فوتبال ایران

1393
نکونام با یک دفاع تخصصی مقابل رحمتی

نکونام با یک دفاع تخصصی مقابل رحمتی

با غیبت سلیمی، مرادمند، چشمی و حامدی‌فر عملا جواد نکونام با یک مدافع تخصصی مقابل نساجی قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایران ورزشی، ترکیب استقلال مقابل نساجی بدون شک به یکی از عجیب‌ترین ترکیب‌های استقلال در طول برگزاری بازی‌های لیگ بیست و سوم تبدیل خواهد شد؛ چرا که هم زمان دو عنصر دفاعی استقلال به دلیل مصدومیت قادر به بازی نیستند و دو بازیکن دیگر که قابلیت بازی این پست را دارند نیز محرومند.

بعد از برگزاری دربی 102 مشخص شد که روزبه چشمی و امید حامدی‌فر به دلیل محرومیت بازی با نساجی را از دست داده‌اند و این دو نیز به مانند ایمان سلیمی و محمد حسین مرادمند نمی‌توانند استقلال را در این بازی همراه کند.

با توجه به غیبت این چهار عنصر اصلی، خط دفاع آبی‌ها با چالش بسیار بزرگی مواجه خواهد شد و عملا فقط یک مدافع تخصصی خواهد داشت.

آرمین سهرابیان درواقع تنها بازیکنی است که قابلیت بازی در این پست را دارد و اگر نکونام از بازیکنان رده امیدها یا جوان استقلال برای حضور در این پست کمک نگیرد عملا باید در این بازی از بازیکنان غیر تخصصی در پست دفاع میانی استفاده کند.

حال اینکه در روزهای اندک باقی مانده شاید یکی از دو مدافع مصدوم به بازی برسند، خود یک احتمال بسیار کوچک است اما در شرایط عادی این بازیکنان قادر به همراهی استقلال نخواهند بود و جواد نکونام ناچار است از این بازیکنانی در این پست بازی بگیرد که تا کنون هیچ سابقه‌ای نداشته‌اند.

احتمال دارد نکونام در کنار سهرابیان از کوین یامگا که قد و قواره بلند‌تری نسبت به سایرگزینه‌ها دارد استفاده کند تا شاید تیمش بتواند به طرقی از روش چهار دفاع مقابل نساجی استفاده کرده و با حضورسهرابیان و یامگا دردفاع میانی و حردانی و احتمالا سلمانی در دفاع راست و چپ گلیم خود را به نوعی دراین بازی از آب بیرون بکشد.

اما اگر سرمربی استقلال اصرار به ادامه بازی با روش سه دفاع داشته باشد حقیقا روشن نیست که از چه بازیکنانی در این روش استفاده خواهد کرد ودرکنار سهرابیان که تنها دفاع تخصصی به شمار می‌رود از چه بازیکنانی برای پوشش دفاع سه نفره استفاده کند.

یک احتمال دیگر این است که در دفاع سه نفره استقلال سهرابیان، حردانی و سلمانی بازی کنند ویا یکی از بازیکنان دفاعی مانند نیک نفس یا مهری به قلب دفاع سوق داده شوند. دست نکونام به حدی بسته است که عملا باید از عناصر غیر تخصصی برای بازی در این سیستم بهره بگیرد و به هرشکل ممکن خود را از چالش غیبت چهار بازیکن دفاعی و صرفا مدافع خارج کند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران