، در طرح شهید محمودوند دانشآموزان بازمانده از تحصیل را شناسایی میکنیم، ۹۰۰ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل را شناسایی و تعداد بسیاری را برگرداندیم و برای فرد به فرد وقت گذاشتیم که چرا آنها از تحصیل جا ماندهاند.
انتهای پیام/