فوتبال ایران
21758

به دنبال اسپانسرهای تازه
چشمانداز اقتصادی پرسپولیس در فصل جدید
به گزارش ایران ورزشی با پایان همکاری پرسپولیس با اسپانسرهای مالی پیشین، اکنون مدیریت باشگاه در حال رایزنی و مذاکره با شرکتهای مختلف برای انعقاد قراردادهای جدید اسپانسری است. در حالی که دغدغه مالی همواره یکی از چالشهای اصلی تیمهای فوتبال ایران بوده، پرسپولیس تلاش دارد با رویکردی مستقل و حرفهای، مسیر درآمدزایی خود را ادامه دهد.
این باشگاه در فصل گذشته توانست بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان از محل اسپانسرینگ، تبلیغات و همکاری با شرکتهای خصوصی درآمد کسب کند؛ رقمی قابل توجه که بدون اتکا به هیچ سهامدار مستقیم باشگاه به دست آمد. این موفقیت اقتصادی را میتوان به عنوان مدلی در میان باشگاههای فوتبال ایران دانست که مسیر درآمدزایی بدون واگذاری سهام یا حضور نهادهای دولتی را پیش گرفتهاند.
نکتهای که در فضای مجازی در چند روز گذشته دست به دست میشد، همکاری یکی از خودروسازان زیر مجموعه هلدینگ طبیعت و میهن با باشگاه استقلال است. این شرکت که زیرمجموعهای از هلدینگ میهن به شمار میرود، پیشتر پیشنهاد همکاری مالی خود را ابتدا به باشگاه پرسپولیس ارائه داده بود اما بهدلیل جذاب نبودن مبلغ پیشنهادی از سوی مدیران پرسپولیس، این همکاری به نتیجه نرسید و در ادامه مسیر به استقلال پیشنهاد شد که با استقبال مواجه شد.
نکته جالبتر اینجاست که هلدینگ میهن ارتباط اقتصادی و تجاری نزدیکی با هلدینگ طبیعت دارد، نهادی که سابقه همکاری و روابط مالی خوب با پرسپولیس را نیز در کارنامه خود دارد. از همین رو، عدم نهایی شدن این توافق با پرسپولیس و انتقال آن به رقیب سنتی، از دید برخی ناظران، تصمیمی اقتصادی اما بحثبرانگیز ارزیابی شده است.
باشگاه پرسپولیس اکنون با هدف افزایش درآمد نسبت به فصل گذشته، در حال مذاکره با چند برند بزرگ در صنایع غذایی، فناوری و بیمه است و به نظر میرسد مدل اقتصادی باشگاه، بیش از پیش بر پایه استقلال مالی و عدم وابستگی به حمایتهای بیرونی تنظیم شده است.
انتهای پیام/