منهای فوتبال

282
اگر مکانیکی می‌کردم حداقل یک مغازه داشتم

محمودپور:پشیمان نیستم

اگر مکانیکی می‌کردم حداقل یک مغازه داشتم

امیرحسین محمودپور نایب قهرمان مسابقات روئینگ یونیورسیاد دانشجویان جهان شاید دیگر قایقش را به آب نیندازد. ۱۵ مرداد بود که در مسابقات یونیورسیاد مدال نقره گرفت و حالا ۳ ماه بعد از این اتفاق، مشکلات مالی امانش را بریده تا جایی که حالا قید تیم ملی را زده است

فائزه زمانی؛ به گفته خودش بعد از خداحافظی از تیم ملی، علیرضا سهرابیان رئیس فدراسیون با وزیر ورزش تماس گرفته است. او حالا منتظر است قول مسئولان عملی شود، وگرنه بعد از بهمن نصیری، محمودپور دومین روئینگ‌بازی می‌شود که قید تیم ملی روئینگ را می‌زند.

‌بعد از خداحافظی‌ات واکنش فدراسیون چه بود؟
بعد از این داستان سهرابیان با من تماس گرفت و گفت چرا من را در جریان نگذاشته بودی که دنبال کار هستی و دستفروشی می‌کنی. من هم به او گفتم که شرایط استخدام ندارم اما او گفت شرایط تو باتوجه اینکه به مدال یونیورسیاد کسب کردی فرق می‌کند. فعلاً دستفروشی نکن. من با وزیر تماس گرفتم و او قول استخدام داده است.

‌فکر می‌کنی مشکل کجاست؟
 ما ورزشکارانی داریم که در رشته خود نخبه هستند اما در جایگاه واقعی خود قرار ندارند. امیدوارم این شرایط حداقل برای نسل بعدی درست شود تا ارزش واقعی نخبگان حفظ شود.

‌به تیم ملی برنمی گردی؟
اردوی تیم ملی بعد از بازی‌های آسیایی هنوز برگزار نشده است. من هم منتظر هستم ببینم شرایط چطور پیش می‌رود تا اگر قول‌ها عملی شد به تیم ملی برگردم.

‌پشیمان نیستی از اینکه به سمت ورزش قهرمانی آمدی؟
من قایقرانی را با عشق شروع کردم. اولین بار سال 2015 به مسابقات قهرمانی آسیای جوانان اعزام شدم. در آن مسابقات ششم شدم اما وقتی به تهران برگشتیم و حس و حال دوستم را که مدال گرفته بود دیدم، اولین بار آنجا متوجه دنیای شیرین قهرمانی شدم.
همه چیز برای من با عشق به مدال شروع شد. بچه بودیم و تیم ملی برایمان از دور قشنگ بود، کم‌کم بزرگ شدیم و فهمیدیم که تیم ملی فقط اسمش قشنگ است.
اما با تمامی مصدومیت‌ها و سختی‌های قهرمانی باز هم از این مسیر پشیمان نیستم هرچند اگر مکانیکی را ادامه می‌دادم الان استاد بودم و حداقل یک مغازه داشتم. پشیمان نیستم اما دوست داشتم در جایگاه اصلی خودم باشم.
 

‌چیزی به مسابقات انتخابی المپیک هم نمانده است. به نظر می‌رسد برای گرفتن سهمیه شانس داری. در چنین شرایطی حاضری قید حضور در المپیک را بزنی؟
5-4 ماهی تا مسابقات انتخابی المپیک زمان داریم. آرزوی هر قایقرانی است که در المپیک پارو بزند، من هم از این قاعده مستثنی نیستم.
این دوره هم با توجه به اینکه پاروزنان چین و ژاپن در مسابقات جهانی سهمیه گرفته‌اند، در مسابقات آسیایی دیگر حضور ندارند و همین هم کار من را راحت‌تر می‌کند.
همه چیز به قولی که به من داده‌اند برمی‌گردد، اگر شرایط اوکی شود برای کسب سهمیه به اردوها برمی‌گردم اما در صورتی که مسئولان فدراسیون پای قول‌شان نمانند دیگر در مسابقات بین‌المللی شرکت نمی‌کنم و فقط در مسابقات داخلی پارو می‌زنم.

 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های منهای فوتبال