محسن وظیفه

محسن وظیفه

اخبار

14521
به سوی قهرمانی

روز دوم مسابقات کشتی فرنگی امیدهای جهان

به سوی قهرمانی

مسابقات کشتی فرنگی امیدهای جهان آلبانی امروز با برگزاری مسابقات در پنج وزن دوم پیگیری می‌شود. تیم ایران در پنج وزن نخست با یک قرعه نحس روبه‌رو شد و به همین دلیل احمد رضا محسن‌نژاد هم به سر وزن نرسید.

این اتفاق برای تیم ملی کشتی فرنگی امید دردسر زیادی به وجود آورد و باعث شد تا بار قهرمانی تیم ملی روی کشتی‌گیران پنج وزن دوم قرار بگیرد. حتی کشتی‌های بی‌نقص دانیال سهرابی فرنگی‌کار وزن 72 کیلوگرم در روز نخست که همه رقبا را با اختلاف امتیاز بالا شکست داد و باعث تمجید اتحادیه جهانی هم شد، گره‌های تیم ملی را باز نکرد و گره قهرمانی باید در پنج وزن دوم باز شود.
در این مسابقات کشتی فرنگی ایران با پنج کشتی‌گیر به نام‌های علی احمدی وفا در وزن 55 کیلوگرم، عرفان جرکنی در وزن 63 کیلوگرم، علی اسکو در وزن 77 کیلوگرم، یاسین یزدی در وزن 87 کیلوگرم و فردین هدایتی در وزن 130 کیلوگرم به میدان می‌آید. در پنج وزن دوم امید اول مدال طلا فردین هدایتی کشتی‌گیر وزن 130 کیلوگرم است.
 کشتی‌گیر 21 ساله آملی که طلا و نقره جوانان جهان را دارد و شاید اگر در امیدهای جهان هم تیم ایران حضور داشت مدال طلای امیدها را به دست آورده بود. حالا فردین پرچمدار تیم ایران شده و همه منتظر درخشش او در تیرانا هستند. این مدال طلا باعث می‌شود هم روند درخشش در کشتی فرنگی را ادامه بدهد و هم اینکه برای رسیدن به دوبنده تیم ملی بزرگسالان قدم بردارد. در وزن 55 کیلوگرم هم علی احمدی وفا حضور دارد. او محصول باشگاه‌های اندیمشک با تشک‌های پاره است که طلای نوجوانان و جوانان جهان را به دست آورده و حالا باید مدال طلای امیدهای جهان را به دست بیاورد و شانس خود را برای رسیدن به بزرگسالان و گذاشتن جا پای حمید سوریان امتحان کند. بدون شک حالا هیچ‌کس بهتر از علی احمدی وفا برای رسیدن به دوبنده وزن 55 کیلوگرم تیم ملی نیست و او شایستگی دارد که در این وزن سال‌ها بدرخشد. علی اسکو هم در وزن 77 کیلوگرم دوبنده تیم ملی را به تن کرده و قرار است در پنج وزن دوم برای رسیدن به مدال طلا تلاش کند. او برای پوشیدن دوبنده تیم ملی رقابت سختی با امین کاویانی‌نژاد داشت اما با این‌ حال او شانس حضور در المپیک پاریس را از دست داد و حالا می‌خواهد در امیدهای جهان نشان بدهد که می‌تواند در بزرگسالان هم یک فرنگی‌کار مطمئن باشد.
انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های اخبار