اخبار
30196
شوک به قهرمان آسیا
طلای نعمتی هم برای فیکس شدن کافی نبود!
در شرایطی که هنوز فضای کاراته ایران تحت تأثیر درخشش و دبل طلای برادران نعمتی در مسابقات قهرمانی آسیا قرار دارد، تصمیم تازه کادر فنی درباره یکی از این دوبرادر طلایی، واکنشها و پرسشهای زیادی را به همراه داشته است. این تصمیم در حالی گرفته شده که انتظار میرفت با توجه به عملکرد موفق محمود نعمتی در وزن مثبت 84 کیلوگرم قهرمانی آسیا، جایگاه او در ترکیب تیم ملی تثبیت شود اما حالا گویا اتفاقی برعکس در دستور کار کادرفنی و فدراسیون کاراته است.
رقابتهای قهرمانی کاراته آسیا به تازگی در بالی اندونزی برگزار شد که در نهایت تیم ایران با درخشش برادران نعمتی نایب قهرمان آسیا شد. در این مسابقات، محمود نعمتی در وزن مثبت ۸۴ کیلوگرم و مرتضی محمودی در وزن منفی ۷۵ کیلوگرم موفق شدند با ارائه مبارزاتی قابل توجه، مدال طلای آسیا را از آن خود کنند؛ دو مدالی که نقش مهمی در کسب عنوان نایبقهرمانی تیم ایران در مجموع این رقابتها داشت و از سوی کارشناسان هم مورد تحسین قرار گرفت.
با این حال، تنها چند روز پس از پایان این مسابقات، خبرهایی از تصمیم کادر فنی برای برگزاری مسابقه انتخابی در وزن مثبت ۸۴ کیلوگرم به گوش میرسد؛ تصمیمی که بر اساس آن، محمود نعمتی باید برای حضور در بازیهای آسیایی بار دیگر با صالح اباذری انتخابی برگزار کند. این موضوع از آن جهت مورد توجه قرار گرفته که نعمتی بهتازگی عنوان قهرمانی آسیا را به دست آورده و در حساسترین رقابت قارهای عملکردی کمنقص از خود به نمایش گذاشته است. از سوی دیگر، صالح اباذری که از چهرههای باسابقه و اخلاقمدار تیم ملی محسوب میشود، در ماههای اخیر نتوانسته انتظارات را برآورده کند. افت نتایج او پس از مسابقات قهرمانی جهان بارها مورد بحث قرار گرفته و حتی همین مسأله باعث شده کادر فنی در رقابتهای آسیایی، نعمتی را به عنوان نماینده ایران در بخش انفرادی انتخاب کند. علاوه بر این، عملکرد اباذری در دیدارهای تیمی مسابقات قهرمانی آسیا هم چندان رضایتبخش ارزیابی نشد. او مقابل حریفانی که روی کاغذ از سطح پایینتری برخوردار بودند، نتوانست نمایش همیشگی خود را ارائه دهد و همین مسأله انتقادهایی را به دنبال داشته است. با وجود این شرایط، حالا تصمیم برای برگزاری انتخابی در این وزن، ابهامهای فراوانی ایجاد کرده است. بسیاری معتقدند وقتی یک ورزشکار موفق شده عنوان قهرمانی آسیا را کسب کند و در بهترین فرم ممکن قرار داشته باشد، منطقی است که با حفظ ثبات، فرصت حضور در رویداد مهم بعدی را هم به دست آورد. در مقابل، برخی هم بر این باورند که رقابت داخلی میتواند به افزایش انگیزه و حفظ آمادگی ملیپوشان کمک کند. اما چیزی که معمولاً در ورزش قهرمانی و تیمهای مختلف باب است این بوده که وقتی ورزشکاری عملکردی صددرصدی در مسابقهای دارد معمولاً در رویداد بعدی هم به پشتوانه مدال خود اعزام میشود. حالا باید منتظر ماند و دید کادر فنی تیم ملی با چه استدلالی این تصمیم را گرفته و اگر این انتخابی برگزار شود پاسخ منتقدان و کارشناسان را با چه استدلالی خواهند داد. اگر طلای آسیا ملاک تثبیت جایگاه یک ملیپوش در ترکیب تیم ملی نیست پس چه چیزی ملاک خواهد بود؟
انتهای پیام/
رقابتهای قهرمانی کاراته آسیا به تازگی در بالی اندونزی برگزار شد که در نهایت تیم ایران با درخشش برادران نعمتی نایب قهرمان آسیا شد. در این مسابقات، محمود نعمتی در وزن مثبت ۸۴ کیلوگرم و مرتضی محمودی در وزن منفی ۷۵ کیلوگرم موفق شدند با ارائه مبارزاتی قابل توجه، مدال طلای آسیا را از آن خود کنند؛ دو مدالی که نقش مهمی در کسب عنوان نایبقهرمانی تیم ایران در مجموع این رقابتها داشت و از سوی کارشناسان هم مورد تحسین قرار گرفت.
با این حال، تنها چند روز پس از پایان این مسابقات، خبرهایی از تصمیم کادر فنی برای برگزاری مسابقه انتخابی در وزن مثبت ۸۴ کیلوگرم به گوش میرسد؛ تصمیمی که بر اساس آن، محمود نعمتی باید برای حضور در بازیهای آسیایی بار دیگر با صالح اباذری انتخابی برگزار کند. این موضوع از آن جهت مورد توجه قرار گرفته که نعمتی بهتازگی عنوان قهرمانی آسیا را به دست آورده و در حساسترین رقابت قارهای عملکردی کمنقص از خود به نمایش گذاشته است. از سوی دیگر، صالح اباذری که از چهرههای باسابقه و اخلاقمدار تیم ملی محسوب میشود، در ماههای اخیر نتوانسته انتظارات را برآورده کند. افت نتایج او پس از مسابقات قهرمانی جهان بارها مورد بحث قرار گرفته و حتی همین مسأله باعث شده کادر فنی در رقابتهای آسیایی، نعمتی را به عنوان نماینده ایران در بخش انفرادی انتخاب کند. علاوه بر این، عملکرد اباذری در دیدارهای تیمی مسابقات قهرمانی آسیا هم چندان رضایتبخش ارزیابی نشد. او مقابل حریفانی که روی کاغذ از سطح پایینتری برخوردار بودند، نتوانست نمایش همیشگی خود را ارائه دهد و همین مسأله انتقادهایی را به دنبال داشته است. با وجود این شرایط، حالا تصمیم برای برگزاری انتخابی در این وزن، ابهامهای فراوانی ایجاد کرده است. بسیاری معتقدند وقتی یک ورزشکار موفق شده عنوان قهرمانی آسیا را کسب کند و در بهترین فرم ممکن قرار داشته باشد، منطقی است که با حفظ ثبات، فرصت حضور در رویداد مهم بعدی را هم به دست آورد. در مقابل، برخی هم بر این باورند که رقابت داخلی میتواند به افزایش انگیزه و حفظ آمادگی ملیپوشان کمک کند. اما چیزی که معمولاً در ورزش قهرمانی و تیمهای مختلف باب است این بوده که وقتی ورزشکاری عملکردی صددرصدی در مسابقهای دارد معمولاً در رویداد بعدی هم به پشتوانه مدال خود اعزام میشود. حالا باید منتظر ماند و دید کادر فنی تیم ملی با چه استدلالی این تصمیم را گرفته و اگر این انتخابی برگزار شود پاسخ منتقدان و کارشناسان را با چه استدلالی خواهند داد. اگر طلای آسیا ملاک تثبیت جایگاه یک ملیپوش در ترکیب تیم ملی نیست پس چه چیزی ملاک خواهد بود؟
انتهای پیام/