منهای فوتبال

2313
لشگرکشی‌ کشتی ایران به زاگرب

انتخابی در کرواسی

لشگرکشی‌ کشتی ایران به زاگرب

اتحادیه جهانی کشتی از حضور تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی ایران در مسابقات دارای رنکینگ کراواسی خبر داد. مسابقاتی که در برخی از اوزان حکم انتخابی تیم ملی را هم دارد.

به گزارش ایران ورزشی؛ چهره‌های مطرح کشتی آزاد و فرنگی ایران در رقابت های رنکینگ کرواسی به میدان می‌روند. 5 فرنگی‌کار و 11 کشتی‌گیر تیم ملی کشتی آزاد در تورنمنت بین‌المللی کرواسی به میدان می‌روند.

اتحادیه جهانی کشتی لیست ورودی کشتی‌گیران آزاد و فرنگی حاضر در اولین تورنمنت دارای رنکینگ در سال 2024 را اعلام کرده که نام 5 کشتی‌گیر فرنگی‌کار و 11 کشتی‌گیر آزاد در این لیست دیده می‌شود. تورنمنت رنکینگ کرواسی (۲۰ تا ۲۵ دیماه) برگزار می‌شود که کشتی ایران یکی از مهمترین مسابقات خود را در این رقابت‌ها برگزار می‌کند.

از میان چهره‌های شاخص کشتی ایران، رحمان عموزاد در ۶۵، یونس امامی در ۷۴، محمد نخودی در ۷۹، امیرعلی آذرپیرا و کامران قاسمپور در ۹۷ و امیررضا معصومی و امیرحسین زارع در ۱۲۵ کیلوگرم، نمایندگان ایران در این مسابقات خواهند بود.

از میان چهره های مطرح کشتی جهان، توماس گیلمان آمریکایی در وزن ۵۷ کیلوگرم به میدان می رود، اردنبات مغول در ۶۱ کیلوگرم حضور دارد، وازگن توانیان ارمنی، بولکوادزه گرج، سباستین ریورا و عبدالله‌توپراک ترک حضور دارند.

در حساس‌ترین اوزان این رقابت‌ها در ۲ وزن المپیکی ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم، جردن باروز چهره مطرح کشتی جهان از آمریکا در وزن ۷۴ کیلوگرم به میدان می‌رود و مصاف احتمالی او با امامی از رقابت‌های جذاب این مسابقات خواهد بود.

در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز کایل اسنایدر دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک از آمریکا نیزبه میدان می‌رود و مصاف احتمالی او با قاسمپور یا آذرپیرا نیز از رقابت‌های حساس این مسابقات خواهد بود. قاسمپور در جام جهانی آمریکا در اولین حضور خود در وزن ۹۷ کیلوگرم مقابل اسنایدر با نتیجه ۵ بر صفر تن به شکست داد.

همچنین در ۸۶ کیلوگرم و در غیاب حسن یزدانی، هادی وفایی به میدان می رود که زاهد والنسیا از آمریکا در این وزن به میدان خواهد رفت.

کشتی فرنگی ایران هم با ترکیب دانیال سهرابی در ۶۷، امیر عبدی در ۷۷، علیرضا مهمدی در ۸۷، مهدی بالی در ۹۷ و فردین هدایتی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم، عازم این رقابت‌ها می‌شود. این مسابقات حکم انتخابی برای تیم ملی کشتی فرنگی را هم دارد اما همچنان برخی از تصمیمات کادرفنی تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در این مسابقات قابل بحث است. امیر عبدی کشتی گیر وزن 77 کیلوگرم در حالی به این مسابقات اعزام می‌شود که همین چند روز پیش در قهرمانی کشور کشتی گرفت اما امین کاویانی‌نژاد فعلا در استراحت است.

البته در وزن 87 کیلوگرم هم علیرضا مهمدی با این این وضعیت روبرو است. او باید در این وزن به دنبال کسب سهمیه باشد و تمامی 87 کیلوگرم‌های تیم ملی هم در این وزن شکست خوردند اما حالا چرا باید برای دومین بار در 20 روز به یک مسابقه مهم اعزام شود جای بحث دارد. 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های منهای فوتبال