کشتی و وزنه‌برداری

2417
رضادهدار:برای مدال المپیک باید به مجموع 400 کیلوگرم برسم

آسیایی ازبکستان بعید است، اما در جام جهانی وزنه می‌زنم

رضادهدار:برای مدال المپیک باید به مجموع ۴۰۰ کیلوگرم برسم

رضادهدار، رسول معتمدی و مهدی کرمی ۳ وزنه بردار ۱۰۲ کیلویی کشورمان هستند که نصیرشلال روی این سه وزنه‌بردار باتوجه به اینکه گزینشی های المپیک را پشت سرگذاشتند و انگیزه زیادی برای کسب سهمیه ورودی به آوردگاه فرانسه دارندف حساب ویژه‌ای باز کرده است. البته از بین این ۳ ملی پوش روی کاغذ و براساس رتبه‌بندی و رنکینگ المپیکی این دسته وزنی«رضادهدار» با توجه به اینکه فعلا رتبه هشتم رنکینگ را به خود اختصاص داده است، شانس بیشتری نسبت به دو رقیب داخلی خود برای کسب سهمیه ورودی به بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را دارد. دهدار در فینال لیگ وزنه‌برداری باشگاه‌های کشور که در تهران برگزار شد، با دوبنده ملی حفاری روی تخته رفت و موفق شد با ثبت وزنه‌‌های ۱۶۸ یکضرب، ۲۱۱ دوضرب و مجموع ۳۷۹ کیلوگرم با اختلاف فاحش رقبای خود را پشت سرگذاشته و مقتدرانه صدرنشین این دسته وزنی شود. با این حال اما دهدار درگفت و گو با ایران ورزشی از وضعیت رکوردی و آمادگی خود راضی نیست و تاکید دارد اگر او بدنبال سهمیه ورودی به المژیک و کسب یک نشان خوش رنگ در دسته وزنی ۱۰۲ کیلوگرم است، بی شک باید به مجموع ۴۰۰ کیلوگرم نزدیک شود. به همین بهانه با او همکلام شدیم تا بیشتر از وضعیت ملی‌پوش خوزستانی کشورمان مطلع شویم.

رضاعباسپور:رضادهدار، رسول معتمدی و مهدی کرمی 3 وزنه بردار 102 کیلویی کشورمان هستند که نصیرشلال روی این سه وزنه‌بردار باتوجه به اینکه گزینشی های المپیک را پشت سرگذاشتند و انگیزه زیادی برای کسب سهمیه ورودی به آوردگاه فرانسه دارندف حساب ویژه‌ای باز کرده است. البته از بین این 3 ملی پوش روی کاغذ و براساس رتبه‌بندی و رنکینگ المپیکی این دسته وزنی«رضادهدار» با توجه به اینکه فعلا رتبه هشتم رنکینگ را به خود اختصاص داده است، شانس بیشتری نسبت به دو رقیب داخلی خود برای کسب سهمیه ورودی به بازی‌های المپیک 2024 پاریس را دارد. دهدار در فینال لیگ وزنه‌برداری باشگاه‌های کشور که در تهران برگزار شد، با دوبنده ملی حفاری روی تخته رفت و موفق شد با ثبت وزنه‌‌های 168 یکضرب، 211 دوضرب و مجموع 379 کیلوگرم با اختلاف فاحش رقبای خود را پشت سرگذاشته و مقتدرانه صدرنشین این دسته وزنی شود. با این حال اما دهدار درگفت و گو با ایران ورزشی از وضعیت رکوردی و آمادگی خود راضی نیست و تاکید دارد اگر او بدنبال سهمیه ورودی به المژیک و کسب یک نشان خوش رنگ در دسته وزنی 102 کیلوگرم است، بی شک باید به مجموع 400 کیلوگرم نزدیک شود. به همین بهانه با او همکلام شدیم تا بیشتر از وضعیت ملی‌پوش خوزستانی کشورمان مطلع شویم.

 

بعد از هانگژو فقط روی ریکاوری و درمان دردهایم متمرکز شدم

دارنده نشان طلای دوضرب و برنز مجموع وزنه‌برداری جهان در سال 2019 درخصوص اینکه بعد از ناکامی در رقابت‌های جهانی ریاض و بازی‌های آسیایی هانگژو بخاطر آسیب دیدگی و مشکلاتی که داشت چه برنامه‌‌ریزی برای بازگشت به شرایط ایده‌ال و اردوی تیم ملی دارد می‌گوید:«همانطوریکه که بدرستی گفتید، من در رقابت های جهانی ریاض و بازی‌های آسیایی هانگژوی چین اگرچه خیلی تمرین داشتم و با انگیزه برای کسب مدال در این میادین حاضر شده بودم، اما بخاطر تشدید آسیب دیدگی‌هایی که از قدیم داشتم و بخاطر فشار تمرینات و استرس زیادی که بابت رقابت روی تخته داشتم، بدنم یاری نکرد و نتوانستم براساس آنچه که هدفگذاری کرده بودم روی تخته دست به وزنه شوم. به همین دلیل بعد از بازگشت به ایران با هماهنگی کادرفنی و سرمربی تیم ملی از اردو جدا شدم و تمام فکر و ذهنم را معطوف کردم روی ریکاوری و درمان آسیب دیدگی های کهنه موجود در بدنم. الان که فینال لیگ را پشت سرگذاشتیم، خداراشکر آرام آرام دارم به شرایط ایده‌آلی که از بدنم انتظار دارم برمی‌گردم. فکر کنم اگر مشکل خاصی پیش نیاید می‌توانم با استمرار این وضعیت نرمال به شرایط آرمانی نزدیک شوم.«

 

هنوز با شرایط رکوردی ایده‌آل فاصله دارم

رضا دهدار درخصوص عملکرد فنی خود در فینال لیگ برتر وزنه‌برداری باشگاه‌های کشور معتقد است:«من در هفته دوم لیگ که به میزبانی اهواز بود هم شرایط نسبتا خوبی داشتم، اما همانطوریکه گفتم چون مشغول ریکاوری و پروسه درمانی دردهای کهنه بدنم بودم، خیلی به خودم فضشار وارد نکردم. اما در فینال شرایط نسبتا نرمالی داشتم که با آن موفق شدم رقبا را کنار زده و صدرنشین دسته وزنی 102 کیلوگرم شوم. با این حال اما هنوز بدنم نیاز به آماده‌تر شدن دارد، رکوردهایم نیز با اید‌ه‌آلی که می‌خواهم به آن برسم فاصله دارد. ولی برای دست گرمی و بازگشت به شرایط رقابتی رکوردهایی که درفینال زدم بد نبود.»

 

اگر دنبال سهمیه و مدال المپیکم باید به مجموع 400 برسم

ملی‌پوش خوزستانی تیم ملی وزنه‌برداری بابت اینکه چه میزان با رکوردهایی نیاز دارد که بتواند با آن اول صاحب سهمیه ورودی به المپیک شود، بعد هم در فرانسه شانس کسب مدال باشد تاکید دارد:« خودتان خوب می دانید که من هم در داخل و هم در عرصه بین المللی رقبای جدی و سرسختی برای المپیکی شدن پیش رو دارم. بنابراین برای اینکه بتوانم اول در داخل و بعد در رنکینگ بین‌المللی بی‌حرف و حدیث سهمیه بگیرم و شانس مسلم کسب مدال در پاریس باشم، باید بتوانم رکورد مجموع خود را به چیزی حدود مجموع 400 کیلوگرم برسانم. مجموعی که با آن هم می توانم سهمیه بگیرم و هم مطمئنا یکی از شانس های کسب مدال در بازی‌های المپیک پاریس خواهم بود. درغیر اینصورت واقعا کار و مسیر برایم سخت خواهد بود. من هم تمام فکر وذهنم را روی رسیدن به این شرایط و مهیا شدن برای حضوری پررنگ در بازی‌های گزینشی باقیمانده متمرکز کردم. امیدوارم که دراین مسیردرگیرآسیب دیدگی یا حوادث غیرمنتظره نشوم تا بتوانم در بهترین فرم خودم روی تخته رفته و برای تیم ملی وزنه‌برداری و ورزش کشورم افتخارافرین باشم.»

 

بعید است در آسیایی ازبکستان روی تخته بروم

ملی پوش دسته وزنی 102 کیلوگرم کشورمان که یکی از شانس‌های مسلم کسب سهمیه ورودی به بازی های المپیک 2024 پاریس است درخصوص حضورش در باقیمانده گزیتشی‌های المپیک معتقد است:«ببینید من تابع نظر کادرفنی و سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری هستم. هر آنچه مربیان برایم درنظر داشته باشند، مطمئنا همان را دردستور کار دارم و انجام میدهم. البته تا جایی که می دانم بعید است کادرفنی در مسابقات آسیایی ازبکستان من را برای وزنه زدن در این رقابت در نظر داشته باشند. اما قطعا اگر عکس این موضوع نیز باشد من درخدمت تیم ملی و مربیانم هستم. حقیقتا بیشترین تمرکز من روی مسابقات جام جهانی تایلند است که آخرین گزینشی قبل از المپیک است. به همین دلیل برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای آن رویداد دارم تا بتوانم با ثبت یک رکورد مجموع خوب هم سهمیه‌ام را تثبیت کنم، هم اینکه از انجا برای رقبای 102 کیلویی‌ام در المپیک خط و نشان بکشم.

 

بخاطر مشکلات شخصی نتوانستم تیم ملی را در چالوس همراهی کنم

رضادهدار در پایان اشاره ای کوتاه به ماجرای غیبتش در اردوی آماده‌سازی چالوس دارد:«اولا عرض کردم چون دنبال ریکاوری و درمان دردهایم بودم نمی توانستم بدنم را در پیک و فشار بالای تمرینی قرار بدهم. ثانیا با هماهنگی سرمربی تیم ملی بخاطر برطرف کردن یکسری دغدغه ها و مشکلات شخصی که داشتم مجبور بودم دراردو نباشم تا بتوانم آنها را مرتفع کنم که خداراشکر بیشتر دغدغه هایی که داشتم مرتفع شد و فکر می کنم بتوانم بزودی درخدمت تیم ملی باشم..»

 

ZOOM:

رضادهدار قطعا یکی از چهره های شاخص وزنه برداری ایران است که دردسته وزنی 102 کیلوگرم روی او می توان حساب ویژه‌ای بازکرد. البته اگرچه دراین دسته وزنی و درعرصه بین‌المللی برای کسب سهمیه و ایستادن روی یکی از سکوهای ارزشمند پاریس کار دهدار یا هر ملی‌پوش دیگری که از کشورمان عازم فرانسه شود سخت و دشوار است. هرچند به نظر می‌رسد تجربه، عزم و اراده‌ای که دهدار دارد و در این مدت از خود نشان داده استف می‌توان به او امیدوار بود که بتواند با افزایش رکورد یکضرب، دوضرب و نهایتا مجموع خود، در گزینشی‌های باقیمانده(آسیایی ازبکستان و جام جهانی تایلند) بتواند پرچم وزنه برداری ایران را بالا برده و برای ورزش و وزنه‌برداری ایران در بازی‌های المپیک 2024 افتخار کسب کند. البته اگر خوب حمایت شود و از نظر روحی و روانی برای درخشش در مسیر پیش رو بدرستی مهیا شود.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های کشتی و وزنه‌برداری