فوتبال ایران

189
بازنده در نیمه های اول،شکست ناپذیر در نیمه های دوم

دلیل باخت های تراکتور مشخص شد

بازنده در نیمه های اول،شکست ناپذیر در نیمه های دوم

تراکتور یا می برد یا می بازد. یعنی این که پاکو خمس فقط به بازی هجومی فکر می کند. اگر او فصل گذشته هفت گل از استقلال دریافت کرد جدا از بازی خوب آبی پوشان و آمادگی بالای ان روزهای مهدی قایدی یک دلیلش این بود که مرد اسپانیایی در طول ۹۰ دقیقه سراغ فوتبال تدافعی نرفت.

جعفر برزگر؛ تراکتور یا می برد یا می بازد. یعنی این که پاکو خمس فقط به بازی هجومی فکر می کند. اگر او فصل گذشته هفت گل از استقلال دریافت کرد جدا از بازی خوب آبی پوشان و آمادگی بالای ان روزهای مهدی قایدی یک دلیلش این بود که مرد اسپانیایی در طول 90 دقیقه سراغ فوتبال تدافعی نرفت.

آن ها در همین بازی دو روز پیش هم به هیچ وجه شکل یک تیم بازنده را نداشتند واگر مهاجمان شان دقت بیشتری به خرج می دادند شانس رسیدن به دروازه سیدحسین حسینی را داشتند.

تراکتور از 10 مسابقه ای که در فصل جاری انجام داده صاحب پنج پیروزی و پنج شکست شده است.اما نکته بسیار قابل تامل درباره باخت های این تیم، شکست شان در نیمه های اول تمام بازی ها بوده است. البته آن ها همین آمار را هم در بازی مرحله پلی اف لیگ قهرمانان آسیا از خود به جا گذاشتند.

در آن بازی تراکتور در حالی نتیجه را به تیم شارجه با حساب 3-1 واگذار کرد که در نیمه اول همان بازی با گل دقیقه 25 عبدالرحمن بازنده به رختکن رفتند.بر اساس همین آمار شاگردان خمس در هفته اول لیگ 3-1 به سپاهان باختند که نیمه اول را با حساب 2-0 واگذار کرده بودند.

شاگردان خمس در هفته دوم با یک گل مغلوب پرسپولیس شدند که همان تک گل قرمزهای پایتخت هم در دقیقه 38 توسط علی نعمتی به دست آمد. آن ها بعد از سه پیروزی متوالی مقابل استقلال خوزستان، مس رفسنجان و هوادار با نتیجه مشابه 1-0 در هفته ششم با نتیجه 3-2 به شمس آذر باختند که در نیمه اول آن بازی هم با دو گل از حریف قزوینی شان عقب بودند.

تراکتوری ها در هفته هفتم آلومینیوم اراک را با چهار گل شکست دادند، اما در بازی هشتم مقابل ذوب آهن با یک گل شکست خوردند که تیم اصفهانی تک گلش را در دقیقه 28 بازی زد.

خمس در هفته نهم نساجی را با نتیجه 3-0 از پیش رو برداشتند و در بازی آخرشان هم با دو گل از استقلال شکست خوردند که در نیمه اول با قبول شکست 1-0 به رختکن رفتند.

این که یک تیم طی چند بازی یک آمار ثابت را با تکرار آن از خود به جا می گذارد حتما بدون دلیل نبوده است.حالا چرا تراکتور در هر بازی که نیمه اولش را بازنده به رختکن رفته در نهایت بازی را هم واگذار کرده شاید یک دلیلش این باشد که خمس در ترکیب اولیه تیمش اشتباه می کند.اشتباه در چیدمان و براساس آن اتخاذ تاکتیک تیمی که تا آلان حداقل به لحاظ کسب نتیجه جواب نداده است.

اما نکته جالب تر این که تراکتور در 10 مسابقه ای که در لیگ انجام داده هیچوقت در نیمه های دومش شکست نخورده است.این هم بدون دلیل نمی تواند باشد و حتما در بین دو نیمه و صحبت هایی که با همکارانش انجام می دهد،تعویض هایش و تغیییر تاکتیک نتیجه را در نیمه دوم نمی بازد.

حالا اگر خمس همین تغییر را در شیوه کار و مربیگری اش انجام دهد شاید باخت های نیمه اولش تکرار نشود. تیمی که بازیکنان مطرح زیادی را در اختیار دارد و مربی اش هم بازی هجومی را خیلی خوب بلد است اگر قبل از شروع هر بازی دچار اشتباهات تاکتیکی نشود شاید مثل پنج مسابقه ای که برنده از زمین خارج شده، پیروزی های بیشتری را به دست آورد.

این که پاکو خمس چقدر با همکارانش تعامل دراد را ما نمی دانیم چون در تمرینات و جلسات شان حضور نداریم. شاید این تعامل به اندازه کافی وجود دارد شاید هم برای برطرف کردن این مشکل فنی و رسیدن به پاسخ باید سراغ خمس رفت.

تراکتور تماشاگران پرشور،بازیکنان کلیدی زیاد که به نظر نمی رسد مشکل مالی هم داشته باشد در واقع تمام ابزارهای لازم برای موفقیت را دارد و حالا که فقط یک سوم از لیگ را پشت سرگذاشتیم، تراکتور فرصت کافی برای کسب موفقیت و حضور در جمع مدعیان اصلی قهرمانی را دارد. پاکو خمس خیلی خوش شانس است که هدایت چنین تیمی را برعهده داشته و باید قدر این فرصتی را بداند.شاید بهتر باشد که گل نخوردن در نیمه های اول را تمرین کند و آن وقت در نیمه های دوم به همین تاکتیک 10 بازی اخیرش برگردد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران