پریسا غفاری

پریسا غفاری

توپ و تور

10616
شـــب بخیر” کنایه‌آمیز جوکوویچ به تماشاگران

داستان یک بغض فروخورده

شـــب بخیر” کنایه‌آمیز جوکوویچ به تماشاگران

به نظر می‌رسد نواک جوکوویچ این روزها دل پری از اهالی لندن دارد.

بعد از آن “شــــب بخیر” کنایه‌آمیز به هواداران در ویمبلدون، تنیس‌باز صرب مصاحبه خود با بی‌بی‌سی را هم نیمه‌کاره رها کرد.

نواک جوکوویچ دوشنبه شب بعد از شکست هولگر رونه در مرحله یک‌هشتم نهایی ویمبلدون به شیوه‌ای عجیب نارضایتی خود از رفتار تماشاگران را ابراز کرد.

قهرمان هفت دوره مسابقات که از هو شدن توسط تماشاگران دلخور به نظر می‌رسید با لحنی کنایه‌آمیز گفت: «به آن‌ها که به بازیکنان احترام می‌گذراند شب‌بخیر می‌گویم، اما به آنها که امشب به من بی‌احترامی کردند می‌گویم: شـــــــــــب بخیر!»

نحوه ادای “شـــب بخیر” توسط جوکوویچ جنجال زیادی در رسانه‌ها ایجاد کرد و به سرعت در شبکه‌های اجتماعی دست به شد شد. نوله در ادامه مصاحبه حرف‌های دیگری هم زد که نشان از اوج عصبانیت او داشت: «می‌دانم که آنها رونه را تشویق می‌کردند اما تشویق رونه در ضمن بهانه‌ای بود برای هو کردن من… من همه این کلک‌ها را بلدم…در محیط‌های خصمانه‌تر از این هم بازی کرده‌ام… شما نمی‌توانید با این کارها روی من تأثیر بگذارید.»

جنجال‌های این مصاحبه اما به اینجا ختم نشد و بازیکن ۳۷ ساله صرب در مصاحبه با بی‌بی‌سی هم از کوره در رفت و وقتی با سوالی تکراری روبرو شد گفت: «به جز سوال در مورد تماشاگران سوال دیگری برای پرسیدن ندارید؟ فقط روی آن تمرکز کرده‌اید؟»

جوکوویچ بعد از اینکه این جملات را با عصبانیت بر زبان آورد از روی صندلی خود بلند شد و محل مصاحبه را تنها بعد از ۹۸ ثانیه ترک کرد.

این اولین بار نیست که شاهد تنش میان جوکوویچ و تماشاگران هستیم. نوله در این سال‌ها بارها مورد غضب هواداران قرار گرفته و البته راه مقابله با آن را هم به خوبی یاد گرفته است. اما هرازگاهی هم از کوره در می‌رود و نوع واکنشش جنجال برانگیز می‌شود.

درست است که برخی رفتارهای جوکوویچ ممکن است هواداران را تحریک کند اما باید قبول کرد که او به عنوان یکی از بزرگترین اسطوره‌های تاریخ ورزش احترامی که شایسته‌اش است را از جانب مردم دریافت نمی‌کند و شاید باید به او حق داد که از این بابت دلشکسته باشد. این مسئله‌ای است که جان مکنرو هم به آن اشاره کرد و گفت: «حداقل ۱۰۰ مسابقه در طول ۱۰ ۱۵ سال گذشته بوده است که در آنها به نواک جوکوویچ بی‌احترامی شده است. چرا؟ چون او خیلی خوب است؟»

 این اسطوره آمریکایی افزود: «او چه کار بدی کرده که شایسته چنین رفتاری باشد؟ آیا دلیل بی احترامی به او این است که با تمام توان رقابت می‌کند؟»


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های توپ و تور