فوتبال ایران

2029
فتح الله‌زاده: استقلال باید نقل و انتقالات را جارو می‌کرد/ به خطیر گفته بودم سقف را رعایت نکن

گفت و گوی اختصاصی با مدیرعامل سابق استقلال

فتح الله‌زاده: استقلال باید نقل و انتقالات را جارو می‌کرد/ به خطیر گفته بودم سقف را رعایت نکن

علی فتح الله‌زاده، مدیرعامل سابق باشگاه استقلال معتقد است که مدیران این باشگاه باید همان ابتدای فصل بدون توجه به قانون سقف قرارداد، نقل و انتقالات را جارو می‌کردند.

به گزارش ایران ورزشی، علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل سابق باشگاه استقلال که مخالف سرسخت رعایت قانون سقف قرارداد از سوی مدیران باشگاه استقلال بود، با بازگشت امتیازات سپاهان و پرسپولیس بار دیگر از مدیران استقلال بابت رعایت این قانون گله می‌کند و بر این باور است که آن‌ها همان ابتدای فصل باید از سقف عبور می‌کردند و در نهایت جریمه‌اش را پرداخت می‌کردند تا لااقل یک تیم خوب و پرستاره برای استقلال بسته شود.

 

*به تازگی رای کمیته استیناف به نفع دو باشگاه سپاهان و پرسپولیس اعلام شد؛ این رای با واکنش منفی باشگاه استقلال مواجه شده است. بیانیه تندی دادند و در ادامه نیز انتقادات پی درپی به استراتژی کمیته استیناف.

من پیش بینی می‌کردم که رای برگردد. همان روزها که اعلام شد از دو باشگاه سپاهان و پرسپولیس امتیاز کسر می‌شود من پیشنهاد دادم که استقلال هم از قانون عبور کند چون نهایت می‌خواستند یکی، دو امتیاز از استقلال امتیاز کسر کنند. ارزشش را داشت که شما چنین جریمه‌ای را تحمل کنی اما در مقابل بازیکنانی بگیری که یک تنه برای تیم چند امتیاز بگیرند. شما الان نگاه کنید در سپاهان چه وضعی است. بازیکنانی دارند که کار درمی‌آورند. چه اشکالی داشت ما هم از سقف عبور می‌کردیم. ببینید سپاهان آن قدر بازیکن خوب دارد که قبل از بازگشت امتیازش در وضعیتی قرار داشت که اگر بازی عقب افتاده خود را می‌برد یک امتیاز از استقلال پیش می‌افتاد. این نشان می‌دهد که داشتن تیم پرستاره تا چه اندازه مهم است.

 

*به نظر می‌رسد این وسط استقلال بیش از دیگر مدعیان لطمه دیده است.

ببینید وقتی نکونام اخیرا اعلام کرده 4،5 بازیکن جدید می‌خواهد این بدان معنا است که در تیمش احساس کمبود می‌کند و به بازیکن نیاز دارد. وگرنه چنانچه استقلال با مشکل فنی مواجه نبود، نکونام نمی‌گفت این تعداد بازیکن لازم دارد. استقلال آن طوری که کادر فنی‌اش خواسته بسته نشده است و این ممکن است در هفته‌های پایانی برای استقلال دردسرساز شود. شاید نکونام هم آخر فصل را می‌بیند. البته در نیم فصل استقلال وقت و زمان کافی دارد و مدیران این باشگاه باید خودشان را به هواداران نشان دهند و بازیکنان خوبی به خدمت بگیرند تا جبران مافات شود.

 

*اما خطیر در روزهایی که از سپاهان و پرسپولیس امتیاز کسر شده با قدرت اعلام می‌کرد که امتیازات برنمی‌گردد و استقلال برنده این ماجرا خواهد شد.

 

من اصلا کاری به قانونی که اخیرا گذاشتند و یا صحبت‌های مدیران استقلال ندارم. هویت استقلال هویت یک تیم بزرگ است که باید ستاره داشته باشد. شما اگر به تیمی که من در فصل دوازدهم برای استقلال بستم نگاه کنید می‌بینید که ما آن روزها اجازه ندادیم رقبای‌مان در نقل وانتقالات نفس بکشند. رحمتی وصادقی را داشتیم، منتظری وخسرو را داشتیم. جباری بود. برهانی بود. مجیدی بود و درعین حال رفتیم نکونام ، آندو، زندی و... را هم خریدیم. آن زمان ساموئل را که خدا رحمتش کند هم در ترکیب ما بود که یکی از بهترین خارجی‌ها تاریخ استقلال محسوب می‌شد. کلی بازیکن داشتیم. بعدها نیم بیشتری از آن تیم به تیم ملی دعوت شد و علاوه بر قهرمانی در لیگ دوازدهم باعث شدند تیم ملی به جام جهانی برود وبازیکنان ما عصای دست کی‌روش هم بودند. استقلال خوب و پرستاره یعنی آن تیم.

 

*شما چند ماه پیش گفتید که خطیر از سقف عبور کند.

 

بله، آن زمان این روزها را می‌دیدم که گفتم از سقف عبور کنند. استقلال باید نقل و انتقالات را جارو می‌کرد و اجازه نمی‌داد رقبا نفس بکشند. باید هرطور شده بازیکن می‌گرفتند. نباید اجازه می‌دادند دیگر رقبا همه بازیکنان شاخص را مال خود کنند. این را من بارها هشدار دادم. شما حالا بیا به هوادار بگو من سقف را رعایت کردم و مدیر خوبی بودم. اگر فردا تیم قهرمان نشود آیا کسی به این چیزها توجهی می‌کند؟ نه هرگز. مصاحبه من هست. گفته بودم اگر بخواهی سالم کار کنی بدهکار می‌شوی. بارها گفتم سقف را رعایت نکیند و بازیکن بگیرید واجازه ندهید دیگر تیم‌ها قوی شوند. زمانی ما مثلا در یک پست دو مهاجم درجه یک داشتیم ونیازی نبود دیگر بازیکن بگیریم اما می‌رفتیم یک بازیکن درجه یک دیگر را هم می‌خریدیم تا آن بازیکن به صف رقبای ما ملحق نشود و خودمان قوی بمانیم. این استراتژی خوبی بود که نتیجه هم می‌داد.

 

*البته داشتن یک تیم پرستاره هم به تنهایی نمی‌تواند متضمن موفقیت باشد.

 

قطعا همین طور است. اما شما وقتی نکونام را داری که کارش را بلد است و خوب می‌داند چه طور با ستاره‌ها کار کند و سال‌ها سرد وگرم چشیده و خودش بازیکن بزرگی بوده نباید دغدغه‌ای بابت برقراری ارتباط میان سرمربی و ستاره‌ها نگران باشی. یک مربی کاراکتر و شخصیت دارد که از ظاهر و باطنش معلوم است پس دلیلی ندارد برایش کوتاهی شود یا ترس از تعدد ستاره‌ها داشته باشی. به هرحال این ماجرا تمام شد و رفت و حالا باید مدیران استقلال خودشان را در نقل وانتقالات نیم فصل نشان بدهند. الان دیگر بهانه‌ای نیست. بروند هرچه بازیکن خوب مانده را بگیرند. اگر هم نیست خارجی بگیرند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران