«ایران آنلاین» گزارش می‌دهد؛

سنگ تمام دولت سیزدهم در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام

صفیه رجایی هرندی

صفیه رجایی هرندی

اقتصاد

71595
سنگ تمام دولت سیزدهم در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام

سیاست به اتمام رساندن پروژه‌های نیمه تمام جزو طرح‌های مهمی بود که دولت سیزدهم نسبت به آن تلاش زیادی کرد؛ پروژه‌هایی که سال‌ها بر زمین مانده بودند و خاک می‌خوردند با تلاش این دولت به بهره‌برداری رسیدند.

گروه اقتصادی ایران آنلاین: حکایت پروژه‌های نیمه‌تمام موضوعی است که دولت‌های مختلف همواره با آن دست و پنجه زیادی نرم کرده‌اند و بعضا از دولتی به دولت دیگر به ارث رسیده‌ و تبدیل به معضل شده‌اند، اما سیاست به اتمام رساندن این دست پروژه‌ها جزو طرح‌های مهمی بود که دولت سیزدهم نسبت به آن تلاش زیادی کرد؛ پروژه‌هایی که سال‌ها بر زمین مانده بودند و خاک می‌خوردند با تلاش این دولت به بهره‌برداری رسیدند. موضوعی که حتی کارشناسان نیز نسبت به آن اذعان دارند.

ارتباط مستقیم پروژه‌های نیمه‌تمام در ایجاد تورم

در همین رابطه، سیاوش غیبی‌پور کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با ایران آنلاین اظهار کرد: دولت سیزدهم کمتر از عمر قانونی خود خدمت کرد اما در همین مدت نیز توانست کارهای بسیار موثری انجام دهد.

وی ادامه داد: دولت شهید رئیسی در زمینه اقتصاد موفقیت‌های زیادی کسب کرد که یکی از آن‌ها این بود که بسیاری از هزینه‌ها و بودجه‌هایی که در دولت‌های قبل برای ساخت صنایع مورد استفاده قرار می‌گرفت و پروژه‌ها نیمه‌کاره رها می‌شدند، در دولت سیردهم به بهره‌برداری رسیدند و به عبارتی، همت دولت سیزدهم در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام یکی از موفقیت‌های مهمی بود که نباید از یاد برد.

غیبی‌پور با بیان اینکه وجود پروژه‌های نیمه‌تمام به طور مستقیم در ایجاد تورم تاثیر می‌گذارد، گفت: در مدت زمانی که از عمر دولت سیزدهم گذشت، پروژه‌هایی ایجاد شده‌اند هر کدام تاثیرات مستقیم بر روی بدنه اقتصاد کشور داشته‌اند که از جمله آنها می توان به احیای منابع هدر رفته و بسیاری از واحدهای تولیدی دوباره به فعالیت خود بازگشتند اشاره کرد که بخش اعظم آن به اراده و تصمیم رئیس جمهور باز می‌گردد، چرا که در دولت‌های قبل نیز تمایل به انجام این کار وجود داشت اما در عمل چیزی مشاهده نمی‌کردیم.

گام‌های مثبت دولت سیزدهم در احیای واحدهای تولیدی راکد

همچنین، فاطمه مقصودی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با ایران آنلاین با بیان اینکه در دولت سیزدهم تلاش‌های زیادی در زمینه اقتصادی صورت گرفت، عنوان کرد: دولت شهید رئیسی اقدامات زیادی در زمینه احیای واحدهای تولیدی که سال‌ها راکد و بلا استفاده مانده بودند، انجام داد و توانست گام‌های مثبتی در این زمینه بردارد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: فعالیت دوباره کارخانه نیشکر اهواز، کارخانه هپکو و سایر کارخانه‌های مهمی که به دلایل مختلف از چرخه تولید خارج شده بودند با کمک شهید رئیسی و تیم همراهش دوباره فعال شدند.

به گزارش ایران آنلاین، فرصت اشتغالی که در طرح‌های نیمه تمام و تنها در بخش اجرای آن وجود دارد ۷۰۰ هزار شغل است. بیکاری یکی از بیماری‌های اساسی که کشور و جامعه ایران با آن روبه‌رو است و چالش‌های اجتماعی بسیاری ایجاد کرده که با اجرای طرح‌های نیمه‌تمام جبران خواهد شد.

افتتاح بیمارستان امام خمینی شهریار پس از ۳۴ سال وقفه، کارجهادی در سدغدیر بابا حیدر، بهره برداری از ایستگاه پمپاژ دائم آب بانه، افتتاح فرودگاه شهدای سقز  پس از ۲۷ سال، افتتاح راه آهن همدان سنندج بعد از ۱۸ سال، افتتاح بیمارستان امام حسین (ع) در فارس بعد از ۱۲ سال، افتتاح خط دوم آبرسانی به شیراز از سد درودزن بعد از ۱۲ سال، احیای کارخانه قند یاسوج بعد از یک دهه رکود، افتتاح سد چمشیر بعد از ۱۱ سال و غیره تنها بخشی از پروژه‌های نیمه تمامی است که در دولت سیزدهم تکمیل شده و به بهره‌برداری رسیدند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار اقتصاد