محمد قراگزلو

محمد قراگزلو

اخبار

14530
پرسپولیس بزودی برای اولین بار سودده می‌شود

جذاب‌ترین نتیجه مجمع سالیانه سرخ‌پوشان

پرسپولیس بزودی برای اولین بار سودده می‌شود

 مجمع سالیانه باشگاه پرسپولیس که بعد از ظهر روز یکشنبه در هتل المپیک برگزار شد اولین مجمع این باشگاه بعد از انتقال عمده سهامش به کنسرسیوم بانکی بود. از این جهت از هر شش بانکی که سهامدار پرسپولیس هستند نمایندگانی در این مجمع حضور داشت. همچنین تعدادی از سهامداران باشگاه که در بخش اول واگذاری اقدام به خرید 10 درصد سهام پرسپولیس کرده بودند نیز در این مجمع حاضر شده و سؤال‌های خود را درباره مشکلات و پرونده‌های قدیمی مطرح کردند ضمن اینکه عده‌ای از آنها نیز از طریق وبینار و به صورت آنلاین در جلسه حاضر شدند.
محمد آخوندی رئیس هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس ریاست مجمع را به عهده داشت ضمن اینکه دو نفر به عنوان ناظر و یک نفر به عنوان نماینده سازمان حسابرسی در جلسه حضور داشتند. همچنین رضا درویش به عنوان عضو و هومن هدایتی معاون حقوقی باشگاه به عنوان دبیر در مجمع حضور یافتند.
در این مجمع پیمان حدادی عضو هیأت مدیره و معاون اقتصادی باشگاه پرسپولیس گزارشی از عملکرد مجمع را قرائت کرد.
در هر مجمع سازمان حسابرسی گزارشی از مشکلات و موانع موجود در باشگاه را فهرست می‌کند. اینها مسائل و موضوعاتی است که نیاز به سؤال از سوی سهامداران دارد و آنها باید به این موارد توجه کنند.
در جلسه قبلی مجمع تعداد این موارد و بندهای مشروط 21 مورد بود که مثلاً صورت‌های مالی را در بر می‌گرفت یا سهامداران سؤال داشتند که تکلیف پرونده‌های قدیمی چه شد؟ اما نکته مهم این مجمع آنجا بود که 6 مورد از 21 مورد قبلی و مورد سؤال سهامداران در این جلسه پاک شد.
اتفاق مهم دیگر اینکه در این مجمع صورت‌های مالی باشگاه تا 31 خرداد 1403 تصویب شد. امسال بعد از بررسی صورت‌های مالی، مجمع به عنوان عالی‌ترین رکن باشگاه این صورت‌ها را تصویب کرد و سپس توسط سازمان حسابرسی رسیدگی شد و مورد تأیید مجمع قرار گرفت.
در این گزارش بسیاری از سؤال‌های سهامداران که در 15 بند سنوات گذشته بوده پاسخ داده شد. مثلاً اینکه تکلیف پرونده «ایده پویان ماژ» چه شد یا ماجرای پرونده «امین سیمای کیش» به کجا رسید. البته نکته اینجاست که عمده این سؤال‌ها مربوط به سال‌های 1399 و 1400 است و به مدیریت فعلی ارتباط ندارد.
در هر صورت باشگاه پرسپولیس موفق شد 6 بند از بندهای مشروط سازمان حسابرسی را پاس کرده و از سوی مجمع به مدیرعامل و هیأت مدیره باشگاه تکلیف شد که آنها با اختیار کامل و با کارشناسی و پیگیری این مشکلات را رفع و رجوع کنند.
اتفاق مهم این مجمع آنجایی بود که صورت‌های مالی باشگاه منتهی به پایان خردادماه سال‌جاری تأیید و تأکید شد چنانچه این روند ادامه پیدا کند باشگاه پرسپولیس بزودی تبدیل به یک شرکت سودده خواهد شد که در صورت تحقق، این برای اولین بار اتفاق خواهد افتاد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های اخبار