فوتبال ایران

11039
حواشی مصاحبه جدید اوسمار؛ فوتبال مهم‌تر از مرگ و زندگی نیست!

حواشی مصاحبه جدید اوسمار؛ فوتبال مهم‌تر از مرگ و زندگی نیست!

مصاحبه جدید اوسمار ویرا پرده از رفتار عجیب برخی هواداران پرسپولیس برداشت.

اوسمار ویرا سرمربی سابق پرسپولیس که این روزها تیم بوریرام تایلند را برای فصل جدید لیگ تایلند آماده می‌کند، در مصاحبه‌ای با یکی از رسانه‌های ایرانی از رفتار عجیب هواداران پرسپولیس در زمان انتصابش به عنوان سرمربی این تیم گفت. او درباره تهدید هواداران پرسپولیس و فشاری که روی خود احساس می‌کرد گفت: «زمانی که در برزیل بودم در تیم‌های بزرگی کار کردم. آن‌جا هم فشار هواداران همیشه وجود داشت. به این فشار عادت داشتم. تنها چیزی که شاید من را ناراحت کرد رفتاری بود که با دختر و همسرم شد. در فضای مجازی چیزهایی گفته شد که فکر نمی‌کنم کسی مایل باشد این حرف‌ها را بشنود. شاید بدترین چیزی که گفتند این بود که شوهرت را راضی کن که زنده به برزیل برگردد تا اینکه بخواهیم او را در تابوت به برزیل برگردانیم. ما از او متنفریم و دوستش نداریم یا اینکه او لیاقت پرسپولیس را ندارد. شاید او را بدزدیم و بلایی سرش بیاید. او را قانع کن که به برزیل برگردد. حرف‌هایی گفته شد که در مغز آدم نمی‌گنجد.»

اوسمار ویرا در زمان انتخاب شدن به عنوان سرمربی پرسپولیس تحت فشار شدیدی بود و خبر رسمی باشگاه برای انتصاب او به عنوان جایگزین یحیی گل‌محمدی، رکورد نظرات منفی در تاریخ صفحه رسمی پرسپولیس را شکست. این انتقادات به دلیل رزومه نه‌چندان پربار اوسمار، تا حدی قابل درک بود اما این نوع تهدیدها و رفتارها، در شأن هیچ باشگاهی نیست و اصلا فوتبال آنقدر مسئله مهمی نیست که بخواهیم خانواده یک فرد مهاجر در کشور خود را تهدید کنیم. رفتارهایی که نه تنها به اعتبار فوتبال ایران لطمه می‌زند، بلکه اعتبار مردم و فرهنگ کشورمان را هم تحت شعاع قرار می‌دهد. رفتاری که امیدواریم در ادامه این فصل و پس با حضور چندین مربی و بازیکن خارجی جدید در لیگ، دیگر شاهد آن نباشیم.

پس از این مصاحبه، باید از اوسمار ویرا هم قدردانی کرد که تا زمان هدایت پرسپولیس، پرده از این رفتارهای عجیب و زشت برنداشت و پس از پایان همکاری با قرمزهای پایتخت همواره با احترام از پرسپولیس و هوادارانش صحبت کرد. این رفتار، نشان‌دهنده اخلاق حرفه‌ای سرمربی قهرمان فصل گذشته پرسپولیسی‌هاست.

وقتی پای امنیت جسمانی و روانی خانواده و افراد وسط باشد، جمله معروف بیل شنکلی که فوتبال مهم‌تر از مرگ و زندگیست هیچ موضوعیتی ندارد و کاش فرهنگ هواداری در فوتبال ایران نیز مسیر رشد به نسبت گذشته را طی کند.
انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران