داوود عطایی

داوود عطایی

سرمقاله

10196
رقابت میلی متری بزرگان یورو

رقابت میلی متری بزرگان یورو

سطح بازیها آنقدر بالاست که سوییس بدون فوق ستاره وترکیه تیم ناآشنای یورو با شایستگی جواز حضور در جمع هشت تیم برتر را به دست آوردند، اما تیم های مطرح جهان مانند بلژیک ویکی از قهرمانان ادوار جام جهانی یعنی ایتالیا به راحتی حذف شدند.

به گزارش ایران ورزشی، در فصل تعطیلی فوتبال باشگاه ایران ، بازی های یورو 2024 چشم نواز وبه زیبایی هرچه تمام تر ادامه دارد.بازیهای یک هشتم نهایی با حذف مدعیانی همچون ایتالیا وبلژیک به پایان رسید و هشت تیم صعود کرده به مرحله یک چهارم نهایی جمعه و شنبه به مصاف هم می روند تا مسافران مرحله نیمه نهایی مشخص شوند.

سطح بازیها آنقدر بالاست که سوییس بدون فوق ستاره وترکیه تیم ناآشنای یورو با شایستگی جواز حضور در جمع هشت تیم برتر را به دست آوردند، اما تیم های مطرح جهان مانند بلژیک ویکی از قهرمانان ادوار جام جهانی یعنی ایتالیا به راحتی حذف شدند.

رقابت ها آنچنان به هم نزدیک است که انتخاب تیم برنده آلمان میزبان واسپانیای فوق العاده در تمام خطوط زمین بسیاردشوار است. کدام یک به مرحله بالاتر صعود می کنند؟ شاگردان ناگلزمان که از پشتیبانی بی حد وحصرتماشاگران وامتیاز میزبانی بهره مندند.در برابردانمارک نشان دادند به هیچ عنوان تسلیم نمی شوند.در نقطه مقابل اسپانیای دلا فونته به حدی در خطوط مختلف خوب و روان بازی می کند، که حتی وقتی دررقابت با گرجستان روی یک غافلگیری گل به خودی زد. بدون کوچکترین دغدغه ای جریان بازی را در دست گرفت و با نتیجه خیره کننده 4 بریک گرجستان شگفتی ساز را حذف کرد. بی تردید در جمع این هشت تیم تاسف بار حذف هریک از تیم های آلمان یا اسپانیاست که ساعت 22 جمعه شب یکی از آنها باید یورو 2024 را ترک کند.

فرانسه وپرتغال هم که تا اینجای کار در حد وقواره قهرمان ظاهر نشده اند پیکاری را آغاز خواهند کرد که در نخستین ساعت شنبه رقبای سنتی یکی اشک شوق می ریزد ودیگری با  آه وافسوس به خانه برمی گردد. این دو تیم هم آنچنان شناخت دقیقی از هم دارند وسطح فوتبالشان چنان به هم نزدیک است که هر واقعه ای اتفاق بیفتد تعجب برانگیز نیست.

شاید انگلیس با بازیکنان گرانقیمتش در سطح دنیا نام نشانی برای خود کسب کرده باشد اما فوتبال بی زهر واتکای بیش از اندازه به ستاره های افول کرده شرایط تیم ساوت گیت را به گونه ای رقم زده که معلوم نیست بتوانند از عهده یاران ژاکا کاپیتان پر سابقه سوییس برآیند.بعید نیست در شب شنبه انگلیس هم مانند ایتالیایی های مغرور چمدان هایشان را به مقصد لندن ببندند و این تیم سوییس بدون فوق ستاره باشد که از حضور در نیمه نهایی جشن وپایکوبی می کند.

در آخرین پیکار این مرحله هم شنبه شب ترکیه به مصاف هلندی می رود که سایه ای از تیم مقتدر سالیان گذشته سرزمین لاله ها است. به واقع تشخیص صعود کننده این نبرد تعیین کننده هم بسیار دشوار است. چراکه ترکیه با تمام وجود در مقابل اتریش مقاومت واز دو گل زده اش دفاع کرد تا جواز حضور در این مرحله کسب کند.سطح فوتبال تیم های مختلف اروپایی آنقدر رشد کرده که هیچ بعید نیست اتفاقات غیر منتظره وغیر قابل باور را در جمعه وشنبه پیش رو شاهد باشیم. چه بسا بزرگان فوتبال اروپا رنگ بازی نیمه نهایی را نبینند.

از طرفی فوتبال به خاطرهمین رخدادهای عجیب و غریبش مشهور شده و جذابیتش مدیون همین غیرقابل پیش بینی بودن مسابقات در سطوح مختلف است. بی شک در مسابقات با قی مانده تا فینال شاهد رقابت تنگاتنگ ، فوتبال زیبا وتهاجمی  تیم های مدعی کسب قهرمانی یورو 2024 خواهیم بود. اینکه به واقع کدام تیم قهرمان یورو می شود سوال دشواری است که به هیچ عنوان تا پایان رقابت ها نمی توان پاسخ گفت.
انتهای پیام/
دیدگاه ها