محمد قراگزلو

محمد قراگزلو

فوتبال ایران

14287
کریم یا سیدجلال؛ نفر دوم نیمکت کیست ؟

گاریدو و تعیین مرزبندی بین شرح وظایف دستیاران ایرانی

کریم یا سیدجلال؛ نفر دوم نیمکت کیست ؟

از آخرین بازی که کریم باقری روی نیمکت پرسپولیس نشسته بیش از 16 ماه گذشته است. باقری در تیم فصل قبل کنار یحیی گل‌محمدی و اوسمار ویرا نبود و حالا بعد از سپری شدن هشت بازی از فصل جدید و سه ماه‌ونیم از زمانی که کادرفنی جدید در رأس امور تیم قرار دارند به این کادر اضافه شده است.

بازگشت کریم باقری با توجه به شخصیت کاریزماتیک او و البته وجوه پررنگ کاراکترش در تاریخچه باشگاه، بشدت مورد استقبال هواداران، پیشکسوتان و رسانه‌ها قرار گرفت و اخبار مربوط به این بازگشت به اندازه جذب یک ستاره و بازیکن تاپ آزادی که بعد از مهلت پایان نقل‌وانتقالات به پرسپولیس پیوسته و قرار است تنها ایرادهای باقیمانده در تیم را برطرف کند، بولد شد و مورد توجه قرار گرفت.

بزرگان پرسپولیس، همبازیان سابق باقری و حتی آنهایی که کنار این هافبک شاخص و استثنایی بازی نکرده‌اند متفق‌القول می‌گویند حضور کریم باقری در کادرفنی پرسپولیس حتماً به سود این تیم خواهد شد اما حالا یک سؤال فرعی پیش می‌آید که نفر دوم این کادر بعد از خوان‌کارلوس گاریدو کیست؟ سرمربی اسپانیایی پرسپولیس از ابتدای این فصل به شکل جالبی به سیدجلال حسینی که تازه با اخذ مدرک A رسماً وارد جرگه مربیان شده اعتماد کرده و نشانه‌های این اعتماد را می‌توان در حین مسابقات به وضوح دید و لمس کرد.

از آنجایی که درهای تمرین پرسپولیس به روی رسانه‌ها و هواداران بسته است تمام اطلاعات دیداری ما به همان مسابقات رسمی محدود می‌شود که با استناد به تصاویر لب خط طولی و مقابل نیمکت پرسپولیس به نظر می‌رسد سیدجلال در هفته‌های اخیر جلوتر از مربی همراه گاریدو، چاوی اولیوا تبدیل به نفر دوم تیم شده است. در واقع این‌طور به نظر می‌رسد که چاوی اولیوا کار طراحی تمرین را در دست دارد و پیش می‌برد اما سیدجلال در کوچینگ حین بازی و تصمیمات مهم‌تر مثل تعیین ارنج ورود می‌کند و نقشی برجسته در کادر پیدا کرده است. کریم باقری تا قبل از فصل دوگانه و حضور گاریدو ، نقشی شبیه سیدجلال را در کادرفنی پرسپولیس ایفا می‌کرد. مربی‌ای که کنار بازیکنان بود و رختکن را کنترل می‌کرد اما عملاً دخالتی در امور فنی نداشت. یحیی با حمید مطهری و محمد عسگری کارهای فنی‌اش را پیش می‌برد اما در فصل دوگانه رسماً کریم را وارد چرخه مربیگری کرد.
در غیاب باقری، سیدجلال همان نقش سابق کریم را فصل قبل کنار یحیی و اوسمار بازی کرد اما در مقام دستیار گاریدو و بعد از اخذ مدرک مربیگری، نقش متفاوتی در امور فنی تیم ایفا کرده است. بعد از ماجرای مهرداد خانبان و اینکه او می‌خواست دستیار باشد و گاریدو تأکید داشت که آنالیزور بماند، مشخص شد سرمربی اسپانیایی پرسپولیس روی شرح وظایف دستیارانش وسواس دارد و حالا این سؤال مطرح می‌شود که دستیار اول او سیدجلال باقی خواهد ماند یا کریم باقری به خاطر تجربه و جایگاه شخصیتی‌اش در چنین موقعیتی قرار می‌گیرد؟

البته که در پرسپولیس هیچ وقت چنین مسائلی منجر به بروز حاشیه نشده و احتمالاً این بار هم مرزبندی‌هایی بین شرح وظایف سیدجلال و باقری ایجاد خواهد شد اما شاید برای بسیاری از هواداران و پرسپولیسی‌ها جالب باشد که بدانند کریم باقری بعد از کار کردن کنار علی دایی، برانکو، کالدرون و یحیی گل‌محمدی حالا در کنار گاریدو چه نقشی خواهد گرفت؟


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران