اخبار

13553
ضرب و شتم هواداران و سکوت عجیب فدراسیون فوتبال!

ضرب و شتم هواداران و سکوت عجیب فدراسیون فوتبال!

داربی ۱۰۴ میان استقلال و پرسپولیس که در شهر اراک برگزار شد، روی سکوها اتفاقی زشت دوباره رخ داد و آن هم حمله لیدرها به هواداران بود، اتفاقی که کمتر از یک ماه پیش در دیدار تیم ملی ایران برابر قرقیزستان رخ داد و این بار در رده باشگاهی تکرار شد.

به گزارش ایران ورزشی و به نقل از ایسنا، تیم‌های استقلال و پرسپولیس در چارچوب رقابت‌های هفته ششم لیگ برتر در ورزشگاه امام خمینی اراک به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود سرخ پوشان به پایان رسید. اما موضوع این گزارش حواشی رو سکوها است؛ جایی که یک عده‌ای به عنوان لیدر با خیال این‌ که صاحب باشگاه و استادیوم هستند هر عمل قبیحانه و زشتی را انجام می‌دهند تا آن جا که دست روی هواداران بلند می‌کنند.

اما این اتفاق جدیدی نیست. در دیدار ایران و قرقیزستان که در تاریخ ۱۵ شهریور و در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان برگزار شد هم این اتفاق افتاد. هشدار داده شده بود که اگر فدراسیون فوتبال با این موضوع برخورد نکند، این نوع اتفاقات عادی شده و تکرار خواهد شد.

سوال جدی که اکنون مطرح است این است که چرا فدراسیون فوتبال بعد از گذشت تقریبا یک ماه هنوز واکنشی به کتک خوردن هواداران تیم‌ملی نداشته است؛ آن هم در شرایطی که هویت افراد ضارب مشخص بوده و حتی امکان تشکیل پرونده قضایی برای آن‌ها وجود داشته است. مگر می‌شود بالاترین ارکان ورزشی در فوتبال به این موضوع واکنشی نداشته باشد؟

فدراسیون فوتبال سال گذشته در ماجرای هوادار سپاهان تصمیم درست و به موقعی گرفت و رای به محرومیت ۱۰ ساله آن هوادار داد اما مشخص نیست حالا که لیدرهای فدراسیون فوتبال در بازی تیم‌ ملی و لیدرهای استقلال در داربی هواداران را کتک زدند، هیچ واکنشی نداشته است؛ حتی دریغ از یک بیانیه ساده!

فدراسیون فوتبال پیش از شروع لیگ بیست و چهارم روی سامان‌دهی کانون‌های هواداری تاکید داشت و آن را به عنوان یکی از الزامات مهم برای باشگاه‌ها در نظر گرفت. حتی گفته شد که آیین‌نامه‌های جدیدی برای کمک به این امر تدوین می‌شود اما تاکنون هیچ آیین‌نامه‌ای به صورت رسمی منتشر نشده است.

در چنین شرایطی، حداقل انتظاری که از فدراسیون فوتبال و ارکان‌های قضایی‌اش می‌رود این است که به موضوع ضرب و شتم هواداران در ورزشگاه‌ها ورود کرده و با عوامل اصلی این اتفاقات برخورد کند تا جلوی عادی شدن این قبیل رفتارها را از لیدرهای باشگاه‌ها بگیرد. در مرحله‌ی بعدی هم سامان‌دهی کانون‌های هواداری که از قضا یکی از اهداف فدراسیون فوتبال پیش از شروع فصل بود، انجام شود.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های اخبار