فوتبال ایران

12441
گم شده در اردوگاه آبی

گران قیمت هایی نیمکت نشین

گم شده در اردوگاه آبی

به گزارش ایران ورزشی،در حالی که دو هفته از لیگ برتر در فصل جدید گذشته، استقلال نسبت به فصل گذشته عملکرد دفاعی ضعیف‌تری داشته است.

جواد نکونام با تغییر سیستم در این فصل سیستم 3 دفاعی خود را به 4 دفاع تغییر داده و سعی کرده تا به ظاهر تیمش را هجومی تر کند اما نبود بازیکنان خلاق در خط هافبک، بازیسازی این تیم را با اخلال مواجه کرده و تیم نکونام بیشتر از آنکه بتواند با حرکات تمرین شده به عمق حریف بزند، مجبور است سانتر از جناحین را دنبال کند.سیستمی که شاید اگر بگویم در فوتبال روز دنیا منسوخ شده،اغراق نکردیم!

مهم ترین ضعف تیم نکونام در روند بازیسازی، عدم توانایی انتقال توپ از عقب زمین است جایی که آرمین سهرابیان و رافائل سیلوا به جای اینکه توپ را به خط هافبک برسانند، با ضربات مستقیم فقط زیر توپ می زنند. این در حالیست که جواد نکونام از این موضوع بیشتر از هرکس دیگری آگاه است که سیلوا و سهرابیان مدافعانی با توانایی بیلد آپ نیستند و به همین خاطراستقلال در فصل نقل و انتقالات سامان فلاح را جذب کرد، بازیکنی که به ادعای خبرگزاری ورزش سه استقلال برای جذبش مجبور شد تا رضایت نامه 37 میلیاردی را پرداخت کند و قطعا می تواندیکی از خرید های مفید استقلال باشد که ارزش سرمایه گذاری را برای مدیران باشگاه داشته؛ با این حال فلاح در ۲ هفته اول لیگ برتر جایی در ترکیب ثابت آبی ها نداشته است؛ او در بازی با شمس آذر از دقیقه ۹۶ و برای اتلاف وقت وارد زمین شد و در بازی با ملوان هم تمام بازی را از روی نیمکت تماشا کرد. نکته عجیب اینکه حتی زمانی که نکونام قصد تغییر سیستم داشت، باز هم از فلاح استفاده نکرد و ترجیح داد روزبه چشمی را جایگزین رافائل سیلوا در خط دفاع کند.

از باگ دفاعی استقلال که گذر کنیم، به ضعف اساسی آن ها در خط هافبک می رسیم، خط هافبکی که هیچ نشانه ای از خلاقیت در آن دیده نمی شود و حضور چند دقیقه ای کاکوتا در بازی مقابل ملوان نشان داد که هافبک با کیفیت و خلاق یعنی چه!

هافبک های درجه یک استقلال در دو بازی اول به جای آنکه در زمین باشند، با تصمیمات عجیب کادرفنی استقلال روی نیمکت نشستند تا آرش رضاوند و روزبه چشمی خط هافبک استقلال را تشکیل دهند. حضور اندونگ و کاکوتا نشان داد تفاوت کیفیت رضاوند و با این هافبک گابنی زمین تا آسمان است!

دیدیه اندونگ هافبک دفاعی با کوله‌باری از تجربه است که قطعا می‌تواند کمک زیادی به جواد نکونام کند. جواد نکونام در مقابل ملوان شاید نمی خواست به ترکیب برنده بازی قبل تا جای ممکن دست بزند  اما دقایق کم بازی این دو هافبک با کیفیت نشان داد که حضور آن ها می تواند مشکلات استقلال را حل کند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران