کشتی و وزنه‌برداری

1534
توکلی در راه مسقط

ملاقات عمانی ها با قهرمان وزنه‌برداری المپیک سیدنی در قطر

توکلی در راه مسقط

حسین توکلی سرمربی سابق تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان و قهرمان بازی‌های المپیک ۲۰۰۰ سیدنی که هم اکنون به عنوان سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری جانبازان ومعلولان کشورمان افتخارات زیادی را با این تیم برای کشورمان کسب کرده است، در سفر تیم ملی وزنه‌برداری به دوحه قطر محل برگزاری تورنمنت گزینشی المپیک پاریس(قطرکاپ) همراه ملی‌پوشان کشورمان در دوحه حضور داشت تا براساس درخواست مسئولان فدراسیون وزنه‌برداری کشورعمان با آنها برای حضور مجدد به عنوان لیدرفنی وزنه‌برداری در این کشور مذاکره کند. توکلی درسال‌های گذشته مدت زمان زیادی هدایت تیم ملی وزنه‌برداری عمان را برعهده داشت و موفق شد دوره مربی‌گری نسبتا درخشانی را در این کشور عربی تجربه کند.

رضاعباسپور:

حسین توکلی سرمربی سابق تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان و قهرمان بازی‌های المپیک 2000 سیدنی که هم اکنون به عنوان سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری جانبازان ومعلولان کشورمان افتخارات زیادی را با این تیم برای کشورمان کسب کرده است، در سفر تیم ملی وزنه‌برداری به دوحه قطر محل برگزاری تورنمنت گزینشی المپیک پاریس(قطرکاپ) همراه ملی‌پوشان کشورمان در دوحه حضور داشت تا براساس درخواست مسئولان فدراسیون وزنه‌برداری کشورعمان با آنها برای حضور مجدد به عنوان لیدرفنی وزنه‌برداری در این کشور مذاکره کند. توکلی درسال‌های گذشته مدت زمان زیادی هدایت تیم ملی وزنه‌برداری عمان را برعهده داشت و موفق شد دوره مربی‌گری نسبتا درخشانی را در این کشور عربی تجربه کند.

 

بازگشت احتمالی سرمربی وزنه‌برداری توانیابان به مسقط

شنیده ها حاکی از آن است که حسين توكلي قهرمان وزنه‌برداری بازی‌های المپیک 2000 سیدنی، سرمربي سابق تيم ملي وزنه‌برداري کشورمان در رقابت‌های جهانی هیوستن آمریکا و سرمکربی حال حاضر تیم ملی وزنه‌برداری توانیابان کشورمان به احتمال فراوان قرار است مجددا به کشورمان عمان بازگشته و مثل سنوات قبل هدایت فنی تیم ملی وزنه‌برداری عمانی‌ها را دست بگیرد. حسين توكلي، قهرمان بازي‌هاي المپيك سيدني و سرمربي سابق تيم ملي جوانان و بزرگسالان ايران،در سال‌های گذشته چندباری به صورت مقطعی و به درخواست مسئولین فدراسیون وزنه‌برداری و ورزش کشور عمان هدایت فنی این تیم را دست گرفت و موفق شد برای این کشور گنام دروزنه‌برداری قاره آسیا، موفقیت‌های خوبی کسب کند. توكلي در دوره‌ای که هدایت تیم ملی وزنه‌برداری بزرگسالان عمان را دست گرفت، این تیم را دربازي‌هاي كشورهاي عربي و رقابت‌های قهرمانی آسیا همراهی کرد و با هدایت فنی خوبی که در این تیم داشت موفق شد به مدال‌های خوش رنگی نیز دست پیدا کند. توکلی از جمله قهرمانان نامدار وزنه‌برداری ایران است که در بخش مربی‌گری نیز پس از اتمام دوره قهرمانی موفق شده با اشراف خوبی که درمقوله فنی و سیستم تمرین‌دهی وزنه‌برداری دارد، عملکرد و رزومه خوبی را به عنوان مربی نیز درکارنامه خود داشته باشد. برهمین اساس او به عنوان یکی از مربیان سرشناس وطنی موفق شده بارها مورد توجه کشورهای خارجی قرار گرفته و با درخواست آنها در تیم های ملی وزنه‌برداری خارجی نیز برای وزنه‌برداری کشورمان افتخارات چشمگیری دشت نماید. حالا برای چندمین بار عمانی‌ها به سراغ توکلی آمدند تا با استخدام قهرمان طلایی بازی‌های المپیک 2000 سیدنی، تحولی چشمگیر در بخش فنی و تیم‌های ملی خود ایجاد نمایند. اگر چه به درخواست عمانی‌ها توکلی در قطرکاپ همراه کاروان تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان به دوحه رفت تا مذاکرات نهایی خود را برای بازگشت به مسقط با عمانی‌ها دردستور کار قرار دهد. اخرین شنیده‌ها هم حاکی از این است که سرمربی سابق تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان تقریبا با عمانی‌ها به توافق رسیده است. اما باید منتظر ماند و دید که نهایتا او با تیم قبلی خود در حوزه خلیج‌فارس چه می‌کند و از چه زمانی قرار است حسین توکلی هدایت این تیم عربی را دوباره دست بگیرد؟

 

پایان همکاری با توانیابان برای استارت کار درعمان

سوای موضوع گفت‌وگو و مذاکره حسین توکلی با مسئولین فدراسیون وزنه‌برداری عمان که همزمان با برگزاری مسابقات قطرکاپ(گزینشی بازی‌های المپیک 2024 پاریس در دوحه برگزار شد، زمزمه‌هایی به گوش می رسد که احتمالا مسئولین فدراسیون جانبازان وتوانیابان کشورمان نیت دارند تا تغییراتی را درکادرفنی تیم ملی پاراوزنه‌برداری خود ایجاد کرده و احتمالا بزودی جایگزینی را نیز برای حسین توکلی سرمربی این تیم در دستور کارخود قراردهند. البته این تغییر و تحولات که چندی پیش قرار بود در این مجموعه انجام شود، بواسطه رفتن اسبقیان به وزارت ورزش و درپیش بودن انتخابات جدید برای فدراسیون جانبازان و توانیابان، فعلا به حالت معلق درآمده تا نهایتا پس از مشخص شدن رییس جدید این مجموعه وضعیت کادرفنی تیم ملی پاراوزنه‌برداری نیزتعیین تکلیف شود. به هرروی اگر حسین توکلی با مسئولین ورزش عمان وفدراسیون وزنه‌برداری این کشورعربی دردوحه قطر به توافق نهایی برای هدایت تیم ملی وزنه برداری این کشور رسیده باشد که شنیده‌ها حاکی از قطعی شدن این موضوع است. مطمئنا او دیگر نمی‌تواند هدایت تیم ملی پاراوزنه‌برداری ایران را همزمان دراختیار داشته باشد. برهمین اساس، او باید با پاراوزنه‌برداری ایران خداحافظی کرده تا فعالیت فنی خود را درکشورعمان و تیم ملی وزنه‌برداری این کشور عربی آغاز کند. قطعا وزنه‌برداری ایران در بخش مردان باتوجه به داشتن مربیان توانمند که دارای کلاس و دانش فنی بالایی در حوزه مربیگری هستند، توانایی اعزام و صادرکردن مربیان زیادی را به کشورهایی که متقاضی استخدام و استفاده از دانش فنی مربیان ایرانی هستندرا داراست. کما اینکه در حال حاضر نیز تعدادی از مربیان وزنه‌برداری ایران سالها است در کشورهای آسیایی، اروپایی یا آمریکا مشغول مربی‌گری تیم‌های ملی کشورهایی مثل، سوئد، هندوستان،آلمان و یا آمریکا هستند. به هر حال باید منتظر ماند ودید که تکلیف حضور حسین توکلی در عمان چه می‌شود؟ آیا او قراردادهمکاری‌اش را با این تیم عربی بزودی منعقد می‌کند یا قرار است اتفاقی دیگر برای مربی سرشناس و توانمند کشورمان رقم بخورد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های کشتی و وزنه‌برداری