کشتی و وزنه‌برداری

1699
مهدی کرمی: سهمیه بگیرم، مدال‌آوری در فرانسه سخت نیست!

برای المپیکی شدن چاره‌ای جز تغییر وزن نداشتم

مهدی کرمی: سهمیه بگیرم، مدال‌آوری در فرانسه سخت نیست!

مهدی کرمی ملی‌پوش زنجانی تیم ملی وزنه‌برداری ایران قطعاً یکی از امیدهای این رشته برای کسب سهمیه ورودی به بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس است. کرمی در دسته وزنی ۱۰۹ کیلوگرم (وزن غیرالمپیکی) موفق شد همراه با سایر وزنه‌برداران کشورمان گزینشی‌های المپیک را تقریباً به صورت کامل پشت سر گذاشته و از این نظر دارای امتیاز ویژه‌ای برای کسب سهمیه ورودی به بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس باشد. کرمی برای اینکه بتواند سهمیه ورودی‌اش به بازی‌های المپیک فرانسه را قطعی کند با هماهنگی کادرفنی تصمیم گرفته وزن بدنش را کاهش داده و به دسته وزنی ۱۰۲ کیلوگرم تغییر وزن دهد. او برای کسب سهمیه ورودی المپیک در این دسته وزنی هم در داخل و هم در عرصه بین‌المللی رقبای عنواندار و نام‌آشنای جهانی و المپیکی را پیش رو دارد. اما با وجود این دارنده نشان نقره وزنه‌برداری جهان در کلمبیا، معتقد است که از این رقابت سخت برای رسیدن به سهمیه ورودی المپیک استقبال می‌کند و برنامه ویژه‌ای هم برای رسیدن به سهمیه و افتخارآفرینی در پاریس دارد. به همین بهانه با او همکلام شدیم تا شرایط آمادگی و رکوردی نایب قهرمان وزنه‌برداری جهان را از زبان خودش بشنویم.

رضا عباسپور؛ مهدی کرمی ملی‌پوش زنجانی تیم ملی وزنه‌برداری ایران قطعاً یکی از امیدهای این رشته برای کسب سهمیه ورودی به بازی‌های المپیک 2024 پاریس است. کرمی در دسته وزنی 109 کیلوگرم (وزن غیرالمپیکی) موفق شد همراه با سایر وزنه‌برداران کشورمان گزینشی‌های المپیک را تقریباً به صورت کامل پشت سر گذاشته و از این نظر دارای امتیاز ویژه‌ای برای کسب سهمیه ورودی به بازی‌های المپیک 2024 پاریس باشد. کرمی برای اینکه بتواند سهمیه ورودی‌اش به بازی‌های المپیک فرانسه را قطعی کند با هماهنگی کادرفنی تصمیم گرفته وزن بدنش را کاهش داده و به دسته وزنی 102 کیلوگرم تغییر وزن دهد. او برای کسب سهمیه ورودی المپیک در این دسته وزنی هم در داخل و هم در عرصه بین‌المللی رقبای عنواندار و نام‌آشنای جهانی و المپیکی را پیش رو دارد. اما با وجود این دارنده نشان نقره وزنه‌برداری جهان در کلمبیا، معتقد است که از این رقابت سخت برای رسیدن به سهمیه ورودی المپیک استقبال می‌کند و برنامه ویژه‌ای هم برای رسیدن به سهمیه و افتخارآفرینی در پاریس دارد. به همین بهانه با او همکلام شدیم تا شرایط آمادگی و رکوردی نایب قهرمان وزنه‌برداری جهان را از زبان خودش بشنویم.
 
 
با رضایت خودم تغییر وزن دادم
مهدی کرمی ملی‌پوش جوان و خوش آتیه کشورمان دردسته وزنی 109 کیلوگرم که به تازگی برای اینکه بتواند درکورس کسب سهمیه ورودی به المپیک پاریس قرار بگیرد با هماهنگی و نظر سرمربی تیم ملی تغییر وزن داده و با کاهش چند کیلویی وزن بدنش به دسته وزنی المپیکی 102 کیلوگرم نقل مکان کرده است در این خصوص می‌گوید: «بله، من برای اینکه بتوانم سهمیه ورودی به بازی‌های المپیک 2024 پاریس را دشت کنم و از کورس رقابت جا نمانم، چاره‌ای نداشتم جز اینکه وزن بدنم را کاهش داده و به دسته وزنی المپیکی 102 کیلوگرم بیایم. البته نظر سرمربی تیم ملی هم همین بود و من با رضایت خودم و نظر سرمربی تصمیم گرفتم این اتفاق را عملی کنم. چون وزن بدنم حدوداً بین 106 تا 107 کیلوگرم استف خیلی مشکلی برای کاهش وزن و حضور در این دسته وزنی در زمان مسابقه ندارم. خیلی راحت می‌توانم هنگام وزن‌کشی سروزن باشم و بدون اینکه از نظر بدنی و رکوردی تحلیل یا افت داشته باشم، دست به وزنه شوم. به نظرم می‌توانم اتفاق‌های خوبی را در وزن جدیدم رقم بزنم. البته قطعاً یک مقدار زمان نیاز دارم تا به وزن جدید عادت کنم و در این وزن جا بیفتم، اما خیلی مشکل جدی نیست و زمان زیادی از من نمی‌گیرد.»
 
بخاطر جراحی که داشتم از شرایط آرمانی اندکی فاصله گرفتم
کرمی درخصوص وضعیت رکوردی و تمرینی‌اش معتقد است: «من بعد از بازگشت از بازی‌های آسیایی چین یک عمل جراحی داشتم که تا دوره نقاهتش تمام شد باعث شد تا من از نظر رکوردی و تمرینی یک مقدار افت کنم و نتوانم تمریناتم را همراه با سایر ملی‌پوشان طبق دستور کادرفنی دنبال کنم. البته الان شرایطم عالی است و مشکلی بابت انجام تمرینات و دست به وزنه شدن ندارم. خداراشکر تمامی گزینشی‌های المپیک را که باید در؟ان حضور داشتم را پشت سرگذاشتم و مشکلی هم بابت این موضوع ندارم. الان که تغییر وزن دادم می‌توانم با تمریناتی که کادرفنی برای ما طراحی کرده است خیلی زود به شرایط آرمانی و ایده‌ال نزدیک شده و برکوردهایم را برای المپیکی شدن افزایش بدهم.»
 
اردوی خوبی در چالوس داریم
ملی‌پوش دسته وزنی 102 کیلوگرم کشورمان درخصوص حضورش در اردوی آماده‌سازی تیم ملی وزنه‌برداری ایران دراستان مازندران و شهر چالوس می‌گوید: «فدراسیون وکادرفنی با هماهنگی خوبی که انجام دادند یک اردوی عالی را در شهر چالوس برای ما مهیا و تدارک دیدند که از همه لحاظ عالی و درجه یک است. هم از نظر شرایط اسکان و هم از لحاظ تغذیه و آب و هوا همه چیز عالی است. من هم سعی می‌کنم با برنامه‌ریزی که سرمربی تیم ملی برای ما طراحی کرده است، خودم را سریع به فرم ایده‌آل برگردانده و برای حضور درگزینشی‌ها آتی مهیا شوم.»
 
اگر صلاح بدانند در آسیایی هم وزنه میزنم
کرمی درخصوص اینکه برنامه‌اش برای حضوردر تورنمنت‌های باقیمانده گزینشی المپیک و ثبت رکوردی ایده‌ال برای گرفتن سهمیه المپیک در دسته وزنی 102 کیلوگرم تأکید دارد: «من موبه مو برنامه‌ریزی که کادرفنی و سرمربی تیم ملی برایم طراحی کردند را دردستور کار قرار دادم. قطعاً هر طوری که آنها راضی باشند و صلاح بدانند حرکت کرده و استراتژی‌ام را برای المپیکی شدم ترسیم می‌کنم. ما دو مسابقه مهم دیگر برای گزینشی قطعی المپیک پاریس پیش رو داریم. اولی آسیایی ازبکستان، و دومی هم مسابقات جام جهانی تایلند است. اولویت اصلی ما جام جهانی تایلند است، چون من در تمامی گزینشی‌های قبلی حاضر بودم و مشکلی از این بابت ندارم. اما با تمام این تفاسیر اگر سرمربی تیم ملی صلاح بدانند، قطعاً در آسیایی ازبکستان هم روی تخته رفته و وزنه می‌زنم. ملاک اصلی برای من نظر کادرفنی است و برنامه‌ریزی ویژه‌ای که برای المپیک داریم.»
 
برای المپیکی شدن رقابت سختی با دهدار و معتمدی دارم
کرمی درخصوص رقابت سخت و سنگینی که با رضا دهدار و رسول معتمدی دو وزنه‌بردار مدعی دسته وزنی 102 کیلوگرم برای کسب سهمیه المپیکی این وزن پیش رو دارد معتقد است: «من با رضا دهدار و رسول معتمدی سال‌ها است رفیق هستیم و مثل برادر آنها را دوست دارم. هر دو وزنه‌بردار هم جزو خوب‌های این دسته وزنی در دنیا به شمار می‌روند. مطمئناً اگر رسول بدشانسی نمی‌آورد و آسیب نمی‌دید، الان شاید او نفر اصلی دسته 102 کیلوگرم برای حضوردرالمپیک بود. اما خب آسیب دیدگی هم جزئی از رشته ما به شمار می‌رود. رضادهدار هم که الان درکورس رقابت برای کسب سهمیه این دسته وزنی است. به هرحال من مطمئناً حالا که به این دسته وزنی آمدم رقابت سخت و سنگینی برای تثبیت خودم دارم. اگر من می‌خواهم المپیکی شوم، چاره‌ای ندارم جز اینکه اول از سد رقبای داخلی بگذرم و بعد هم استراتژی برای عبور از رقبای قدرتمند خارجی در این وزن بچینم. مطمئنم اگر بتوانم سهمیه المپیک بگیرمف مدال گرفتن در پاریس کاردشواری برایم نیست. چون اصل ماجرا همین جدال برای کسب سهمیه است. درالمپیک می‌توانیم با یک استراتژی ایده‌آل مدال بگیرم و از سکوی قهرمانی بالا برویم.»
 
ZOOM:
مهدی کرمی ناکامی‌اش در رقابت‌‌های جهانی عربستان و بازی‌های آسیایی هانگژوی چین را بدشانسی می‌داند که موجب شد دست او از رسیدن به دو مدال ارزشمند کوتاه بماند. اما دارنده نشان نقره جهان تأکید دارد که با یک استراتژی ایده‌آل و دقیق بدنبال این است تا پس از کسب سهمیه ورودی به بازی‌های المپیک 2024 پاریس، در فرانسه شگفتی‌ساز شده و با نمایشی عالی بتواند صاحب مدالی خوش رنگ دردسته وزنی 102 کیلوگرم شود. البته او قطعاً برای عملیاتی کرده اهدافش، رقبای گردن کلفت و مدعی ابتدا در داخل و سپس درعرصه‌ بین‌المللی پیش رو دارد. رقبایی که جزو عنواندارن وزنه‌برداری جهان و المپیک هستند و عبور از آنها کاری سخت و بسیار دشوار.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های کشتی و وزنه‌برداری