فوتبال ایران

3116
خوراکچی :برانکو نشد اسکوچیچ را بیاورند

امسال جنگ  قهرمانی به تفاضل گل کشیده می شود

خوراکچی :برانکو نشد اسکوچیچ را بیاورند

بازیکنانی که به خاطر یحیی می جنگیدند دیگرخیلی تلاش نمی کنند

دروازه بان اسبق پرسپولیس معتقد است مربیگری تیم فوتبال پرسپولیس از هدایت تمام رشته های ورزشی دیگر سختتراست و سر مربی چنین تیمی برای موفقیت و براورده ساختن انتظارات نیاز به حمایت همه جانبه مدیریت و هیات مدیره دارد.

ناصر قراگزلو ؛ محمود خوراکچی نکته ای که پیشکسوت پرسپولیس معتقد است حمایت به شکل  به شکل کامل از سرمربی مستعفی پرسپولیس انجام نشد .

*در رابطه با استعفای آخر یحیی که منجر به جدایی اش شد چه نطری دارید ؟

مربیگری در پرسپولیس خیلی سخت است و از نظرمن مربیگری در تیم فوتبال پرسپولیس از تمامی رشته های دیگر سختتر است به همین دلیل بودن در این تیم بزرگترین افتخاراست.یحیی گل محمدی در تیم پرسپولیس به عنوان کسی که در هر دو کسوت مربی و بازیکن فعالیت داشت اگراز پنج نفر بخواهید نام ببرید قطعا یحیی با افتخاراتی که کسب کرد جزو این پنج نفر و تاثیر گذارترین مربیان بوده است .یحیی به نحو احسن در تیم کار کرد اما با او همکاری نشد به همین دلیل استعفا داد چون کوهی از مشکلات بر سر این مربی خراب شده بود با این وجود یکبار مدیرت تیم نیامد او را صدا بزند که مشکل چه بوده است و چرا استعفا دادید.

*اما قطعا چنیین بی توجهی در خصوص مربی خارجی وجود نخواهد داشت ؟

مربی خارجی بیاید چون دلاری و با رقم بیشتر قرار داد می بندد حتما توجه بیشتری به او می شود ضمن اینکه حتما تعصب به تیم را مانند مربی وطنی نخواهد داشت .باید یحیی را هر طور شده راضی به ادامه همکاری با پرسپولیس می ساختند اما چون کارد به استخوان سر مربی تیم خورده بود عملا این مربی عطای کار را به لقایش بخشید مربی که خودش از جنس پرسپولیس بودو توقعات از او خیلی بالا بود اما وقتی با او همراهی نشد عملا نتوانست با تیم ادامه دهد .

*الان صحبت از حضور برانکو یا یک مربی خارجی در پرسپولیس است !

هر مربی که به پرسپولیس بیاید کار خیلی سختی خواهد داشت حتی اگر این مربی در کلاس درجه یک باشد .ما باید این نکته را در نظر بگیریم که بعضی از بازیکنان پرسپولیس با وجود اینکه در سطح خیلی بالایی نبودند به خاطر یحیی خیلی بیشتر تلاش می کردند به همین دلیل سطح توانایی شان بیشتر می شد امامن اطمینان دارم که بعد از یحیی همان تعداد بازیکن آن تلاشی که در زمان یحیی برای پرسپولیس انجام می دادندآن کیفیت بالا  را ارایه نخواهند داد .

*اما اگر برانکوبیاید شاید به واسطه تجربه موفق قبلی اش در پرسپولیس موفق عمل کند ؟

به هر حال برانکو مربی خیلی خوبی است و شناختی که دارد قطعا کمکش خواهد کرد اما من نسبت به موقعیت پرسپولیس نگرانم و اعتقاد داریم با بازیکنان فعلی برانکو هم نمی تواند خیلی کار خاصی انجام دهد مگر آنکه چند بازیکن خوب با کیفیت جذب شود .در این بین باید حتما پرسپولیس دو مهاجم خیلی خوب با کیفیت جذب کند در غیر این صورت شهاب نمی تواند به تنهایی در خط حمله پرسپولیس موفق عمل کند بازیکنی که در یک بازی ستاره می شود و سه گل می زند اما در بازی دیگر هیچ فروغی ندارد .

*برانکو قبلا تیم را به عناوین مختلف رسانده بود اما حالا این مربی قادر است که برای پرسپولیس عنوانی مانند قهرمانی آسیا را کسب کند ؟

نه ما دیگر نمی توانیم به این مهم برسیم و قهرمانی آسیا برای ما یک افسانه شده است و زمانی که ما می بینیم تیمهای دیگر آسیایی با یک بازیکنانشان می توانند کل لیگ ما را بخرند بهتر به این واقعیت پی می بریم و قطعا در چنین شرایط نا برابری ما توان جنگیدن برای قهرمانی را نخواهیم داشت .

*بار قبل برانکو در شرایط متفاوتی به پرسپولیس آمد اما این بار برانکو در شرایطی که پرسپولیس چندین عنوان قهرمانی کسب کرده به پرسپولیس امده !

به هر حال سعی دارند برانکویی را جذب کنند که هواداران پرسپولیس ازاو خاطرات خوبی دارند و به قولی همان وجهه هوادار پسندی اش موجب شده تا باشگاه در تلاش برای جذب او باشد.

*اما اگر برانکو نشد باید دنبال چه گزینه دیگری بروند ؟

به نظرم اگر برانکو نشد باید دنبال اسکوچیچ بروند مربی با کلاسی که از هر لحاط فاکتورهای خوبی برای موفقیت در پرسپولیس دارد .

*امادر خصوص اسکوچیچ هم گفته می شود که این مربی مدیریت اداره بازیکنان بزرگ را به بهانه تکرار این مساله در تیم ملی ندارد ؟!

نه اصلا این طور نیست که ما بگوییم که اسکوچیچ مدیریت ندارد و خدا نکند چیزی در ایران برسرزبانها بیفتد چون در این صورت همه از مسائلی حرف می زنند که چندان پایه و اساس ندارد مربی که قبلا با کمترین پول به پرسپولیس آمد در حالی که هر که جای او بود می توانست به جای 200 هزار دلاری که گرفت دو میلیون دلار بگیرد .حتما او با درایت ومدیریت خودش موفق شد تیم را به جام جهانی در شرایط بسیار سختی برساند در حالی که اگر در یک بازی مان هم موفق نمی شدیم دیگر شانسی برای موفقیت نداشتیم و این حرف که اسکوچیچ مدیریت ندارد اصلا درست نیست و من ان را قبول ندارم .

*قبول دارید پیشکسوتان پرسپولیس هم موضع واحدی ندارند !

به نظرم ما پیشکسوتان باید موضع واحدی داشته باشیم و دو گانه حرف نزینم .شرایط فعلی فوتبال با گذشته خیلی فرق کرده و بازیکنی که با ماشین 50 میلیاردی سر تمرین می آید حتما باید با مربی کار کند که وجهه فنی و بین المللی بالایی داشته باشد .یحیی هم با کاریزمایی که داشت این مساله را به بهترین شکل در پرسپولیس انجام داد و بعضی از بازیکنان که کیفیت فنی 30-40 درصدی داشتند را بازیکنی تبدیل ساخت که کیفیت فنی 80 درصدی را از خود نشان دهند .در این بین شاید 4-5 بازیکنی که بازی می کردند از 100 درصد کیفیت 50 داشتند اما بعد به کیفیت 80 درصدی رسیدند و حالاحتما دوباره حتما 50 خواهند شد .

*به نظر شما هم از شرایط موجود خیلی ناراحتید ؟

ما خودمان با پرسپولیس زندگی کردیم و همه جا هم به پرسپولیسی بودنمان افتخار کرده و می کنیم با این وجود امیدوارم هر چه زودتر چنین تیم بزرگی شرایط مربیگری اش مشخص شود و اگر قرار به حضور برانکو است هر چه زودتر تکلیفش را مشخص سازند

*نگفتید برانکودر صورت کسب قهرمان دیگر در پرسپولیس موفق خواهد شد و این قهرمانی جذابیت خواهد داشت ؟

حتما قهرمانی همیشه شیرین است چه بسا که ما می بنیم تیمهای بزرگ دنیا مانند بارسا و رئال همیشه قهرمان می شومد و هیچوقت هم این امر متوقف نمی شود .

*اما امسال به نظر اگر برانکو هم انتخاب شود کار سختی برای قهرمانی در ایران و کار بسیار دشوارتری برای قهرمانی در آسیا دارد ؟!

قانونی حمایتی نیست و تازمانی که تیمهای دیگر بازیکن اجاره ای می خرند ما حریف آنها نمی شویم .در خصوص قهرمانی در ایران هم به نظرم کار قهرمانی به تفاضل گل کشیده می شود که در این صورت حتما اهمیت جذب مهاجم چندین برابربیشتر و با اهمیت تر می شود .


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران