فوتبال ایران

14317
برهانی: خوش‌‌شانس‌تر بودیم با نتیجه‌ عجیب قطر را می‌بردیم

برهانی: خوش‌‌شانس‌تر بودیم با نتیجه‌ عجیب قطر را می‌بردیم

مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: تدابیر امیر قلعه‌نویی‌ سبب شد هیچ نشانی از قهرمان آسیا در بازی شب گذشته نبینیم.

به گزارش ایران ورزشی و به نقل از فارس، آرش برهانی، درباره برتری ۴ بر یک تیم ملی فوتبال ایران مقابل قطر در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶، اظهار داشت: تیم ما شروع خوبی داشت اما روی غافلگیری گل خوردیم. با این وجود تیم ما روند خوب خود را حفظ کرده و در همان نیمه اول به جز گل سردار آزمون، موقعیت‌های زیادی روی دروازه حریف خلق شد که با بدشانسی از دست رفت. با این وجود از ابتدای نیمه دوم فشار حملات تیم ملی بیشتر شد و دیگر اثری از تیمی که چند ماه قبل قهرمان آسیا شد نبود.

سرعت انتقال بسیار بالا بود و تا آخرین لحظه تمرکز خود را حفظ کردیم

وی افزود: امیر قلعه‌نویی بازی‌خوانی را به خوبی بلد است و پس از بررسی دقیق شرایط دفاعی حریف، در نیمه دوم بسیاری از حملات ما از عمق دفاع قطر خلق شد. همین فشار مدافع و دروازه‌بان قطر را به اشتباه انداخت تا با به ثمر رسیدن گل دوم کار برای ما راحت‌تر پیش برود. تیم ملی تا آخرین لحظه و دقیقه ۸+۹۰ تمرکز و فشار خود را حفظ کرد. سرعت انتقال توپ در تیم ما بسیار بالا بود و شاهد بودیم بارها فرصت‌های تک به تک روی دروازه قطر ایجاد کردیم.

خوش‌‌شانس‌تر بودیم با نتیجه‌ عجیبی قطر را می‌بردیم

مهاجم اسبق تیم ملی درباره درخشش نفرات تهاجمی این تیم مثل سردار آزمون و محمد محبی در این مسابقه، گفت: امیر قلعه‌نویی قبل از بازی اعلام کرد که نگرانی خاصی برای گل نزدن تیم ملی ندارد. من هم اعتقاد دارم وقتی تیمی موقعیت‌های زیادی روی دروازه حریفش ایجاد می‌کند نباید چندان نگران شد. مهاجمانی مثل طارمی، آزمون، محبی و قائدی از بهترین‌های آسیا هستند و شاید یک روز تمرکز لازم را برای زدن ضربات نهایی نداشته باشند. شب گذشته آزمون و محبی عملکرد خوبی ارائه کردند و از آنها چنین انتظاری هم می‌رود اما اگر مقداری خوش‌شانس‌تر بودیم قطر را با نتیجه عجیب و غریبی شکست می‌دادیم.

بازی کردن محمدی در دفاع راست جرات قلعه‌نویی را نشان داد

برهانی درباره از کار افتادن اکرم عفیف در بازی شب گذشته، تاکید کرد: شاید انتخاب میلاد محمدی به عنوان یک مدافع چپ تخصصی برای پست دفاع راست مقداری ریسک بود اما امیر قلعه‌نویی باز هم جرات خودش را نشان داده و از نظر من هم بهترین تصمیم را گرفت. محمدی را می‌توان یکی از بهترین نفرات تیم ملی در این مسابقه نام برد زیرا حتی یک بار هم اجازه نداد بازیکنی که چند ماه قبل یک تنه قطر را به فینال جام ملت‌ها رساند، به دروازه ما نزدیک شود. قلعه‌نویی تدبیر دفاعی مناسبی را برای این بازی اتخاذ کرد و شاید در کل قطری‌ها ۲ یا ۳ بار به دروازه ما رسیدند.

باید اجازه بدهیم کادرفنی تیم ملی در آرامش کار کند

وی عنوان کرد: به هرحال نشان دادیم سطح فوتبال ایران بسیار بالاتر از قطر است و شکست قبلی هم فقط یک اتفاق بود. متاسفانه قبل از بازی انتقادات زیادی علیه تیم ملی مطرح شد که خیلی از آنها منطقی نبود. باید اجازه بدهیم قلعه‌نویی و دستیارانش در یک فضای همراه با آرامش کار خود را انجام بدهند. دیدید تیم ما با پی بردن به برخی ایرادها، در نیمه دوم عملکردی فوق‌العاده داشت. قطعا خود امیر قلعه‌نویی بیشتر از هرکسی دلسوز تیم ملی است و با شناختی که من از این مربی دارم تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا تیمش ایده‌آل‌ترین کیفیت را داشته باشد.

قلعه‌نویی جوانان باکیفیت را به تیم ملی تزریق می‌کند

مهاجم اسبق تیم ملی با اشاره به جوان‌گرایی در این تیم، توضیح داد: شاید تا همین ۲ هفته قبل کمتر کسی محمد مهدی زارع را می‌شناخت. مدافع جوانی که وقتی خودم سرمربی امیدهای استقلال بودم در تست وی را برای حضور در آن تیم انتخاب کردم و در کمتر از ۲ سال پس از قهرمانی با آن تیم به سرعت مراحل را به شکلی طی کرد که اکنون در فهرست نهایی تیم ملی برای این ۲ بازی حساس قرار می‌گیرد. این نشان می‌دهد اگر نفرات جوان باکیفیتی در فوتبال ما وجود داشته باشد، او آرام آرام آنها را به تیم ملی تزریق خواهد کرد. جوانگرایی هم پروسه‌ای نیست که یک شبه انجام شود.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران