گزارش

11133
ورزشگاه های نا آماده؛ چالش لیگ برتری‌ها

مسئولان چهار تیم فردا به فدراسیون فوتبال می روند

ورزشگاه های نا آماده؛ چالش لیگ برتری‌ها

فصل جدید فوتبال باشگاهی ایران در حالی قرار است کمتر از یک ماه دیگر آغاز شود که یکی از چالش های پیش روی فدراسیون فوتبال و به خصوص تیم های شرکت کننده در آن، کمبود ورزشگاه های مناسب و استاندارد برای برگزاری مسابقات است. موضوعی که باعث شده تا تیم ها هر سال دچار مشکل شوند و بعضا بازی های شان را در ورزشگاه هایی که به عنوان میزبان توسط آنها معرفی شده برگزار نکنند و در ورزشگاه های نزدیک به شهر خود یا جاهای دیگر به میدان بروند. مانند نساجی که به دلیل اینکه ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر، استانداردهای مد نظر AFC را نداشت، در لیگ قهرمانان آسیا، ورزشگاه آزادی تهران را به عنوان ورزشگاه محل بازی های خانگی اش معرفی کرده بود.

حالا هم و در آستانه شروع لیگ بیست و چهارم، ورزشگاه آزادی آمادگی میزبانی کامل از استقلال و پرسپولیس را ندارد و فقط بازی های مهم این دو تیم در آزادی برگزار می شود. سرخابی ها هم در این وضعیت، باید بازی های شان را در ورزشگاه تختی تهران برگزار کنند که این ورزشگاه قدیمی جنوب شرق تهران هم هنوز به وضعیت ایده آل نرسیده و در حال مرمت و بازسازی است. ضمن اینکه وضعیت چمن تختی هم نگرانی هواداران استقلال و پرسپولیس را در پی داشته است.

در همین رابطه، اعلام شده ورزشگاه های فولادشهر اصفهان (ذوب آهن)، شهید نصیری یزد (چادرملو)، شهید وطنی قائمشهر (نساجی) و شهید دستگردی (هوادار)، آماده برگزاری مسابقات لیگ برتر نیستند. از همین رو، ذوب آهن باید در ورزشگاه نقش جهان اصفهان، چادرملو در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین و هوادار در ورزشگاه شهدای شهر قدس به میدان بروند و نساجی هم بازی های خود را با نیمی از ظرفیت ورزشگاه شهید وطنی برگزار کند.

در این شرایط، از مدیرعامل این باشگاه های شمس آذر که قرار است میزبان چادرملو باشد، نساجی، هوادار و چادرملو، روسای هیات فوتبال استان های این تیم ها و نیز مدیرکل استان های تیم های مذکور، دعوت شده تا فردا با حضور در فدراسیون فوتبال در خصوص شرایط برگزاری بازی های خانگی این تیم ها به بحث و تبادل نظر بپردازند. البته مشکل ورزشگاه ها تنها مربوط به این تیم ها نیست و طبق اعلام قرار است، چهارشنبه این هفته چهار تیم دیگر لیگ برتری و دوشنبه و چهارشنبه هفته بعد، هشت تیم دیگر نیز به فدراسیون بروند تا درباره میزبانی آنها و شرایطی که دارند به اظهار نظر بپردازند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های گزارش