ناصر قراگزلو

ناصر قراگزلو

فوتبال ایران

12095
عبدی: با یاسین و مرتضی پرسپولیس دو بازیکن بیشتر دارد

گاریدو روی دوندگی و توپگیری بازیکنان تاکید دارد

عبدی: با یاسین و مرتضی پرسپولیس دو بازیکن بیشتر دارد

بهادر عبدی بازیکن سابق پرسپولیس و مربی امیدهای پرسپولیس نظرات جالب توجهی را در خصوص پرسپولیس لیگ بیست و چهارم و انتخابات اخیر و سایر موارد مطرح می سازد .


*از شرایط تیم امید پرسپولیس بگویید که چه وضعیتی دارد ؟


تیم خیلی خوبی داریم و تنها با دو گل به لحاظ تفاضل با سایپا اختلاف داریم و دوم هستیم که به زودی این اختلاف بسیار کم را هم جبران کرده و اول جدول خواهیم شد و ان شاالله تمام تلاش مان را به کار می‌گیریم که در پایان فصل بهترین عنوان ممکن را کسب کنیم .


* در رابطه با میزبانی پرسپولیس از ذوب آهن در اراک چه صحبتی دارید ؟


به هر حال اتخاذ چنین تصمیماتی کاملا به ضرر پرسپولیس است و میزبانی در حالی که میهمان هستید هم از تصمیمات عجیبی است که هم به ضرر فوتبال است و هم به ضرر مدافع عنوان قهرمانی که فصل را باید با شرایطی عجیب شروع کند .


*در خصوص کیفیت زمین چمن اراک هم نگرانی هایی وجود دارد !


زمین چمن اراک کیفیت خوبی دارد و  از این حیث مشکلی به وجود نمی‌آید اما از این جهت که ورزشگاهی در تهران نیست که تیم‌های تهرانی در آن میزبانی کنند و در شهرستان از تیم‌های حریفشان میزبانی می‌کنند عجیب است که خیلی برای فوتبال ما بد می‌شود  و هیچ توجیهی ندارد که درباره آن می‌توان یک کتاب نوشت وتحلیل و تفسیرش کرد .


*گویا در  مسابقات تیم‌های پایه  هم با زمین چمن بد مواجه هستید ؟


من خودم مربی تیم هستم و در تیم‌های پایه کای می کنم و شاید در 30 هفته‌ای که باید بازی کنیم فقط یک بازی‌مان در زمین چمن  خوب و طبیعی بازی می کنیم این مساله و بازی در زمین چمن‌های مصنوعی موجب می شود که بازیکنان با مشکلات بزرگی مواجه شوند به شکلی که وقتی با یکی از پزشکان صحبت می کردم ایشان در خصوص معضل بازی بازیکنان تیمهای پایه در زمین چمن مصنوعی به من گفتند وقتی این بازیکنان به سن 23-24 برسند60-70 درصد آنها با پارگی  همسترینگ مواجه خواهند شد که این واقعا برای ما خیلی بد است و واقعیتی بسیار تلخ برای فوتبال ماست .


*در رابطه با بازیکنانی که پرسپولیس به خدمت گرفته شرایط کلی این تیم رابرای مسابقات داخلی و رقابت با سایر مدعیان و حضور در لیگ نخبگان چگونه ارزیابی می کنید ؟


تیم پرسپولیس به جهت کسب چندین قهرمانی شخصیت بالایی دارد و همه به این نکته واقف هستند اما پرسپولیس حتما به دو سه بازیکن دیگر نیاز دارد .یکی در پست دفاع چپ و یک هافبک وسط و دیگری در پست وینگر چپ .پرسپولیس حتما باید با جذب این بازیکنان تقویت شود .تیم‌های مدعی دیگر هم بازیکنان زیادی را به خدمت گرفته اند اما  من باز هم رقابت اصلی برای قهرمانی را بین پرسپولیس و استقلال می دانم و برای تیم‌های دیگری نظیر سپاهان شانسی قائل نیستم چون معتقدم این تیم بهترین بازیکنش که مغانلو بوده را از دست داده است .


*در خصوص گاریدو و افکار و عقایدش چه نظری دارید ؟


گاریدو بر روی دوندگی و جنگندگی و توپگیری بازیکنان خیلی تاکید دارد و تمام توانش را به کار گرفته که تیم خوبی را روانه مسابقات کند .


*اما در نقل و انتقالات پرسپولیس تنها چهار ورودی و تا این لحظه 7 خروجی داشته ؟!


من اعتقادی به این موضوع ندارم که چون 7 بازیکن نخریدیم شرایط خوبی نداریم .پرسپولیس بازیکنانی مانند سروش ،علیپور ،فرشاد و امید عالیشاه را دارد که قهرمانی های زیادی کسب کرده اند مضاف بر اینکه یاسین آماده و بازیکنی مانند پور علی گنجی را هم دارند که انگار دو بازیکن خیلی خوب جدید به پرسپولیس اضافه شدند به همین دلیل حتما با چنین تیمی که بازیکنانی به این خوبی و آمادگی دارد حتما می توان دل بست و انتطار کارهای بزرگ را داشت .


*در خصوص موفقیت و قهرمانی در لیگ نخبگان هم امیدوارید ؟


تیم‌های ما برای بازی با تیم‌های اماراتی مشکلی ندارند و باور کنید مثلا همین سپاهان اگر بازیکنانی مانند فرشاد و زکی پور و رامین را داشت به الشباب نمی باخت و خود پرسپولیس و استقلال هم برای بازی مقابل تیم های اماراتی و تیم‌های دیگر مشکلی ندارند اما مشکل اصلی ما بازی مقابل تیم‌های عربستانی است و وقتی می‌شنویم که الاهلی عربستان دنبال جذب وینسیوس با یک میلیارد دلار است یا تیم‌های دیگرش دنبال جذب دی بروینه هستند واقعا می بینیم که نه تیم‌های ایرانی بلکه بقیه تیم‌های آسیایی هم واقعا توان رویاروی با تیم‌های عربستانی را ندارند .


*در خصوص انتخابات اخیر بهترین ها چه نظری دارید ؟


به نظرم حتما باید به بهترین بازیکن خارجی لیگ قبلی یعنی اورونوف احترام بیشتری گذاشته می‌شد و این بازیکن به عنوان بهترین بازیکن خارجی انتخاب می شد تا بقیه بازیکنان خارجی خوب دیگر هم به حضور در لیگ ایران تشویق شوند نه اینکه از کنار چنین بازیکنی بی‌تفاوت بگذریم .
 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران