منهای فوتبال

2246
انوشیروانی: رکوردگیری از وزنه‌برداری حذف می‌شود/ با هیچ ورزشکاری تعارف نداریم

انوشیروانی: رکوردگیری از وزنه‌برداری حذف می‌شود/ با هیچ ورزشکاری تعارف نداریم

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: چیزی به نام رکوردگیری نخواهیم داشت و مسابقات لیگ و قهرمانی کشور معیار ورود به تیم‌های ملی خواهد بود. برای سال بعد برنامه‌های متعددی را در دستور کار داریم و با هیچ ورزشکاری تعارف نخواهیم داشت.

به گزارش ایران ورزشی؛ سجاد انوشیروانی در حاشیه لیگ وزنه‌برداری با اشاره به شرایط این رشته در مسیر المپیک اظهار کرد: خیلی خوشحالیم که فینال رقابت‌های وزنه‌برداری در حال برگزاری است هرچند از این شرایط راضی نیستم چراکه اعتقاد دارم باید بهتر از این‌ها باشیم. برای سال بعد تمهیداتی را در نظر گرفتیم که مسابقات با تیم‌های بیشتری برگزار شود. سال‌های قبل مسابقات به صورت غیرمتمرکز، در ۲ گروه و با جذابیت بالایی دنبال می‌شد و باید این هیجان دوباره به وزنه‌برداری بازگردد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اتفاقات خوب و نقطه عطف این مسابقات حضور کادر فنی و رصد وزنه‌برداران بود که با دقت همه چیز را آنالیز می‌کردند. از سال بعد مسابقات کشوری، لیگ و رویدادهای مختلفی را در برنامه داریم و باید این مسابقات با کیفیت بالاتری برگزار شود. تقویم فدراسیون با خرد جمعی بسته شده و تا امروز بدون نقص کارها پیش رفته است.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری با اشاره به 2 انتخابی دیگر تا المپیک پاریس یادآور شد: تیم ملی را برای انتخابی المپیک آماده می‌کنیم. ما 2 رویداد دیگر را در ازبکستان و تایلند پیش رو داریم و حضور در پاریس برای ما بسیار مهم و حائز اهمیت‌ است. وزنه‌برداری این توانایی را دارد که در پاریس بدرخشد و اردوهای تیم ملی با جدیت دنبال خواهد شد. البته نسل جدیدی را هم خواهیم ساخت که در سال‌های آتی روند موفقیت‌های این رشته را ادامه دهد.

انوشیروانی در خصوص قراردادهای وزنه‌برداران در لیگ و مسائل مالیاتی این فدراسیون نیز گفت: سال قبل و پیش از حضور من در فدراسیون، بیشترین قرارداد ۱۲۰ میلیون تومان بود اما الان قرارداد ۵۰۰ میلونی هم داریم اما این پاسخگوی نیازهای این رشته نیست و باید به مرز یک میلیارد برسیم. باید تلاش کرد که سال بعد لیگ به شکلی متفاوت برگزار شود تا نیازهای وزنه‌برداران مرتفع شود. در مورد بحث مالیاتی هم باید بگویم تا سال ۹۵ پرداخت شده و بدهی‌های فدراسیون در حال بررسی است تا کاهش یابد.

وی در مورد المپیک نیز اضافه کرد: مسابقات داخلی قبل از المپیک و مسابقات لیگ بعد از آن برگزار خواهد شد. اما این را باید بگویم که با هیچ ورزشکاری در هر سطحی که باشد، تعارف نداریم. مسابقات لیگ و قهرمانی کشور معیار ورود به تیم‌های ملی خواهد بود و دیگر چیزی به نام رکوردگیری نخواهیم داشت.

 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های منهای فوتبال