منهای فوتبال

1641
شه بخش: به مدال المپیک نزدیکیم

بوکسورها فقط به امید روزهای بهتر ادامه می دهند

شه بخش: به مدال المپیک نزدیکیم

تیم ملی بوکس بعد از ۲ ماه تعطیلی با آمدن رینالدو فونتس مربی کوبایی جدیدش، از بی‌سروسامانی درآمد. بوکسورها ۱۵ روزی در خرم‌آباد زیر نظر مربی کوبایی خود تمرین کردند تا همه چیز را از نو شروع کنند.

فائزه زمانی؛ حالا با پایان این اردو دانیال شه‌بخش ستاره تاریخ ساز بوکس با محک‌زدن رینالدو فونتس او را مربی خوبی می‌داند که می‌تواند به بوکس ایران کمک کند؛ البته که او فقط حضور این مربی را کافی نمی‌داند و معتقد است بوکس ایران در این مقطع بیشتر از هر چیزی به بازی‌ها و اردوهای تدارکاتی نیاز دارد تا ملی‌پوشان بتوانند قبل از مسابقات انتخابی المپیک خود را محک بزنند.
 
 اردوی خرم‌آباد زیر نظر مربی جدید کوبایی چطور پیش رفت؟
با سرمربی جدید، کادرفنی عوض شده و در این 15 روز زیر نظر کادری کاملاً جدید تمرین کردیم که باید بگویم انصافاً تجربه خوبی بود. احساس می‌کنم فدراسیون گام بلندی برای پیشرفت بوکس برداشته است و اردوی خرم‌آباد به خوبی این موضوع را نشان داد.
اردو دیروز به پایان رسید و می‌توانم بگویم با اینکه برخلاف همیشه از تهران فاصله گرفتیم اما همه چیز با برنامه‌ریزی درست و خوبی پیش رفت، اردویی کاملاً حرفه‌ای و بدون نقص به میزبانی خرم آباد داشتیم. در این 15 روز تک تک روزها با برنامه‌ریزی پیش رفت و تمرینات منظمی را پشت سر گذاشتیم. این اردو به شخصه روی من تأثیرات خوبی گذاشت و از همین جا از رئیس و نایب رئیس و مدیرفنی تیم‌های ملی تشکر می‌کنم.
با پایان اردو همه به خانه می‌روند تا برای مسابقات انتخابی تیم ملی آماده شویم.


 بعد از 2 هفته تمرین زیرنظر رینالدو فونتس، این مربی را چطور دیدی؟
او نشان داد که برنامه‌ریزی درستی دارد و می‌تواند به بوکس ما کمک کند اما یادمان نرود که فقط آمدن مربی خارجی کافی نیست و حالا اصلی‌ترین دغدغه بوکس ما بازی‌های تدارکاتی است. ما در کورس حساس سهمیه المپیک هستیم، تمرینات‌مان که به خوبی در حال برگزاری است اما به اردوها و مسابقات تدارکاتی نیاز داریم تا بتوانیم خودمان را محک بزنیم که در رینگ انتخابی المپیک با تمام توان حاضر شویم.


 با سروسامان گرفتن تیم ملی، چقدر گرفتن سهمیه المپیک شدنی است؟
برای سهمیه المپیک کار سختی داریم. مربی کوبایی زحمت خود را می‌کشد و درحال پیاده کردن برنامه‌هایش است. به شخصه من و بقیه ملی‌پوشان هم همیشه در سخت‌ترین شرایط، بهترین قول‌ها را دیده‌ایم. حقیقت این است که ما حتی به مدال المپیک هم نزدیک هستیم، به شرط اینکه نیم‌نگاهی به جزئیات داشته باشیم. بوکس ایران در کلیت کار مشکلی ندارد و این جزییات است که ما را عقب نگه می‌دارد. همان تمرین‌هایی که در خارج از ایران انجام می‌شود را ما اینجا انجام می‌دهیم ولی ما یک سری نقاط ضعف در گوشه و کنار داریم که نمی‌گذارد به نقاط بالاتری برسیم. ما باید طاقت خود را بالاتر ببریم و جنبه باخت داشته باشیم. نباید اینطور باشد که با یکی، دو باخت و با یکی، دو بار عدم نتیجه‌گیری در مسابقات قهرمانی آسیا و جهانی دیگر قید این مسابقات را بزنیم بلکه باید سال بعد با قدرت بیشتری به این مسابقات اعزام شویم.


 به نظر می‌رسد که بوکس ایران در این برهه بدون همدلی کار سختی خواهد داشت.
 ما باید با تمام توان کار کنیم نه اینکه فقط یکدیگر را تخریب کنیم. بوکس ایران برای شخص خاصی نیست بلکه برای تمام جامعه بوکس و ایران است. من اگر در مسابقات قهرمانی جهان تاریخ‌سازی کرده و مدالی گرفتم، این مدال نه فقط برای من که متعلق به همه است. دست در دست هم بگذاریم و مطمئن باشیم که با همدلی به سهمیه المپیک هم می‌رسیم. فعلاً باید تمرکزمان را روی انتخابی المپیک بگذاریم، بعد از آن مرحله مهم‌تری یعنی المپیک را داریم و باید روی این مسابقات و تاریخ‌سازی دیگر تمرکز کنیم.


  از پرداخت حقوق‌های معوقه‌تان خبری نشد؟
حقوق‌های‌مان از قبل بازی‌های آسیایی هانگژو پرداخت نشده است، هرچند که اصلاً مبلغش آنچنانی هم نیست. از طرف همه ملی‌پوشان باید بگویم که بوکسورها به امید بهبود اوضاع و روزهای بهتر در حال ادامه دادن هستند. بوکسورهای تیم ملی پشتوانه مالی ندارند و حقیقتاً همگی بی‌بضاعت بوده و پولدار نیستند؛ الان هم شرایط سختی دارند و به سختی روزگار می‌گذرانند، به همین خاطر هم از مسئولان انتظار می‌رود که نگاه ویژه‌تری به تیم ملی بوکس داشته باشند.


قرار بود آذر یک بازی در بوکس حرفه‌ای داشته باشی، چرا این بازی برگزار نشد؟
یک بازی 15 آذر به میزبانی ارمنستان داشتم که به‌خاطر تداخل با مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان در این کشور، لغو شد. یک بازی دیگر هم در دبی داشتم که خودم به خاطر تمرکز روی مسابقات انتخابی المپیک لغو کردم. حالا نمی‌خواهم تا بعد از گرفتن سهمیه المپیک به بوکس حرفه‌ای فکر کنم و ان‌شاءالله بعد از گرفتن سهمیه دوباره برمی‌گردم.

 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های منهای فوتبال