کشتی و وزنه‌برداری

1758
تعیین تکلیف قطعی سهمیه‌ها در تاشکند و پوکت

رونمایی از المپیکی‌های وزنه‌برداری در فروردین ۱۴۰۳

تعیین تکلیف قطعی سهمیه‌ها در تاشکند و پوکت

رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا در تاشکند ازبکستان و جام جهانی پوکت تایلند دو رویدادگزینشی باقیمانده بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس است که طبق اعلام فدراسیون جهانی وزنه برداری تا پایان امسال کلید خواهد خورد. این دو رویداد در سال ۲۰۲۴ میلادی در تقویم فدراسیون جهانی وزنه‌برداری گنجانده شده است و با برگزاری آنها ضمن بسته شدن پرونده مسابقات گزینشی ورودی المپیک فرانسه، تکلیف سهمیه‌های نهایی و تایید شده برای حضور در این آوردگاه مشخص و قطعی می شود. برهمین اساس تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان نیز بعد از بازگشت از تورنمنت قطرکاپ، عازم شهر چالوس و استان مازندران شده است تا اردوی خارج از تهران خود را در این شهر ساحلی برگزار نماید.

رضاعباسپور:

رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا در تاشکند ازبکستان و جام جهانی پوکت تایلند دو رویدادگزینشی باقیمانده بازی‌های المپیک 2024 پاریس است که طبق اعلام فدراسیون جهانی وزنه برداری تا پایان امسال کلید خواهد خورد. این دو رویداد در سال 2024 میلادی در تقویم فدراسیون جهانی وزنه‌برداری گنجانده شده است و با برگزاری آنها ضمن بسته شدن پرونده مسابقات گزینشی ورودی المپیک فرانسه، تکلیف سهمیه‌های نهایی و تایید شده برای حضور در این آوردگاه مشخص و قطعی می شود. برهمین اساس تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان نیز بعد از بازگشت از تورنمنت قطرکاپ، عازم شهر چالوس و استان مازندران شده است تا اردوی خارج از تهران خود را در این شهر ساحلی برگزار نماید.

 

شمارش معکوس برای معرفی المپیکی‌ها در تاشکند و پوکت

پس از اینکه کاروان وزنه‌برداری ایران در تورنمنت قطرکاپ(گزینشی بازی‌های المپیک 2024 پاریس) با مجوز فدراسیون جهانی وزنه‌برداری فقط به وزن‌کشی بسنده کرد، حالا که نزدیک سال میلادی جدید(2024) هستیم، ملی‌پوشان وزنه برداری کشورمان تنها 2 فرصت طلایی دیگر دارند تا بتوانند با سهمیه کامل(3 سهمیه) دربخش مردان و (3 سهمیه) در بخش بانوان سرنوشت نهایی خود را برای وزنه زدن در بازی‌های المپیک فرانسه قطعی و مشخص کنند. حضور در رقابت‌های آسیایی تاشکند ازبکستان و مسابقات جام جهانی پوکت تایلند 2 رویداد گزینشی باقیمانده از تورنمنت‌های گزینشی المپیک است که ما می‌توانیم با ثبت رکوردهایی ایده‌آل سهمیه ورودی خود را در اوزان 89، 102 و 102+ کیلوگرم مردان قطعی نماییم. البته ما دربخش بانوان نیز در اوزان ۷۱ و ۸۱ کیلوگرم تعدادی ازوزنه‌برداران خود را به رویدادهای مختلف گزینشی المپیک گسیل کردیم. اما حقیقتا روی کاغذ فعلا هیچ شانسی برای کسب سهمیه ورودی در بخش بانوان و حضوری تاریخی در این بخش نداریم. مطمئنا طبق اعلام فدراسیون جهانی وزنه‌برداری و تقویمی که برای تعیین تکلیف سهمیه‌های ورودی به رقابت‌های وزنه برداری المپیک 2024 پاریس مشخص شده است، وزنه‌برداران کشورمان در بخش مردان وزنان اگر مدعی حقیقی المپیکی شدن و حضوردراین آوردگاه بزرگ هستند باید در رقابت‌های آسیایی تاشکند ازبکستان که بهمن‌ماه جاری تدارک دیده شده است و پس از آن جام جهانی 2024 تایلند که قرار است به میزبانی شهر پوکت برگزار شودخوش درخشیده و با ثبت رکورد مجموع بالا در اوزان 89، 102 و 102+ کیلوگرم جزو 10 نفر برتر این اوزان یا نفرات برتر 5 قاره جهان در اوزان خود قرار بگیرند. در غیر اینصورت آنها فرصت المپیکی شدن را از دست داده و باید با پاریس خداحافظی کنند.

 

تمرین بی سروصدا در چالوس

ملی‌پوشان وزنه‌برداری کشورمان بلافاصله بعد از اینکه از تورنمنت گزینشی قطرکاپ به تهران بازگشتند، عازم استان مازندران شده و درشهر چالوس مرحله جدید تمرینی خود را استارت زدند. این اردوی تمرینی خیلی بی سروصدا و در سکوت خبری در چالوس آغاز شد. اردویی که به نظر می‌رسد در سکوت خبری برگزار شده تا وزنه برداران بتوانند بدور از هرگونه حواشی خود را برای مسابقات مهم پیش رو مهیا کنند. البته قطعا کادرفنی تیم ملی وزنه‌برداری بعد از این اردو تا زمان اعزام به رقابت‌های قهرمانی آسیا درتاشکند ازبکستان باید وزنه‌برداران را در فرم و شرایط رکوردی قابل قبول روی تخته بفرستند. شرایطی که بتواند برای آنها تثبیت شدن در اوزان المپیکی را بدنبال داشته باشد. هرچند بیشتر از رقابت‌های قهرمانی آسیا در تاشکند ازبکستان، رقابت‌های جام جهانی پوکت تایلند برای کادرفنی وزنه برداری اهمیت دارد. زیرا این آوردگاه که قرار است از تاریخ 31 دسامبر تا 11 آوریل 2024 یعنی حدودا اواخر اسفند ماه جاری تا اوایل فروردین ماه 1403 برگزار شود آخرین رویداد مهم گزینشی است که می‌توانیم درآن شرایط نهایی و قطعی سهمیه‌های ورودی خود به المپیک را بدانیم.  


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های کشتی و وزنه‌برداری