فوتبال ایران

1993
مهاجم ایرانی در محاصره یک الجزایری

دنیس اکرت، ۱۱ هفته در حسرت گل!

مهاجم ایرانی در محاصره یک الجزایری

دنیس اکرت، برخلاف شروع درخشانی که با رویال یونیون داشت، ۱۱ هفته است در حسرت گلزنی باقی مانده.

امیر اسدی / دنیس اکرت، مهاجم ایرانی-آلمانی رویال یونیون بلژیک فصل را رویایی آغاز کرد. او در لیگ بلژیک هر هفته گل زد و البته در پلی‌آف لیگ اروپا هم موفق شد در در دو بازی رفت و برگشت دروازه لوزانوی سوئیس را باز کند. در همان مقطع بود که اخباری درباره احتمال حضور اکرت در تیم ملی ایران شنیده شد و شایعه‌ها مبنی بر این بود که شاید امیر قلعه‌نویی نیم‌نگاهی به دعوت از این ستاره ایرانی-آلمانی داشته باشد که هرگز این اتفاق رخ نداد.

مصدومیت بد موقع اما باعث شد تا دنیس اکرت برای حدود یک ماه دور از فوتبال بماند و نتواند در ترکیب رویال یونیون قرار بگیرد. همین مساله باعث شد تا گزینه‌های جانشین او وارد ترکیب شوند و خودی نشان بدهند. از جمله محمد آمورای 23 ساله و الجزایری. این مهاجم در هفته‌های اخیر به قدری درخشیده که دیگر کسی در رویال یونیون منتظر گلزنی اکرت نیست. آمورا تا اینجای فصل 13 گل زده و روی چند گل دیگر رویال یونیون نیز تأثیر گذاشته تا دنیس اکرت روی نیمکت بنشیند و فقط برای دقایقی وارد زمین شود.

آخرین گل اکرت مربوط به بازی با وسترلو است. دیداری که با برتری 3 بر یک رویال یونیون تمام شد و این مهاجم یکی از گل‌ها را به ثمر رساند. بعد از آن، اکرت 11 بار در ترکیب تیمش قرار گرفته اما گل نزده و موفقیتی به دست نیاورده. حالا در رویال یونیون، امورا تبدیل به مهاجم اصلی شده و جا را برای اکرت تنگ کرده. اتفاقی که نه تنها اکرت بلکه به مذاق هیچ بازیکن دیگری هم خوش نمی‌آید.

نکته دیگر درباره اکرت اما نیمکت‌نشینی او در 7 بازی اخیر رویال یونیون است. او در این 7 بازی روی نیمکت نشسته و هرگز در ترکیب اصلی قرار نگرفته. جمع حضور او در این 7 بازی، 55 دقیقه بوده که آمار مناسبی برای این مهاجم محسوب نمی‌شود. افت وحشتناک اکرت حتی باعث شده تا نمره فنی او که نزدیک به 8 بود، به 6.93 برسد.

با توجه به نتایج درخشان رویال یونیون و صدرنشینی بلامنازع این تیم در ژوپیلرلیگ بلژیک، بعید است به این زودی‌ها اکرت به ترکیب اصلی تیمش برگردد و دوباره مهاجم ثابت شود. اتفاقی که با توجه به عدم اعتقاد قلعه‌نویی به اکرت باعث شد تا او به طور کل دور حضور در جام ملت‌های آسیا را بکشد و دیگر امیدی برای بازی در تیم ملی ایران نداشته باشد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران