منهای فوتبال

283
اوجاقی: توقع دیگری از آمریکایی ها نداشتیم

نبود ایران در آمریکا مثل نبود برزیل در جام جهانی است

اوجاقی: توقع دیگری از آمریکایی ها نداشتیم

شیطنت آمریکایی‌ها پرواز تیم ملی ووشو به مسابقات جهانی را لغو کرد. درحالی که مسابقات جهانی از ۲۵ آبان به میزبانی آمریکا شروع شده است، با عدم صدور ویزای ملی‌پوشان پرونده ووشوکاران نرفته بسته شد.


این اولین باری نیست که صابون آمریکایی‌ها به تن ورزشکاران ایرانی می‌خورد. قبل از این هم بارها روادید تیم‌های ملی مختلف صادر نشده بود تا اینطور به نظر برسد که آمریکایی‌ها برخلاف شعارهای‌شان اتفاقاً ورزش و سیاست را در یک راستا جلو می‌برند.
امیر اوجاقی سرمربی تیم ملی مردان بعد از این کارشکنی معتقد است آمریکایی‌ها برای چندمین بار بدقولی و بی‌مسئولیتی خود را ثابت کردند. همچنین به گفته او از آنجایی که تیم ملی از قطب‌های ووشو جهان است، عدم حضور ووشوکاران ایرانی در آمریکا کاملاً به چشم می‌آید.
 
‌اتفاقی که از آن می‌ترسیدید بالاخره افتاد و با شیطنت آمریکایی‌ها از مسابقات جهانی جا ماندید.
همه چیز برای اعزام ما مهیا بود، از بلیت گرفته تا لباس و چمدان‌ها همگی تهیه شده بود اما دیروز به ما اعلام شد که به خاطر عدم صدور روادید نمی‌توانیم به مسابقات جهانی برویم. رئیس فدراسیون در جلسه‌ای از ملی‌پوشان دلجویی کرد و حتی هدایایی اهدا شد تا از زحمات ملی‌پوشان در این 6 ماهی که داخل اردو بودند تشکر و قدردانی شود. ملی‌پوشان هم متقابلاً از زحمات و تدارکات فدراسیون در این چندماه تشکر کردند و هرکسی راهی منزل خود شد تا برای رقابت‌های لیگ و مسابقات بعدی قدرتمندتر از قبل برگردند.
‌ملی‌پوشان ماه‌ها برای این مسابقات در اردو بودند، این موضوع چقدر برایشان ناراحت‌کننده بود؟
این موضوع واقعاً جای ناراحتی دارد. ووشوکاران ماه‌ها در اردوها زحمت کشیده‌اند و طبیعی است که ناراحت باشند. خیلی از بچه‌ها برای عنوان قهرمانی و خیلی دیگر برای نشان دادن خود روی سکوی جهانی، آماده شده بودند و حالا توی ذوق‌شان خورده اما به هرحال چاره‌ای نیست.
‌با توجه به شیطنت‌های قبلی آمریکایی‌ها این موضوع را پیش‌بینی نکرده بودید؟
کلاً امریکایی‌ها ثابت کرده‌اند هیچ تعهدی در این موارد ندارند، آنها برای چندمین بار بدقولی خود را ثابت کردند و بیشتر از این از آنها توقعی نبود. ما تنها کشور جامانده از مسابقات نیستیم و آمریکایی‌ها به چند کشور دیگر هم ویزا نداده‌اند. فدراسیون از مدت‌ها قبل درگیر کارهای ویزا بود و بموقع عمل کرد، هرکسی کار خود را به نحو احسن انجام داده است و حتی بارها با فدراسیون جهانی هم نامه‌نگاری کردیم اما قسمت نبود به مسابقات جهانی برویم.
‌به نظر می‌رسد با عدم حضور تیم ملی که از قدرت‌های جهان است، سطح مسابقات بشدت افت کند.
همینطور است. در دوره قبل مسابقات جهانی 3 ووشوکار دختر و 5 ووشوکار مرد به مسابقات اعزام کردیم که با رکوردی فوق‌العاده هر 8 شرکت کننده طلا گرفتند و قهرمان بلامنازع مسابقات شدیم.
به هرحال ایران قطب ووشو دنیا است و نبود ما در مسابقات جهانی مثل این است که برزیل در جام جهانی حضور نداشته باشد.
‌چنین اقدامات سیاسی چقدر با روح ورزش منافات دارد؟
این اقدامات نشان می‌دهد که سیاست کثیف است. آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند که ورزش از سیاست جداست و شعارهای اخلاقی می‌دهند که سیاست راه خود را می‌رود و ورزش راه خود را؛ اما در عمل می‌بینیم که اتفاقاً سیاست کثیف است و نه تنها در موضوعات اجتماعی بلکه در ورزش هم دخالت دارد. برای چندمین بار در طول فقط یک سال شاهد این کارشکنی‌ها نه فقط در ووشو که در تمامی رشته‌های ورزشی هستیم.
‌حرف آخر...
امیدوارم این بچه‌ها بزودی ریکاوری شوند و بهتر از قبل برگردند. خانواده‌ها و دوستان این ملی‌پوشان در چنین شرایطی باید حواس‌شان به این بچه‌ها بیشتر باشد و به آنها روحیه بدهند. همچنین امیدوار هستم مسئولان بیشتر از همیشه هوای ملی‌پوشان ووشو را داشته باشند.

 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های منهای فوتبال