منهای فوتبال

1747
برخورداری: حضور در المپیک رؤیای بچگی‌ام بود

این سهمیه نتیجه کار تیمی است

برخورداری: حضور در المپیک رؤیای بچگی‌ام بود

مهران برخورداری دومین سهمیه تکواندو ایران را در مسابقات گرنداسلم ووشی به نام خود سند زد.

فائزه زمانی؛ مهران برخورداری دومین سهمیه تکواندو ایران را در مسابقات گرنداسلم ووشی به نام خود سند زد؛ اتفاقی که می‌توانست در مسابقات گرندپری منچستر رقم بخورد اما به‌خاطر عدم صدور بموقع ویزای تیم ملی از جانب انگلیسی‌ها نیفتاد تا برخورداری از پرواز منچستر جا بماند. او بعد از این اتفاق درحالی که به گفته خودش فشار زیادی را حس می‌کرد، عزمش را جزم کرد تا هر جور شده از آخرین شانسش قبل از مسابقات کسب سهمیه قاره‌ای استفاده کرده و رؤیای بچگی‌اش را که حضور در المپیک بود، در آغوش بگیرد.
برخورداری که حالا برای حضور در شیاپ چانگ پاریس ذوق زده است، کارش را سخت می‌داند اما معتقد است اگر بتواند بهترین خودش باشد، نتیجه‌ای خوب را در پاریس رقم خواهد زد.
 
 فکر می‌کردی از مسابقات گرنداسلم با سهمیه برگردید؟
مسابقات گرنداسلم آخرین فرصت برای کسانی بود که می‌خواستند قبل از مسابقات قاره‌ای، سهمیه بگیرند. همین هم باعث شده بود تیم‌ها با تمام قدرت و تمامی نفرات خود در این مسابقات حضور پیدا کنند تا با سهمیه کامل از شیاپ چانگ گرنداسلم خارج شوند.
قبل از این مسابقات هم فینال گرندپری منچستر برگزار شد و علی‌رغم اینکه رنکینگم زیر 16 بود، شانس خوبی برای گرفتن سهمیه داشتم اما متأسفانه با شیطنت انگلیسی‌ها ویزاها دیر آمد و تنها شانسم برای گرفتن سهمیه از طریق رنکینگ پرید، همین موضوع فشار و استرس کسب سهمیه را برایم دو برابر کرد. خدا را شکر با برد مبارزاتم به فینال رسیدم، در مبارزه نهایی سهمیه باید برای من یا حریفم می‌شد که خوشبختانه بازی را بردم تا بلیت پاریس به من برسد.


 شما دومین سهمیه تکواندو و اولین سهمیه پسران را گرفتید، از این بایت چقدر خوشحالید؟
زمان مناسبی این سهمیه را گرفتم و باتوجه به زمان باقی‌مانده تا شروع مسابقات المپیک می‌توانم برنامه‌ریزی خوبی داشته باشم. حدوداً 7 ماه پیش که این مسیر را شروع کردم، رنکینگم صد‌و‌خورده‌ای بود اما از همان ابتدای مسیر با ایمان به گرفتن سهمیه در اردوها تلاش می‌کردم. خدا را شکر همه چیز خوب پیش رفت و من از رنکینگی که داشتم به زیر 10 رسیدم و حالا مسافر پاریس هستم.


  کادر قبلی چقدر در این سهمیه نقش دارند؟
زمانی که وارد این مسیر شدم هادی ساعی رئیس فدراسیون و همچنین کادرفنی قبلی یعنی مقانلو و خواجوی و افلاکی که آن زمان هم حضور داشتند، کمک زیادی به من کردند؛ این عزیزان از همان زمان تا الان همه جوره من را حمایت کردند. در کنار اینها مربیان پایه هم همیشه مرا راهنمایی کرده و از کمک‌های‌شان استفاده کردم. این سهمیه نتیجه کار تیمی بوده و مختص من نیست.


 به نظرت تکواندو ایران با حضور در مسابقات قاره‌ای می‌تواند با سهمیه کامل در المپیک حضور پیدا کند؟
قطعاً همینطور است، ما بازیکنان خوبی داریم و حتی مهدی حاج موسایی در وزن منفی 58 کیلوگرم یکی از کسانی بود که تا این لحظه سهمیه با بدشانسی از دستش پرید. اگر ویزای مسابقات گرندپری منچستر آمده بود او با حضور در وزن‌کشی و یکی، دو برد به راحتی می‌توانست سهمیه را بگیرد اما بدشانسی باعث شد تا این اتفاق برای او نیفتد.
الان هم نمی‌دانم کادرفنی چه کسی را به مسابقات قاره‌ای اعزام می‌کند اما هرکسی که باشد برایش آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم تکواندوی ایرانی بتواند با سهمیه کامل در المپیک پاریس شرکت کند.


 شما و ساعی با پایان مسابقات در مراسم گالاگرندپری شرکت کردید، این مراسم چطور بود؟
این مراسم با پایان مسابقات به صورت اختصاصی برگزار شد و از بهترین‌ها دعوت کرده بودند و در انتها با حضور رئیس فدراسیون جهانی از کسانی که از طریق مسابقات گرنداسلم سهمیه را گرفتند، تشکر کردند.


 با شرایط فعلی تکواندو، گرفتن مدال در المپیک پاریس شدنی است؟
حضور در المپیک رؤیای بچگی من بود و از روزی که پا روی شیاپ چانگ گذاشتم فقط و فقط به المپیک فکر کردم، خدا را شاکرم که شانس زندگی کردن رؤیایم را به من داد. پیش‌بینی مدال در ورزش حرفه‌ای مخصوصاً تکواندو که بازی ثانیه‌ها است، کار سختی است. با خیلی از رقبای اصلی‌ام در این مدت مبارزه کرده و آنها را برده‌ام، من برای بهترین عملکردم در پاریس تلاش می‌کنم و مطمئنم اگر بتوانم بهترین خودم باشم، نتیجه هم به دنبال آن خواهد آمد.


 حرف آخر؟
از مسئولین می‌خواهم که در این مدت باقی‌مانده تا المیپک نگاه ویژه‌ای به ورزشکاران داشته باشند تا با ذهنی آزاد تمرین کنند و بتوانند دل مردم را در المپیک شاد کرده و پرچم کشور را بالا ببرند.

جستجو

آرشیو تاریخی

تاریخ دقیق


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های منهای فوتبال