فوتبال ایران

3017
وطنخواه :برانکو نشد قطبی بهترین است

در سال ۱۹۸۴ سوم شدیم چون از سرمربی تا تدارکات همه یکدل بودند

وطنخواه :برانکو نشد قطبی بهترین است

این بار هم خیلی دوست دارم تیم ملی با مربی ایرانی ،اول تا سوم شود

مربی اسبق پرسپولیس معتقد است تیم ملی در سال ۱۹۸۴ عنوان سومی جام ملتها را کسب کرد چون از تدارکات تا سرمربی تیم ملی همه با یگدیگر همدل بودند .

ناصرقراگزلو ؛ رضا وطنخواه بازیکن اسبق پرسپولیس معتقد است تیم ملی ایران توانایی کارهای بزرگی دارد و ابراز امیدوار می کند که تیم ملی ایران بعد از سالها بتواند در جمع سه تیم برتر آسیا کسب کند به بهانه حضور تیم ملی ایرات در جام ملتهای قطر و شرایط این روزهای پرسپولیس گفت و گویی با وطنخواه مدافع چپ اسبق پرسپولیس که سابقه مربیگری در تیم ملی را نیز در کارنامه اش دارد ترتیب دادیم .

*در خصوص جدایی یحیی گل محمدی از پرسپولیس چه نظری دارید ؟

به نظرم یحیی زحمات زیادی برای پرسپولیس کشید و در چهار سالی که در پرسپولیس بود عناوین زیادی را برای پرسپولیس کسب کردمربی که در ایران سه گانه کسب کرد و در آسیا هم موفق شد یکبار تیم را به فینال برساند.من فکرمی کنم تیم پرسپولیس ان جذابیت و بزرگی برای هر مربی دارد که دوست ندارد ان را به راحتی ترک کند اما به هر حال حتما اتفاقاتی رخ داده که یحیی را مجبور به جدایی ساخته و من خودم به عنوان یکی از پیشکسوتان پرسپولیس از یحیی به خاطر همه زحماتی که در این چهار سال برای تیم متحمل شد تشکر می کنم .

*در رابطه با شرایطی که برانکو به عنوان گزینه خارجی نفراول مد نظر پرسپولیس بود اما این مربی فعلا به دلایل شخصی گفته که نمی تواند در پرسپولیس حاضر شود چه نظری دارید ؟

برانکو در بین مربیان خارجی بهترین گزینه است و وواقعا درفوتبال ایران افکار و عقایدش جواب داد به همین دلیل من هم برانکو را در بین مربیان خارجی بهترین گزینه برای نیمکت و هدایت پرسپولیس می دانم اما اگر این مربی نیاید به نظرم باید سراغ گزینه های ایرانی کار بلد رفت .

*اما هیات مدیره پرسپولیس اعلام کرده که تمام تمزکزش برروی حضور برانکوست و اگر این امر مهیا نشود یک گزینه خارجی رزومه دارجایگزین او خواهد شد !

من با احترامی که برای نظرات و افکار هیات مدیره پرسپولیس قائل هستم باید بگویم که بله برانکو بهترین است اما اگر به هر دلیلی امکان این امر مهیا نیست ما در ایران و در بین گزینه های پرسپولیس مربیان بسیار خوب و کار بلدی داریم که قادرند کارشان را به نحو احسن انجام دهند از این رو من معتقدم باید به سراغ مربیان ایرانی رفت مربیانی مانند محمد مایلی کهن ، دایی وقطبی  و در کنار این عزیزان از کریم باقری و سید جلال حسینی استفاده کرد که چه در دورن بازیگری و چه در دوران مربیگری نشان داده اند که قادرند که به بهترین شکل کارشان را انجام دهند و به تیم کمک کنند به همین دلیل اگر به هر دلیلی برانک نشد حتما باید باشگاه و هیات مدیره نگاه جدی به مربیان ایرانی داشته باشد که حتما در صورت اعتماد به انها می توانند کارشان را به نحو احسن انجام دهند .

*شما به نظر خیلی روی مربی ایرانی تاکید دارید ؟

به هر حال فامیل من وطنخواه است از این رو من خیلی دوست دارم مربی وطنی برای پرسپولیس انتخاب شود مربیانی که توانسته اند بهترین کارایی را برای تیمشان نشان دهند و در امر قهرمانی ونمایش  بازیهای خوب هم گزینه های ایرانی در قامت مربی ایرانی عالی ظاهر شده اند و به نظرم می توان روی انها حساب بازکرد .

*فکر می کنید پرسپولیس در چه پستهایی نیاز به تقویت دارد ؟

این مساله که در اولویت اول به نظرسرمربی جدید بستگی خواهد داشت و ایشان هستند که باید بر اساس کمبودهای تیم نقاط ضعف را شناساسی و تیم را تقویت کنند اما به نظرم پرسپولیس در اکثر پستها نیاز به تقویت دارد و من فکر می کنم پرسپولیس از پست دروازه  تا پست حمله به بازیکن جدید نیاز دارد تا تیم در نیم فصل دوم با شرایط خیلی خوبی بازی کند.

*دو بازی تدارکاتی تیم ملی کشورمان برگزار کرد در این دوبازی تیم ملی مان را چگونه ارزیابی کردید ؟

تیم ملی دربازی با بورکینافاسو نمایش نسبتا قابل قبولی ارایه داد و تدارک خوبی برای تیم ملی ما شد ضمئن اینکه تیم ملی مان مقابل اندونزی هم نتیجه خوبی گرفت که امیدوارم این امر منجر به این شود که تیم ملی مان استارات قوی در بازی مقابل فلسطین داشته باشد .به هر حال چیزی که عیان است به این نکته باز می گردد که تیم ملی ما برای صعود از پروهش با مشکل خاصی مواجه نیست و ان شاالله با قدرت ازاین مرحله صعود خواهد کرد وکار اصلی ما از کراحل دیگر آغاز خواهد شد .

*در مرحله بعدی احتمالا باکره جنوبی بازی خواهیم داشت در این صورت قادر به گذر از سد این تیم خواهیم بود ؟

کره جنوبی تیم خیلی خوبی است و حریف سرسختی برای ما محسوب می شود اما به نظرم اگر از همه توانمان به خوبی استفاده کنیم قادر هستیم که به مراحل بعدی صعود کنیم و من آرزو دارم که بتوانیم یکی از مقامهای اولی تا سومی را کسب کنیم .

*شما خودتان در قامت مربی تیم ملی مقام سومی را کسب کردید فکر می کنید بعد از 47 سال تیم ملی ما می تواند به یکی از عناوین اول تا سومی دست یابد ؟

بله ما در سال 1984 با سرمربیگری پرویز دهداری که من هم افتخارحضور در کادر فنی این تیم را داشتم موفق شدیم مقام سومی را برای تیم ملی کشورمان کسب کنیم نکته ای که تیم ملی ما مدتهاست نتوانسته جزو سه تیم اول جام ملتها قرار بگیرد و موفقیت بزرگی کسب کند.در ان زمان ما با امکانات حداقلی موفق به کسب عنوان سومی شدیم مثلا خودمن سه هزار تومان  حقوق می گرفتم و اعضای تیم هر در هر تورنمنتی که شرکت می کردند کلا 100 دلار پاداش می گرفتند همه اینها را گفتم که همه بدانند با چه شرایطی تیم را به مقام سومی رساندیم تیمی که از سر مربی تا مسول تدارکاتش همه یکدل بودند و با روحیه و یکدستی که در تیم ما وجود داشت موفق شدیم بهترین نمایشها راارایه و موجب سرافرازی کشورمان و تیم ملی فوتبالمان شویم و در ان شرایط سخت موجب خوشحالی مردم عزیزمان را فراهم سازیم .این بار هم خیلی دوست دارم تیم ملی کشورمان با یک مربی ایرانی بعد از چندین سال ناکامی در جام ملتها بهترین عنوان ممکن را کسب کرده و برشایستگی بازیکنان و کادر فنی ایرانی صحه بگذارد .


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران