فوتبال ایران

14481
سهمیه بازی‌های جهانی در جیب قایقرانی

تاریخ‌سازی دختران کانوپولو با چهارمی در جهان

سهمیه بازی‌های جهانی در جیب قایقرانی

دست دختران تیم کانوپولو اصفهان خروشان با تصاحب سهمیه بازی‌های جهانی غیر المپیکی، به مدال قهرمانی جهان نرسید.

 درحالی که دختران ایرانی در مسابقات جهانی چین با خلق شاهکار خود را به جمع 4 تیم برتر مسابقات رسانده بودند، در نیمه‌نهایی این رقابت‌ها برای تکمیل شاهکارشان و صعود به فینال به آب زدند که مقابل تیم قدرتمند نیوزیلند کاری از پیش نبردند و با باخت 7-2 در حسرت فینال مسابقات ماندند و تاریخ‌سازی‌شان ن
صف و نیمه ماند.
تیم کانوپولوی ایران با این باخت به بازی رده‌بندی رسید و با ترکیب ملیکا برون، ستایش پیرنجم الدین، مهدیه شبانی، شیوا لکزایی، آتوسا اسلامی، آناهیتا مهترپور، فاطمه جلیلیان و الهه پورعبدیان مقابل هلند قایق را  به آب انداخت تا این بار شانس‌اش را برای مدال برنز امتحان کند. در حالی که همه چیز برای ملی‌پوشان کانوپولوی ایران خوب پیش می‌رفت و بازی به صورت پایاپای در جریان بود، در نهایت تیم ایران بازی را در گل طلایی به لاله‌های نارنجی باخت و با شکست 2-1 دستش به مدال مسابقات جهانی نرسید. با اینکه ملی‌پوشان ایرانی نتوانستند روی سکوی رقابت‌های جهانی قرار بگیرند، اما برای اولین بار در تاریخ مسابقات جهانی نتیجه تاریخی چهارمی را کسب کردند و از طرفی هم سهمیه بازی‌های جهانی غیر المپیکی را برای کانوپولوی ایران به ارمغان آوردند. مسابقاتی که مردادماه سال آینده با حضور 35 رشته به میزبانی چین برگزار می‌شود.
برخلاف تیم کانوپولوی دختران که با درخشش در قهرمانی جهان برگ جدیدی به تاریخ این رشته اضافه کردند، تیم کانوپولو پسران ملوان نداجا با ترکیب امیرحسین زمانی، امیرمحمد فتاح‌پور، محمدصالح سلطانی، محمدعلی ملایی، رضا بیگی، رامین غیاثوند، شایگان خیرالهی و محمدرضا جمشیدیان در این مسابقات ناکام ماندند و با شکست 7-4 مقابل تیم استرالیا جایگاهی بهتر از پانزدهمی نگرفتند تا باز هم بار قایقرانی روی شانه‌های دختران باشد.
انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران