فوتبال ایران

1554
منافی :حسرت بازی در دربی به دلم ماند

به هیچ وجه نباید صحبت جدایی مربی که این همه جام آورده مطرح شود

منافی :حسرت بازی در دربی به دلم ماند

گلزنی نبیل امیدوارمان ساخت اما پرسپولیس نباید مساوی می کرد

جواد منافی مدافع اسبق پرسپولیس و تیم ملی تاکنون این مساله را در صحبتهایش با هیچ رسانه ای مطرح نساخته بود اما این باردر گفت و گویش با ایران ورزشی از این نکته سخن به میان می اورد که حسرت بازی در مهمترین بازی به دلش مانده است و به هر ترتیبی که بوده قسمت نشد که او در مقابل استقلال در دربی بازی کند .

ناصر  قراگزلو؛ جواد منافی بازیکن اسبق پرسپولیس از بزرگترین حرست دوران بازیش در پرسپولیس که بازی نکردن در دربی بوده با حسرت حاصی صحبت می کند .

*دوست داریم از بازی هایتان در دربی صحبت کنید ؟

متاسفانه هیچ وقت قسمت نشد در دربی بازی کنم!

*چرا این فرصت برای شما به وجود نیامد ؟

سال 1372 که من به پرسپولیس پیوستم استقلال به لیگ سه سقوط کرده بود به همین دلیل شرایط به گونه ای نشد که من بتوانم ان سال مقابل استقلال بازی کنم در سال 1373 هم که استقلال صعود کرد متاسفانه من با آن اتفاق و سانحه تصادف وحشتناک مواجه شدم که عملا مجبور به کنار گذاشتن فوتبال شدم به همین دلیل حسرت بازی در دربی به دلم ماند و به هر حال قسمت نشد که من در دربی پایتخت بازی کنم .

*در خصوص دربی 102 معتقدید چرا ان بازی خیلی حساس شد ؟

یکسری از اتفاقات قبل از بازی دربی رخ داده بود که خیلی به حساسیت بازی دامن زده بود .از بگو مگوی دو طرف و جنگ مصاحبه ای تا سایر موارد خیلی به حساس تر شدن دربی دامن زد ضمن اینکه جدا از این مسائل دربی همیشه و به طور عادی هم حساسیت خاص خودش را دارد چون به هیچ وجه هیچکدام از طرفین دوست ندارند در دربی بازنده باشند .

*چرا حفط توپ و مالکیت بیشتر پرسپولیس منجر به این نشد که پرسپولیس برنده باشد ؟!

پرسپولیس با ارایه بازی هجومی و برتر در نیمه اول بهتر از حریف ظاهر شد .در نیمه دوم هم پرسپولیس در مجوع بهتر از تیم رقیب ظاهر شد چه بسا که آمار هم حاکی از آن است که پرسپولیس 62 درصد مالکیت توپ و میدان را در اختیار داشت و برتر از تیم رقیب بود اما شاید مشکل این فصل پرسپولیس که معمولا خیلی هم پرسپولیس را اذیت کرده به گونه ای دردربی تکرار شد و مشکل یک تمام کننده سرخپوشان را با مشکل مواجه ساختند تا چند فرصت به راحتی از دست برود و تیم رقیب هم با بیشتر کردن لایه های دفاعی اش و چشم داشتن به ضد حمله ها در کنار بازی درگیرانه به چیزی که می خواست دست یافت و در واقع شرایط کنار زمین هم به گونه ای رقم خورد که پرسپولیس از داوری هم متضرر شود و نتواند با برتری دربی را به پایان ببرد .

*کمک داور ویدیویی و نقش آن را در دربی چگونه ارزیابی کردید ؟

بعد از اینکه پرسپولیس گل زد نیمکت تیم رقیب هجمه عجیبی را به تیم داوری وارد ساخت چون مربی رقیب هم نمی خواست در قامت سر مربی استقلال در اولین دربی اش بازنده باشد از این رو همه تدابیرو حرکتها را به کار گرفت .از سوی دیگر وقتی خیلی چیزها نطیر حرکت افشاریان و خیلی چیزهای دیگر را در کنار هم می گذاریم به این نتیجه می رسیم که می خواستند دربی را مساوی تمام کنند هر چند واقعا حیف شد که پرسپولیس برنده دربی نشد چون اگر شوت دوم عالیشاه هم گل می شد که با فاصله کم به خارج رفت پرسپولیس حتما برنده دربی می شد .

*فکر نمی کنید بعضی از تعویضها در دربی باید زودتر انجام می شد ؟

به نظرم امید و عمری باید زودتر به بازی می امدند ضمن اینکه اگر بازیکنان پرسپولیس باهوش تر بودند حتما می توانستند از بازی با دست پر خارج شوند .

*در رابطه با کسر امتیاز و حکم ندادن کمیته انضباطی بر علیه تیم رقیب هم هنوز باشگاه پرسپولیس و چند باشگاه دیگر به شدت پیگیر هستند !

به نظرم باید کمیته انضباطی هر چه زودتر تصمصم نهایی را بگیرد تا این همه شائبه به وجود نیاید و ذهنیت خاصی برای تیمهایی که شکایت کرده اند به وجود نیاید .

*مشکل درویش و یحیی هم کاملا برطرف شد در این رابطه چه صحبتی دارید ؟

حتما باید این اتفاق زودتر رخ می داد و اصلا نباید کدورت زیادی پیش می امد که کار به کناره گیری و دوری طرفین از همدیگر منجر شود از این رو حتما ضرورت داشت که این اشتی انجام شود .از سوی دیگر حتما مربی که این همه جام اورده نباید بحث کنار گذاشتنش مطرح شود .تیم گل محمدی نیاز به تقویت دارد و در این صورت حتما دوباره مدعی اول قهرمانی خواهد بود .

*چرا پرسپولیس در اهواز هم موفق به شکست تیم قعر نشین نشد ؟!

گلزنی نبیل بعد از بازی خوبی که این بازیکن در مقابل هوادار ارایه داد کمی امیدواریها را در خصوص این بازیکن بیشتر ساخت اما پرسپولیس نباید امتیاز را در مقابل تیم قعر نشین از دست می داد با این وجود باید چشم به بازیهای آینده داشت و من امیدوارم پرسپولیس در بازی شمس آذر که تیم خوبی در ورزشگاه آزادی نشان داده به نوعی جبران مافات کند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران