فوتبال ایران

3196
آمار ضعیف مهاجمان استقلال: هر 248 دقیقه یک گل!

آمار ضعیف مهاجمان استقلال: هر ۲۴۸ دقیقه یک گل!

مهاجمان استقلال در نیم فصل اول نمایش قابل دفاعی نداشتند و هر ۲۴۸ دقیقه یک بار موفق به گلزنی شدند.

حمیدرضا عرب، خط حمله استقلال در نیم فصل اول وضعیت مطلوبی را به لحاظ آماری پشت سر نگذاشته است. براساس آماری که از تعداد گلزنی مهاجمان استقلال به ثبت رسیده تعداد گل‌هایی  که این بازیکنان به ثمر رسانده‌اند از عدد 10 تجاوز نکرده است. این میزان گلزنی در واقع یک گل بیشتر از تعداد گلی است که شهریار مغانلو یک تنه در سپاهان به ثمر رسانده است.

***

مهرداد محمدی، آرمان رمضانی، گوستاوو بلانکو، ارسلان مطهری و پیمان بابایی بازیکنانی هستند که تخصصی در پست مهاجم بازی می‌کنند. مجموع دقایقی که این 5 مهاجم در ترکیب استقلال قرار گرفته‌اند طبق آمار عدد 2487 دقیقه را نشان می‌دهد. در این دقایق به طور میانگین مهاجمان استقلال موفق شدند هر 248 دقیقه یک بار دروازه حریف را باز کنند که این عدد نشان دهنده ضعف گلزنی در استقلال است. در واقع مهاجمان استقلال در عمل نزدیک به 3 بازی یک بار موفق به گلزنی می‌شوند که این میزان بی اشتهایی در گلزنی باید در نیم فصل دوم لیگ برتر بهبود یابد، وگرنه ممکن است دیگر بازیکنان دفاعی استقلال با توجه دشواری لیگ برتر درنیم فصل دوم نتوانند جور مهاجمان را بکشند.

***

در 15 بازی که در نیم فصل اول لیگ بیست و سوم پشت سرگذاشته شده این آمار از مهاجمان استقلال به دست آمده است:

مهرداد محمدی(920 دقیقه حضور درترکیب، 4 گل، 2پاس گل)

آرمان رمضانی(634دقیقه حضوردرترکیب، 3گل، 2 پاس گل)

گوستاوو بلانکو(485دقیقه حضوردرترکیب، 1گل)

ارسلان مطهری(279دقیقه حضوردرترکیب، 1گل)

پیمان بابایی(196دقیقه حضوردرترکیب، 1گل)

نکته: سبحان خاقانی هم یک دقیقه برای استقلال بازی کرد که آمار او درمیان مهاجمان نیم فصل اول لحاظ نشده است.

***

با اتکاء به این آمار مشخص می‌شود که بهترین بازیکن هجومی استقلال مهرداد محمدی بوده که او نیز درهفته‌های رو به پایان نیم فصل اول شرایط مطلوبی نداشت وحتی به همین سبب حضور درتیم ملی را از دست داد. آرمان رمضانی نیز با 3 گل زده درظاهر وضعیت مطلوبی تجربه می‌کند و با ارسال 2 پاس گل نیز به نوعی فراتر از انتظارات ظاهر شده است اما گوستاوو بلانکو، ارسلان مطهری و پیمان بابایی، هیچ یک موفق به نمایش مطلوبی درطول نیم فصل نشده‌اند که یکی از عمده دلایلی که سبب شده میانگین گل‌های زده مهاجمان استقلال براساس آمار به دست آمده پایین بیاید، گل نزدن همین دست بازیکنان است. مهاجمان استقلال در مجموع دقایق کمی درترکیب قرار نگرفته‌اند اما میانگین گل‌های زده آن‌ها چشمگیر نیست و شهریار مغانلو، آقای گل کنونی لیگ برتر فقط یک گل کمتر از کل مهاجمان استقلال به ثمر رسانده که این خود گویایی ضعف مشهود گلزنی مهاجمان استقلال به حساب می‌آید.

***

استقلال اما دومین تیم هجومی نیم فصل اول لیگ بیست و سوم است و بعد از سپاهان در گلزنی تیم موفقی نشان داده است که این وضعیت مرهون گلزنی مدافعان و بازیکنانی است که تخصص آن‌ها گلزنی نیست اما میانگین گیری تازه از تعداد گل‌های زده مهاجمان استقلال ثابت می‌کند که عملکرد آن‌ها در نیم فصل اول راضی کننده نبوده و جواد نکونام باید در نقل و انتقالات نیم فصل حتما بازیکنی استخدام کند که منجر به تقویت خط حمله استقلال شود. انتخاب این بازیکن می‌توان در خط حمله باشد و یا بازیکنی که پشت مهاجمان قرار بگیرد وبتواند با استفاده از سرعت و تکنیک خود رابط خوبی بین خط میانی و خط حمله ایجاد کند.

اینکه دراستقلال چه تدابیری قرار است اندیشه شود تا گلزنی مهاجمان به روال عادی بازگردد و شاهد این وضعیت نگران کننده نباشیم، به سیاست‌های فنی باشگاه مربوط است اما جدی گرفتن این هشدار می‌تواند به بهبود اوضاع این تیم و حفظ جایگاه نخست در جدول یاری رساند واستقلال را به سمت موفقیت سوق دهد.

***

تکمله: اینکه استقلال سال‌ها است آقای گل داخلی نداشته و آخرین آقای گل استقلالی شیخ دیاباته خارجی بوده، خود بیانگر افت محسوس در فازگلزنی است. استقلال روزگاری در خط حمله بازیکنانی داشت که یک تنه نتیجه را عوض می‌کردند اما در فصل جاری نکونام از چنین بازیکنی محروم است.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران