اکبر منتشلو

اکبر منتشلو

فوتبال ایران

13194
آغاز شخم‌زنی در آسیا

آغاز شخم‌زنی در آسیا

تراکتور به عنوان یکی از نمایندگان کشورمان در بازی‌های آسیایی چهارشنبه ۲۸ شهریور ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه باید به مصاف تیم قطری الوکره برود.

تراکتور با جذب بازیکنان خوب و ستاره لیگ برتر کشورمان، این فصل از رقابت‌ها را با قدرت شروع کرده و نشان داده که تیم ترسناکی برای حریفان است. تراکتوری‌ها تنها به جذب بازیکنان ستاره بسنده نکرده و با جذب سرمربی سابق تیم ملی کشورمان، نیمکتشان را نیز به دست سرمربی کاربلدی سپردند. اسکوچیچ و شاگردانش در اولین بازی توانستند صنعت نفت آبادان را شکست دهند و در دومین بازی نیز مس رفسنجان را از پیش رو برداشتند.
تراکتوری‌ها در سومین بازی مقابل تیم قدرتمند پرسپولیس، به تساوی دست پیدا کردند و در چهارمین بازی با 4 گل هوادار را با شکست بدرقه کردند. اما شاگردان اسکوچیچ در پنجمین بازی و قبل از رفتن به آسیا، مقابل ذوب‌آهن با بدشانسی و تنها با یک گل شکست را پذیرفتند تا با شکست راهی مسابقات آسیایی شوند. البته حریف تراکتور در آسیا نیز با شکست، مقابل نماینده کشورمان قرار خواهد گرفت. الوکره قطر برعکس تراکتور، بازی‌هایش در قطر را با شکست شروع کرده، در دو بازی بعدی مقابل حریفانش به تساوی رسیده و بازی چهارم را با یک گل مقابل الشحانیه پیروز شده، اما این تیم هم مثل تراکتور بازی آخرش را با شکست مقابل الدحیل سپری کرده است. تا اینجای کار تراکتور شرایط بهتری از حریفش دارد و به نظر می‌رسد این تیم به دنبال شخم زدن الوکره قطر در این رقابت‌ها باشد تا با قدرت این بازی‌ها را شروع
کند.

الوکره بی‌خطر در خانه
الوکره قطر در بازی‌های پیشین خود نشان داده که در خانه خودش خیلی خطرناک نیست و امتیازات بازی‌های خانگی‌اش را از دست داده است. این تیم در رویارویی با السد میزبان بود که این بازی را واگذار کرد. مقابل الاهلی دوحه هم میزبان بود که به یک امتیاز و تساوی بسنده کرد. الوکره در آخرین بازی خانگی‌اش هم به مصاف الدحیل رفت که این بازی را هم با دو گل واگذار کرد تا وضعیت خوبی در بازی‌های خانگی نداشته باشد. این می‌تواند برای تراکتوری‌ها فرصت خوبی باشد تا سه امتیاز باارزش را از تیم قطری کسب
کنند.
 گومس و مندس خطرناک در ترکیب الوکره
گومس در خطه حمله الوکره بازیکن خطرناکی است که به راحتی دروازه حریفان را باز می‌کند و توانسته برای الوکره گلزنی کند. این بازیکن در خط حمله الوکره می‌تواند برای تراکتور هم خطرناک باشد. گومس بازیکن فرصت‌طلبی است که از حداقل فرصت‌ها بیشترین استفاده را می‌کند. از طرف دیگر لوکاس مندس در خط دفاع الوکره علاوه بر استحکام خوب در این خط، در حملات تیمش هم به خوبی شرکت می‌کند و می‌تواند دروازه حریفان را تهدید کند. این بازیکن نشان داده علاوه بر دفاع، چهارچوب دروازه حریفان را هم خوب می‌شناسد.
 
آنجل رامیرز؛ از لاس‌پالماس تا خیخون
میگل آنجل رامیرز سرمربی الوکره قطر، تجربه زیادی در هدایت تیم‌ها دارد و یکی از نقاط قوت تیم قطری خواهد بود. این سرمربی پیش از این در تیم‌هایی مثل جوانان لاس‌پالماس، پاناتینایکوس و المپیاکوس مربیگری کرده و قبل از حضور روی نیمکت الوکره قطر، تیم اسپورتینگ خیخون را هدایت می‌کرد. این سرمربی شناخت چندانی از تیم‌های آسیا و سبک بازی‌ها در آسیا ندارد و این هم می‌تواند فرصت خوبی برای تراکتور ایجاد کند.

 

کنفرانس

خلیل‌زاده: این بازی باید در لیگ نخبگان برگزار می‌شد
شجاع خلیل‌زاده قبل از بازی با الوکره قطر اینطور حرف‌ می‌زند: «هفته خوبی پشت سر گذاشته‌ایم. به خوبی تمرین کرده‌ایم و آماده بازی با الوکره هستیم. به واسطه حضور در فوتبال قطر، شناخت خوبی از الوکره دارم، آنان بازیکنان و مربی خوبی دارند. تراکتور و الوکره می‌توانستند در لیگ نخبگان باشند. چون هم ما و هم آنها تیم خوبی داریم و برای برد بازی می‌کنیم.» کاپیتان تیم فوتبال تراکتور با بیان اینکه الوکره جزو سه تیم برتر قطر است، می‌گوید: «بازی‌های این تیم را سال‌هاست دنبال می‌کنم. آنان در خط هافبک و حمله تیم قدرتمند هستند. امیدوارم با نتیجه خوب دل هواداران میلیونی تراکتور را شاد کنیم. امیدوارم بتوانیم با انجام یک بازی منطقی و خوب، سه امتیاز را کسب کنیم.»


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران