ناصر قراگزلو

ناصر قراگزلو

فوتبال ایران

12648
آشتیانی :نقش آنالیزورها روی تغییر تاکتیک گاریدو مشخص شد

گندوز دروازه بان خوبی است اما روی خروج‌ها مشکل داشت

آشتیانی :نقش آنالیزورها روی تغییر تاکتیک گاریدو مشخص شد

بازیکن سابق پرسپولیس می گوید بازی نکردن یاسین سلمانی در خط میانی واقعا عجیب است .

اردلان آشتیانی برروی تمام موارد فنی دیدار پرسپولیس مقابل فولاد نقد کاملا کارشناسی ارایه داده و به زعم خودش معتقداست پرسپولیس باید بر روی بعضی از موارد تاکتیکی خودش تغییراتی را به وجود آورد .

*چرا در نیمه اول بازی خوب و پر نوسانی را از پرسپولیس شاهد بودیم ؟

 

پرسپولس در نیمه اول در بحث انتقال توپ مشکل داشت و بازیکنان بر روی پرس از جلوی بازیکنان فولاد به مشکل خورده بودند اما بعد از گذشت دقایقی شرایط تغییر کرد و  بهتر شد و آنها موفق شدند تیم حریف را تحت تاثیر خودشان قرار دهند و فشار را از روی تیم شان بردارند .

 

*روش بازی پرسپولیس را چگونه ارزیابی کردید ؟

 

پرسپولیس با روش 1-3-2-4 بازی می کرد و عملا دو هافبک دفاعی در میانه میدان این تیم حضور داشتند و پرسپولیس را با مشکل مواجه ساخته بود.سیستمی که به هیچ وجه هواداران پرسپولیس آن را نمی پسندند و روی خوشی به ان نشان نداند.این روش اتفاقا پرسپولیس را در نیمه اول با مشکلات زیادی مواجه ساخته بود اما در نیمه دوم خدابنده لو به جای سینا  اسدبیگی به میدان رفت و در انتقال توپ عالی کار کرد. بازیکنی که جلوتر و پشت مهاجمان رفت و نشان داد که گاریدو می تواند روی او خیلی حساب کند .

 

*به نظر راهنمایی ها روی گاریدو جواب داده ؟

 

بله به هر حال تغییرات مثبت خیلی روی کار پرسپولیس تاثیر گذار بود و به هر حال نشان داد آنالیزورها کمک کردند و به گاریدو خوب کمک داده اند به همین دلیل بود که خدا بنده لویی که در بازی دوم سکو نشین بود در نیمه دوم به بهترین شکل ممکن نقش خود را مقابل فولاد ایفا کرد و یکی از دلایل موفق شدن پرسپولیس در مقابل حریف بود .

 

*در خط دفاعی هم در بعضی از دقایق با مشکلاتی مواجه بودیم ؟

 

جدا از پاس اشتباهی که ایوب داد و نزدیک بود تیم فولاد به گل برسد شاگردان یحیی برای فضای پشت دفاع چپ و راست پرسپولیس هم برنامه داشتند و در نیمه اول میزبان خودشان را در بیست دقیقه و نیم ساعت اول بازی اذیت کردند اما در نیمه دوم شرایط فرق کرد و اوضاع پرسپولیس متحول شد .

 

*در نیمه دوم چه تغییری به وجود آمده بود که شرایط پرسپولیس را بهتر ساخت ؟

 

حضور خدابنده لو در زمین و عیسی موجب شد تیم جلو بکشد و اورونوف بارها و بارها صاحب توپ شده و خط دفاع فولاد را به هم بریزد. به همین دلیل بود که تیم فولاد عقب رفت و بازی را به حریف واگذار کرد .از سوی دیگر حضور بازیکنی مانند عیسی ازهر لحاظ به سود پرسپولیس شد و خیلی تاثیر گذار بود .او بارها خط دفاع فولاد را به هم ریخت و روی حرکت خوب خدابنده لو و پاسی که به او داد به خوبی توپ را به امیری رساند تا گل دوم پرسپولیس به ثمر برسد و برد مسجل شود .

 

*در رابطه با گندوز چه نظری دارید ؟

گندوز در دو سه واکنشی که داشت عالی نشان داد اما کلا در خروج هایش مشکل داشت و در یکی دو مورد از خروج هایش مقابل فولاد اشتباهات بدی داشت که به هر حال با هوشیاری خط دفاع خوب جمع و جور شد و دروازه پرسپولیس بسته ماند .

 

در خصوص تعطیلات و نقش ان در خصوص پرسپولیس چه نظری دارید ؟

 

گاریدو هنوز شناخت کاملی از پرسپولیس و فوتبال ایران ندارد به همین دلیل از نظرمن تعطیلات می تواند گاریدو و پرسپولیس را به شرایط بهتری برساند .مثلا ما شاهد بودیم که در یک مورد او پاس بدی رو به عقب داد که نزدیک بود بازیکن فولاد به گل برسد اما با وجود اشتباه فاحش ایوب بر سر کنعانی زاگان داد می زد. این در حالی است که به نظرم مربی باید نگاه یکسانی به بازیکنانش داشته باشد نه اینکه روی بازیکن خاصی تعصب داشته باشد .

 

*عملکرد خط دفاعی پرسپولیس را چگونه ارزیابی کردید ؟

 

دفاع میانی پرسپولیس در مجموع عملکرد معمولی داشت .

 

*برای خط میانی چه تغییراتی را لازم می دانید ؟

در اولویت اصلی فکر می کنم گاریدو باید از بازیکنان جوانی مانند حبوباتی بیشتر استفاده کند .در خصوص هافبکها هم فکر می کنم تیم پرسپولیس نیاز به یک هافبک طراح دارد و یکی از آنها هم باید دفاعی باشد که حالت باکس در باکس را به خوبی بازی کند .

 

*با حضور میلاد قبول دارید که بالانس لازم بین دفاع چپ و راست پرسپولیس برقرار شد ؟

 

بله میلاد بازیکن خوبی است و در دفاع چپ می تواند شرایط خوبی را برای پرسپولیس به وجود بیاورد و با حضورش خوشبختانه شرایط دفاع راست و چپ پرسپولیس خوب شده است .

 

*در خصوص یاسین سلمانی که از او فعلا استفاده نشده چه نظری دارید ؟

من واقعا تعجب می کنم چرا گاریدو از یاسین استفاده نمی کند چون واقعا از او هافبک طراح تری نداریم .بازیکنی که در عمق عالی پاس می دهد. بازیکنی که 23 سال دارد و قادر است خیلی خوب وینگرها و مهاجمان تیم پرسپولیس را صاحب موقعیت سازد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران