فوتبال ایران

10527
سهم درآمدی باشگاه های فوتبال جهان از یورو

سهم درآمدی باشگاه های فوتبال جهان از یورو

باشگاه های فوتبال هم از حضور بازیکنان خود در این رقابت های یورو منتفع خواهند شد.

یورو یک رقابت بسیار محبوب است که بسیاری از بهترین بازیکنان فوتبال در آن حضور دارند. کیفیت نمایش و درام داخل زمین رویدادی بسیار محبوب را ایجاد می‌کند و میلیون‌ها نفر در سراسر جهان مایل به تماشای آن هستند. طبیعی است که یوفا از طریق این رقابت ها به درآمد بسیار زیادی دست پیدا خواهد کرد.

در این بین باشگاه های فوتبال هم از حضور بازیکنان خود در این رقابت ها منتفع خواهند شد.یوفا فقط به اتحادیه های ملی برای حضور در یورو پرداخت نمی کند، بلکه بخشی از درآمد را با باشگاه هایی که ستاره های خود را به مسابقات می فرستند نیز تقسیم می کند.

بر اساس آنچه به عنوان برنامه مزایای باشگاه شناخته می شود، هیئت حاکمه اروپا به باشگاه ها بر اساس مدت زمانی که بازیکنان با تیم ملی خود می گذرانند، غرامت پرداخت می کند.

این طرح قبلاً در تورنمنت‌های قبلی و مسابقات لیگ ملت‌ها و مسابقات مقدماتی این فصل اجرا شده است، کل مبلغ پرداختی به باشگاه ها برای حضور بازیکنان در یورو از 130 میلیون یورو به 140 میلیون یورو افزایش خواهد یافت.

مبلغ ثابتی برای هر بازیکن در روز پرداخت می شود. پرداخت ها از 10 روز قبل از اولین بازی یک تیم در یورو شروع می شود و تا یک روز پس از حذف (یا بردن جام) تمدید می شود. برای تشخیص تفاوت در دستمزد و ارزش در تیم‌های مختلف، باشگاه‌ها به سه دسته تقسیم می‌شوند که برای هر کدام سطح متفاوتی از غرامت وجود دارد.

 مبلغ هر بازیکن در روز عبارت بود از: 

– باشگاه رده 1: 8700 یورو

– باشگاه رده 2: 5800 یورو

– باشگاه رده 3: 2900 یورو

به طور مثال 

باشگاه اتلتیک بیلبائو چهار بازیکن در ترکیب لوئیز د لا فوئنته خواهد داشت: اونای سیمون ، دنی ویویان ، نیک ویلیامز و اویهان سانس . حضور این بازیکنان در تیم ملی حاکی از یک سری منافع اقتصادی برای باشگاه بیلبائو است.

این باشگاه فقط از حضور بازیکنانش در مرحله گروهی تاکنون حدود 541000 یورو دریافت کرده و این رقم ممکن است افزایش یابد.

بر همین اساس باشگاهع پرسپولیس بابت حضور 30 روزه گولسیانی در یورو مبلغ 87 هزار یورو درآمدزایی کرده است.

این در حالیست که فوتبال ایران در سالیان گذشته با جذب بازیکنان درجه دو و سه برزیلی و بازیکنان بی کفیت خارجی عملا از این درآمد ها محروم بودند و حضور گولسیانی به فوتبال ایران درس داد که لیگ برتر ما هم می تواند از درآمد های یورو سهم داشته باشد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران