منهای فوتبال

10567
حضور ۸ فرنگی‌کار ایرانی در المپیک

حضور ۸ فرنگی‌کار ایرانی در المپیک

در حالی که روس‌ها شرکت در المپیک را تحریم کرده‌اند؛ در لیست اعلام شده از سوی اتحادیه جهانی برای حضور در پاریس، نام ۸ ایرانی و یک کشتی‌گیر از بلاروس دیده می‌شود.

به گزارش ایران ورزشی و به نقل از تسنیم، اتحادیه جهانی کشتی امروز ( سه‌شنبه 19 تیر) لیست فرنگی‌کارانی که سهمیه المپیک را به دست آورده‌اند، اعلام کرد که علاوه بر تیم ملی ایران که با سهمیه کامل و 6 نفره در این رقابت‌ها شرکت خواهد کرد، دو کشتی‌گیر ایرانی دیگر به نام‌های جمال ولی‌زاده و صباح شریعتی نیز با تابعیت کشورهای دیگر در المپیک حضور دارند.

همچنین بعد از تحریم المپیک پاریس از سوی کشتی روسیه، تنها نام یک کشتی‌گیر بلاروسی در جمع فرنگی‌کاران حاضر در المپیک دیده می‌شود که در وزن 97 کیلوگرم و جزو رقبای محمدهادی ساروی است.

نکته جالب توجه اینکه آمریکا که در رشته فرنگی جزو مدعیان نیست، در لیست پایانی با کمال بِی در 77 کیلو، پایتون جاکوبسون در 87 کیلو، جوزف رائو در 97 کیلو و آدام کان در 130 کیلو در المپیک کشتی خواهد گرفت.

لیست کشتی‌گیران شاخص سهمیه گرفته کشتی فرنگی المپیک پاریس به این شرح است:

وزن 60 کیلوگرم:

نماینده ایران در این وزن مهدی محسن‌نژاد است که حریفان سرسختی چون کنیچیرو فومیتای ژاپنی، ویکتور سیوبانو از مولداوی، ژولمان شارشنبکوف از قرقیزستان، گئورگی تیبیلوف از صربستان، انس باشار از ترکیه و ... را پیش رو دارد.

در این وزن غیر از محسن‌نژاد، جمال ولی‌زاده دیگر کشتی‌گیر ایرانی است که پیش از این به اسم اتحادیه جهانی در مسابقات شرکت کرده بود.

وزن 67 کیلوگرم:

سعید اسماعیلی ملی‌پوش ایران در المپیک است و نفرات شاخصی چون لوئیس اورتا سانچز کوبایی، ماته نِمِس صربستانی، کیوتارو سوگابه ژاپنی، راماز زوئیدزه گرجستانی، حسرت جعفروف آذربایجانی، پرویز نصیبوف اوکراینی، اسلاویک گالستیان ارمنی و... هم در این وزن جزو مدعیان هستند.

وزن 77 کیلوگرم:

امین کاویانی‌نژاد به عنوان نماینده ایران در این المپیک کشتی خواهد گرفت، درحالیکه نام عنوان‌دارانی چون آکژول محموداف قرقیزستانی، مالخاز آمویان ارمنی، سانان سلیمانوف آذربایجانی، برهان آکبوداک از ترکیه، زولتان لوای مجارستانی، نائو کوزاکای ژاپنی و... درمیان سهمیه‌داران المپیک پاریس دیده می‌شود.

وزن 87 کیلوگرم:

علیرضا مُهمدی نایب‌قهرمان وزن 82 کیلوگرم سال گذشته جهان ملی‌پوش این وزن ایران است و برای کسب مدال با نفراتی چون دیوید لوسونچی مجارستانی، علی چنگیز ترک، نورسلطان تورسینوف قزاق، کوماروف صربستانی، رفیق حسین‌اف آذربایجانی، تورپال بیسلطانوف دانمارکی، لاشا گبادزه گرجستانی و ... رقابت خواهد کرد.

وزن 97 کیلوگرم:

محمدهادی ساروی نماینده این وزن ایران در المپیک است که گابرئیل روسیلوی کوبایی، آرتور الکسانیان ارمنی، آرتور عمروف از جمهوری چک، ابوبکر خاسلاخانائو از بلاروس و رستم آساکولوف از ازبکستان را پیش رو دارد.

وزن 130 کیلوگرم:

امین میرزازاده سنگین‌وزن ایران در المپیک است که بعد از محرومیت رضا کایالپ، محمد باکر را از کشور ترکیه پیش روی خود می‌بیند و همچنان باتوجه به محرومیت سرگی سیمینوف، جدی‌ترین رقیبش برای مدال، میخایین لوپز کوبایی است که برای کسب پنجمین طلای المپیکش به پاریس می‌آید.

صباح شریعتی هم دیگر ایرانی شرکت‌کننده در المپیک است که در استانبول برای آذربایجانی‌ها سهمیه المپیک گرفت.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های منهای فوتبال