محمد قراگزلو

محمد قراگزلو

فوتبال ایران

12370
تیم گاریدو و تنها یک نکته مثبت دندانگیر

در دفاع فوق العاده متزلزل در حمله بدون طرح و نقشه

تیم گاریدو و تنها یک نکته مثبت دندانگیر

آنچه پرسپولیس در تبریز ارائه داد شبیه یک تیم مدعی نبود .تیم گاریدو به طرز عجیبی تحت تاثیر حساسیت های بازی و جو مسابقه  ترسو بود و احتیاط بیش از حد را آنقدر کش می داد که در نهایت گل خورد و در شرایط سخت تری قرار گرفت.

پرسپولیس گاریدو از ابتدای مسابقه تبریز سعی داشت با بازی کنترلی در لحظات کلیدی به گل برسد اما در فاز حمله بشدت کم اثر و منفعل بود.

هر چند تراکتور نیز با حمایت هزاران هوادار خود حداقل در نیمه نخست دست به عصا حرکت می کرد اما نسبت به میهمان خود  طرح و نقشه بهتری داشت و در فاز حمله کارهای ترکیبی این تیم منجر به ضربه و شوت می شد در شرایطی که پرسپولیس در نیمه نخست کاملا راه رسیدن به حوالی دروازه میزبان را گم کرده بود.

آنچه در ترکیب اولیه پرسپولیس نمود داشت تغییرات متعدد  گاریدو نسبت به بازی اول بود تا جایی که به نظر می رسد بعد از یک ماه تمرین و اردو و بازی تدارکاتی، انگار بازی با ذوب آهن حکم جدی ترین بازی تدارکاتی پیش فصل را پیدا کرده و گاریدو تازه در مسابقه بزرگ تبریز وارد لیگ برتر شده بود.

سرمربی اسپانیایی پرسپولیس لیست بیست نفره تیمش را دچار تغییراتی اساسی کرد و بعد از نارضایتی از بازیکنان تعویضی بازی با ذوب آهن حتی آنها را به لیست بیست نفره نیاورد. با تغییرات متعدد در فهرست تیم، ترکیب اصلی هم دچار تغییرات نستا قبل تاملی شد.

گولسیانی در قلب دفاع، اسدبیگی در نقش هافبک دفاعی ، اورونوف به عنوان وینگر چپ و حضور آل کثیر بدون علیپور در نوک حمله ، تیم پرسولیس را در تبریز کاملا متفاوت کرد اما این تغییرات گسترده منجر به بهبود شکل بازی پرسپولیس چه در فاز دفاع چه حمله نشد.

پرسپولیس  با یک ضربه ایستگاهی و اشتباه محاسباتی در آفسایدگیری مدافعان گل خورد  و عقب افتاد اما غیر از این صحنه بارها به تراکتور موقعیت گل داد و شاید اگر گندوز روز درخشانی را تجربه نمی‌کرد برای گاریدو و تیمش یک فاجعه و شکستی سنگین رقم می خورد.

پرسپولیس در این مسابقه در سازمان دفاعی فوق العاده متزلزل و در حمله  بدون طرح و  نقشه بود تا جایی که هم بارها دروازه اش را در خطر فروپاشی دید هم اینکه تا قبل از شوت فرشاد احمدزاده موقعیت جدی گلی نداشت و حتی بعد از آن نیز به تبع ده نفره شدن در خلق موقعیت عاجز بود و با یک ضربه ایستگاهی (کرنر) به گل مساوی دست یافت و البته خوش شانس بود که بعد از آن نیز گل مساوی را دریافت نکرد.

تنها نکته مثبت پرسپولیس در این مسابقه بازگشت آنها بعد از شکست در اتمسفری فوق العاده سنگین و مقابل تیمی منسجم و پرمهر بود که نشان داد این تیم هنوز چیزهایی برای بالیدن به آن دارد اما  تنها ویژگی جنگجویی و مبارزه طلبی برای تبدیل شدن به مدعی برای این تیم کفایت نمی کند.

پرسپولیس از دو مسابقه ابتدایی خود تنها دو امتیاز به دست آورده و در فرم بازی هم نکته ویژه ای ارائه نکرده که بتوان روی آن ایستاد و درباره اش صحبت کرد.در واقع گاریدو همچنان در مرحله شناخت قرار دارد و البته دیر کامل شدن تیم هم در این ماجرا دخیل بوده و احتمالا در بازی هفته سوم هم این مقوله جریان خواهد داشت کما اینکه تغییرات گسترده مربی اسپانیایی حمایت از این مهم دارد.

بدین ترتیب برای قضاوت درباره پرسپولیس گاریدو باید به بازی ها بعد از فیفادی منتظر ماند اما همین امتیاز از دست دادن ها می تواند تیم او را از دایره مدعیان خارج یا رقابت با را برای سرخ ها سخت تر کند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران