فوتبال ایران

2577
واعظی:اسکوچیچ مدیریتش قوی نیست؛عبدی را نسوزانیم

برانکو پیش هواداران محبوب است

واعظی:اسکوچیچ مدیریتش قوی نیست؛عبدی را نسوزانیم

حالا مدیریت باید پاسخگوی هوادارباشد

دروازه بان سابق پرسپولیس معتقد است گزینه های خوب داخلی و خارجی به جای یحیی می توانند برروی نیمکت پرسپولیس مسولیت سرمربیگری تیم را برعهده بگیرند اما مشکل اینجاست که هیچکدام از جایگاه هواداری قوی مانند برانکو در بین هواداران پرسپولیس برخور دار نیست .

ناصر قراگزلو؛ مهدی واعظی دروازه بان سابق پرسپولیس که خودش تجربه قهرمانی در پرسپولیس وچند سال حضور در تیم قرمز پوش پایتخت را در کارنامه مربیگری اش دارد در رابطه با استعفای یحیی و مواردی که در این خصوص مطرح می شودنقطه نظرات خودش را مطرح ساخت.

*فکر می کردید یحیی به یکباره استعفا بدهد؟

به هر حال پیش بینی می شد پای مسائلی در کار است و معلوم نبود که او تا پایان در پرسپولیس بماند .قبل از بازی با مس رفسنجان هم مواردی مطرح شده بود که مشخص بود شرایط عادی نیست نکته ای که دیدیم در نهایت دیدیم یحیی از پرسپولیس استعفا داد .تعامل بین مدیر عامل وسرمربی تیم وجود نداشت و در نهایت سر مربی مسیر خودش را رفت و دیدیم که افرادی مانند محمدی وباقری هم از پرسپولیس جدا شده بودندو در نهایت هم همه این موارد به ضرر پرسپولیس تمام می شود .

*به نظرتان در این فاصله 40 روزه تعطیلات مربی جدید پرسپولیس می تواند کار خاصی بر روی تیم انجام دهد ؟

به نظرم بخش هواداری خیلی فشار آورد که این اتفاقات رخ دهد در غیر این صورت یحیی مربی وسط راهی نیست چه بسا که قبلا هم مشکلاتی وجود داشت که یحیی می توانست از پرسپولیس برود اما با این وجود یحیی در پرسپولیس ماند تا وعده هایی که به او داده شده بود عملی شود اما وقتی دید از یک اردوی 20 میلیاردی برایش دریغ می کنند و از ابتدای فصل هم مشکلات زیادی برایش به وجود اوردند  با فداکاری در تیم ماند با این وجود وقتی مدیریت فاز جدیدی به لحاظ مخالفت مقابل یحیی باز کرد یحیی تصمیم گرفت که در تیم نماند تا وقتی خودش رفت به نوعی فشار را از روی مدیریت هم بردارد .

*چه چیزی منجر به این شده که حال دوباره نام یحیی مطرح شود ؟

چند سال پیش جریانی مانند شرایط فعلی در در پرسپولیس رخ داد که در نهایت برانکو هم از پرسپولیس رفت و روزی که برانکو از پرسپولیس  رفت پرسپولیس احساس پوچی می کرد دقیقا حالا هم چنین حالتی در پرسپولیس حاکم شده است .

*قبول دارید که امار قهرمانی های یحیی کمتر از برانکو نیست اما با این وجود فشار خیلی زیادی روی او او وجود دارد !

واقعا آمار بردها و موفقیتهای یحیی عالی بوده است اما شاید ذهنیت هوادارای با احترام به همه گزینه ها در این شرایط بیشتر روی گزینه برانکو معطوف است .

*اما بعضی از کارشناسان معتقدند قبلا برانکو در پرسپولیس بوده به همین دلیل باید مربی بهتر و بزرگتر از برانکو به پرسپولیس بیاورند ؟

من فکر می کنم این دیدگاه به نوعی آرمان گرایانه است چون مربی بزرگ  رقمی مانند 5 تا 7 میلیون دلارمی گیرد وپرداخت  چنین پولی از دسترس پرسپولیس خارج است هر چند خود برانکو هم با آبشن هایش از تیم ملی عمان رقمی حدود دو میلیون گرفته به همین دلیل حتی جذب برانکوهم راحت نخواهد بود .

*در خصوص چند مربی خوب ایرانی چقدر احتمال حضورشان را در پرسپولیس می دهید ؟

ما مربیان جوان و خوبی داریم که با سبک نزدیک به یحیی هم تیمشان را اداره می کنند اما مربیگری در پرسپولیس فقط بعدفنی نیست و خواستگاه هوداری هم هست که اگر به مربی اطمینان کند ان مربی در پرسپولیس حاشیه امنیت خوبی خواهد داشت مربی که باید اسم هم داشته باشد از همین رو بود که برانکو چند هفته اول در پرسپولیس نتیجه نگرفت اما هوادار باز هم از او حمایت کرد تا اینکه تیم روی غلتک افتاد از همین رواین خیلی مهم است که هر مربی که می خواهد انتخاب شود باید این دو جنبه را در نظر بگیرد که شاید تبدیل به محبوب ترین یا در صورت عدم نتیجه گیری تبدیل به منفورترین شود.

*اگر مربی جدید بیاید بازیکنانی که با نظر یحیی جذب شده اند برای مربی جدید بازی خواهند کرد ؟

بازیکن فوتبال اگر قرار دادش رو به پایان باشد برای خودش بازی خواهد کرد اما به هر حال اگر از دید بازیکنان نگاه کنید 80 درصد بازیکنان تیم با یحیی رفاقت داشتند.

*با رفتن یحیی به نظر پرسپولیس دوباره به عنوان مدعی قهرمانی باقی خواهد ماند ؟

حتما اگر بازیکن جدید جذب شود پرسپولیس باز هم به عنوان یکی از شانس های قهرمانی باقی خواهد ماند .در این بین حتما از خط دروازه یا تا دفاع چپ و راست و هافبک تا مهاجم حتما پرسپولیس به تقویت نیاز دارد که باید بعد از مشخص شدن شرایط مربی حتما جذب شوند .

*تعداد استعفاهای بالای یحیی سر انجام شکل عملی به خود گرفت !

زمانی فشار بر نرفتن بود اما  حالاشرایط  به گونه ای شده که فشار بر رفتن سر مربی شده اما این شغل حرفه ای است و به نظر می رسد این بار به احتمال زیاد بازگشتی در کار نیست .

*اما قطعا بر تیم و هوادار تا شروع مجدد لیگ فشار  زیادی به جهت تعویض مربی وارد خواهدشد ؟

به هر حال با شرایطی که پیش امده مدیریت باید پاسخگوی هوادار باشد.

*در رابطه بااین صحبت یحیی که گفته بودجنگ رسانه ای و جنگ نقل و انتقالات را به تیم رقیبب باخته اند چه نظری دارید ؟

قطعا پرسپولیس در جذب بازیکن ضعیف عمل کرد به همین دلیل فشار زیادی روی سر مربی وجود داشت و طبیعتا در چنین مواقعی فشاری متوجه هیات مدیره نبوده است .

*در خصوص درویش که گفته بود جدایی یحیی هنوز صددرصد نشده چه نظری دارید ؟

به هر حال فوتبال ما شرایط خاص خودش را داردبه همین دلیل اگر مدیر عامل چنین صحبتی می کند شاید در لحظه اخر در درصدی ضعیف دوباره اتفاقاتی رخ دهد که کسی فکرش را نداشته است و یحیی برگرددکه البته شاید این مساله هم یک درصد امکان داشته باشد.

*در رابطه با حضور گزینه هایی مانند عبدی در پرسپولیس چه دیدگاهی دارید ؟

حسین عبدی یکی از بهترین مربیان فوتبال ماست که به لحاظ حرفه ای و فنی واقعا بالاترین مدارک مربیگری را دارد اما ایشان واقعا جایگاه فوتبالی را تمرین نکرده است از همین رو شاید جایگاه هواداری ایشان را نپذیرد از این رو ما نباید مربی مانند عبدی را راحت بسوزانیم .

*در خصوص اسکوچیچ و صحبتهایی که در رابطه با حضورش در پرسپولیس مطرح شده چه صحبتی دارید ؟

اسکوچیچ مربی خوبی است اما ایشان مدیریت قوی ندارد چه بسا که دیدیم در تیم ملی بزرگسالان هم این مهم اجازه نداد او به کارش در نیمکت تیم ملی فعالیت داشته باشد به همین دلیل باز هم مجبور به حضور کی روش شدند.

 

 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران