فوتبال ایران

1156
VAR در یک بازی، عدالت زیر سوال رفت آقای تاج

در انتظار اعتراض‌های بیشتر به یک تصمیم

VAR در یک بازی، عدالت زیر سوال رفت آقای تاج

استفاده تک بازی از سیستم کمک داور ویدئویی در دربی ۱۰۱ اعتراض‌هایی را از سوی باشگاه‌ها به دنبال داشته است.

به گزارش ایران ورزشی، مهدی تاج درحالی با رایزنی‌ها خود زمینه‌ساز به کارگیری از سیستم کمک داور ویدئویی در دربی 102 شده که استفاده تک بازی از این سیستم همین حالا معترضانی را به دنبال خود می‌بیند.

سعید مظفری‌زاده، سرپرست تیم تراکتور که خود دستی بر آتش داوری لیگ داشته اولین معترض است. او اعتقاد دارد که فیرپلی کل رقابت‌ها با استفاده تک بازی از این سیستم زیر سوال رفته است.

جواد نکونام نیز درمصاحبه خود اشاره‌ای گذرا به این موضوع داشته که ای کاش در همه بازی‌ها از این روش برای کنترل اتفاقات داخل میدان استفاده شود.

اما این پایان کار نیست. پیش از مسجل شدن استفاده از این تکنولوژی حسین عسگری، رئیس سابق کمیته داوران نیز به فیرپلی نبودن این موضوع اشاره کرد و پیش بینی می‌شود بعد از دربی صدای یکی، یکی تیم‌ها و مربیان در آید و آن‌ها استفاده تک بازی از این سیستم را عمیقا زیر سوال ببرند.

اینکه چرا مهدی‌ تاج به این نتیجه رسیده که فقط در دربی از این روش برای بهبود چرخه داوری استفاده کند اما ابتدای فصل با رئیس فیفا رایزنی نکرده که در تمام بازی‌های لیگ برتر ایران از این روش استفاده نشود، سوالی است که پاسخ روشن رئیس فدراسیون فوتبال را می‌طلبد.

به واقع اگر تاج به صحت رقابت‌های داخلی تاکید داشت همان ابتدای فصل مقدمات استفاده از این تکنولوژی را فراهم می‌کرد تا حالا متهم نباشد که بین تیم‌ها فرق می‌گذارد ونتیجه برخی بازی‌ها برایش اهمیتی ندارد.

حال اینکه بعد از دربی تاج و ارکان فدراسیون فوتبال به واسطه تصمیمی که اخیرا اتخاذ کرده‌اند چه اندازه زیر فشار قرار بگیرند روشن نیست اما می‌شود روی این اعتراض‌ها تاکید داشت وبه احتمال زیاد هر باشگاهی پیرامون این موضوع صحبت‌هایی انجام خواهد داد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران