کشتی و وزنه‌برداری

2167
شمارش معکوس برای تکرار قهرمانی ذوب آهن در تهران

پایان روز اول فینال لیگ وزنه‌برداری درحضور نصیرشلال

شمارش معکوس برای تکرار قهرمانی ذوب آهن در تهران

روز نخست از فینال لیگ برتر وزنه‌برداری فصل ۱۴۰۲ با دوئل وزنه‌برداران حاضر در لیگ وزنه‌برداری از تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان، مناطق نفت‌خیز جنوب، رعد پدافند، ملی حفاری اهواز، نیروی زمینی ارتش، عقاب نیروی هوایی ارتش و مقاومت گیلان در سالن مجموعه ورزشی لاله تهران استارت خورد. رقابتی حساس و سرنوشت سازبین دو تیم پرامید برای کسب جام قهرمانی فصل ۱۴۰۲ یعنی تیم ذوب آهن اصفهان و مناطق نفت‌خیز جنوب که جدال حساس و نفس‌گیری برای رسیدن به جام قهرمانی پیش رو دارند. جدالی میلمیتری که درپایان روز نخست با برتری محسوس وزنه برداران تیم مدعی ذوب آهن اصفهان همراه بود.

رضاعباسپور:روز نخست از فینال لیگ برتر وزنه‌برداری فصل 1402 با دوئل وزنه‌برداران حاضر در لیگ وزنه‌برداری از تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان، مناطق نفت‌خیز جنوب، رعد پدافند، ملی حفاری اهواز، نیروی زمینی ارتش، عقاب نیروی هوایی ارتش و مقاومت گیلان در سالن مجموعه ورزشی لاله تهران استارت خورد. رقابتی حساس و سرنوشت سازبین دو تیم پرامید برای کسب جام قهرمانی فصل 1402 یعنی تیم ذوب آهن اصفهان و مناطق نفت‌خیز جنوب که جدال حساس و نفس‌گیری برای رسیدن به جام قهرمانی پیش رو دارند. جدالی میلمیتری که درپایان روز نخست با برتری محسوس وزنه برداران تیم مدعی ذوب آهن اصفهان همراه بود.

 

ذوب آهن با توپ پر به تهران آمد

پرونده روز نخست از فینال رقابت‌های لیگ برتر وزنه‌برداری باشگاه های کشور با برگزاری رقابت وزنه‌برداران اوزان (55، 61، 67، 73، 81 و 89 کیلوگرم رده سنی بزرگسالان) و با حضور 45 وزنه‌بردار در این اوزان  در مجموعه ورزشی لاله تهران بسته شد. رقابتی جذاب و میلیمتری بین وزنه برداران و تیم های مدعی عنوان قهرمانی که برای جمع‌آوری امتیازات فینال روی تخته مسابقه به مصاف هم رفتند.  لیگ وزنه برداری امسال(1402) در سه هفته توسط سازمان لیگ وزنه‌برداری تدارک دیده شده بود. سه هفته‌ای که دوهفته ابتدایی آن با درخشش وزنه‌برداران باشگاه ذوب‌آهن اصفهان خاتمه یافت. در دو هفته ابتدایی این رقابت‌ها تیم ذوب‌آهن اصفهان موفق شد با کسب امتیاز 619 فعلاً صدرنشین باشد و شانس نخست کسب عنوان قهرمانی در لیگ 1402. تیم‌های مناطق نفت‌خیز جنوب و عقاب نیروی هوایی نیز در تعقیب صدرنشین این دوره از رقابت‌ها هستند. صدرنشینی و یکه تازی وزنه‌برداران ذوب‌آهن در فینال مسابقات که طی دو روز(9 و 10 دی ماه 1402) در پایتخت (تهران)  تدارک دیده شده است، همچنان با درخشش وزنه‌برداران مدعی این تیم در اغلب اوزانی که روز نخست روی تخته مسابقه رفتند ادامه دارد. ذوب‌آهن به عنوان مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر وزنه‌برداری در کنارش باشگاه شناسنامه‌دار مناطق نفت خیزجنوب را دارد که نزدیکترین رقیب این باشگاه برای رسیدن به عنوان قهرمانی لیگ امسال است. البته ذوب‌آهن با هدایت سرمربی باسابقه و خوش فکر خود یعنی «علی جباری» در فینال لیگ خیلی قدرتمند و مقتدر کارش را استارت زده است و اینطور به نظر می‌رسد که مسیر دشوار و سختی برای کسب عنوان قهرمانی در فینال این مسابقات پیش رو نداشته باشد. نفتی‌ها هم با هدایت یکی از مربیان بااخلاق و توانمند حاضر در لیگ وزنه‌برداری امسال یعنی «جواد نادری» که با مربی گری خوب او در هفته دوم تیم نفت در اهواز وخانه خودشان خوش درخشیدند، اینجا در تهران و درفینال لیگ تمام توان خود را به کار گرفتند تا کم‌فروشی نکرده و تا لحظه اخر برای قهرمانی بجنگند. به هر روی تا ژایان رقابت دسته وزنی 89 کیلوگرم که توسط کمیته برگزاری سازمان لیگ برای روز نخست فینال لیگ وزنه‌برداری باشگاه‌های کشور درنظر گرفته شده بود، وزنه‌برداران باشگاه ذوب اهن موفق شدند امتیازات خوبی را در 6 وزن نخست برای خود جمع و جور کرده و همانطوریکه پیش بینی می شد، خیزبلندی برای تکرار و دفاع از عنوان قهرمانی خود در سال گذشته و لیگ وزنه‌برداری باشگاه های کشور بردارند.

 

جدال برای ملی پوش شدن در حضور سرمربی تیم ملی

تکلیف قهرمان فصل 1402 لیگ برتر وزنه‌برداری باشگاه های کشور قطعا فردا 10 دی ماه و پس از برگزاری مسابقه وزنه‌برداران اوزان( 96، 102، 109 و 109+ کیلوگرم) از تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان، مناطق نفت‌خیز جنوب، رعد پدافند، ملی حفاری اهواز، نیروی زمینی ارتش، عقاب نیروی هوایی ارتش و مقاومت گیلان در تهران و سالن لاله محل برگزاری مسابقه فینال مشخص و رونمایی می‌شود. تا به الان باشگاه ذوب اهن اصفهان با درخشش وزنه‌برداران خود همچنان به عنوان مدافع عنوان قهرمانی سال گذشته بازهم مدعی و بخت نخست کسب عنوان قهرمانی در لیگ فصل جاری است. اما بازهم باید منتظر ماند ودید که باقیمانده وزنه‌برداران تیم‌های مدعی عنوان قهرمانی فردا روی تخته درمصاف با وزنه‌های انتخابی و رقبای خود چه خواهند کرد. روزنخست از رقابت‌ فینال لیگ وزنه‌برداری باشگاه‌های کشور یک میهمان ویژ نیز داشت که این میهمان کسی نبود جز نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان. نصیرشلال باحضور در سالن محل برگزاری مسابقه فینال از نزدیک شاهد رقابت وزنه‌برداران بود تا ضمن بررسی شرایط امادگی آنها، برای اینده از جمع برترین‌های لیگ تعدادی را به اردوی تیم ملی دعوت کرده و از ظرفیتشان برای آینده استفاده نماید. چهره‌های نام آشنا همچون پیمان دهقانی، حسن گل پرور، محمد چاپاش، محراب دواسری، متین محمدی، حافظ قشقایی، علی مکوندی، میرمصطفی جوادی، ایلیا صالحی پور و...، که همگی جزو برترین های این هفته و فینال مسابقات لیگ بودند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های کشتی و وزنه‌برداری