فوتبال ایران

3252
کعبی :نسل طارمی و آزمون تمام شوند می خواهیم چه کار کنیم؟

حسین عبدی کاپیتان من بوده اوتوانایی سرمربیگری در پرسپولیس را دارد

کعبی :نسل طارمی و آزمون تمام شوند می خواهیم چه کار کنیم؟

بازیکن سابق پرسپولیس و تیم ملی در رابطه با شرایط تیم ملی و شانس های این تیم صحبت می کند و در پایان برروی این نکته تاکید می کند که همبازی سابق اش درفولاد که سبقه سالها بازی در پرسپولیس را دارد قادر است به خوبی در پرسپولیس مربیگری کند .

ناصر قراگزلو؛ حسین کعبی معتقد است نباید از تیم ملی توقع قهرمانی در آسیا را داشته باشیم .

*در خصوص دیدار اول تیم ملی مان مقابل فلسطین و برد پرگل مان چه صحبتی دارید ؟

بازیهای اول در تورنمنتها خیلی سخت است ضمن اینکه هر تیمی که مقابل ایران بازی می کند به خوبی به قدرت تیم با تجربه کشورمان آگاه است ومی داند که شخصیت تیمی بالایی دارد .تیم فلسطین هم حرف خاصی به لحاط تاکتیکی نداشت به همین دلیل در مقابل ما با نتیجه ای سنگین مغلوب شد چیزی که غیر از آن هم ازایران انتطار نمی رفت .

*اما همین تیم فلسطین در بازی دوستانه مقابل عربستان به تساوی رسیده بود و تیم استرالیا هم با نتیجه یک بر صفرآن را شکست داده بود ؟!

شرایط بازی های رسمی با بازی های غیر رسمی خیلی فرق دارد و واقعا حریف اولمان به لحاط بضاعت فنی و تاکتیکی در حد نام ایران نبود و به نظرم نکته مثبت این دیدار محک خوبی برای ایران بود که توانستیم از این منظر به نحو احسن به سود تیممان استفلاده کنیم .

*برای بازی با تیم سرعتی هنگ کنگ چه نتیجه ای را پیش بینی می کنید ؟

من بازی قبلی تیم هنگ کنگ را دیدم و این تیم را تیم قدری ندیدم و به نظرم از سد تیم هنگ کنگ هم می گذریم و به طور کلی برای بازی با تیمهای همگروهمان حتی تیم امارات هم با مشکل خاصی مواجه نیستیم .

*با این وجود برای خط دفاعی مان خصوصا کندی اش مقابل تیمهای سرعتی احساس نگرانی هایی وجود دارد ؟

برای بازی با تیمهای همگروهمان دفاع مان مشکلی نخواهد داشت ضمن اینکه برای دفاع میانی هم من شخصا زوج کنعانی و حسینی را بیشتر می پسندم اما در هر صورت در کنار نقدهایی که به خط دفاع مان وارد می شود باید این نکته را هم لحاط کنیم که انها مدافعانی هستند که سالها در کنار هم بازی کرده اند و با هم هماهنگ هستند و از بازی همدیگر شناخت کافی دارند ضمن اینکه در دفاع  راست هم ما رامین رضاییان را داریم که با حضورش در جناح راست هیچ دغدغه ای نداریم .

*زمان بازی خودتان در تیم ملی هم مدافعان میانی تیم ملی ما کند بودند ؟

زمان من یحیی و سهراب دفاع میانی ما بودند دو مدافعی که تکنیکی بودند و بسیار باهوش بازی می کردند اما به هر حال حالا این دو فاکتور به شکل ضعیفتری در نزد مدافعان میانی ما وجود دارد ضمن اینکه دریبل هم می خورند .

*در رابطه با دفاع راست از رامین حرف زدی در حالی که محرمی هم در این جناج در بازی اولمان خیلی خوب کار کرد !

صادق هم بازیکن فوق العاده ای است اما من می دانم که با حضور رامین به او بازی نخواهد رسید .

*در رابطه با دفاع چپ بهترین گزینه را چه بازیکنی می دانی ؟

میلاد محمدی بازیکنی است که هم به لحاظ سرعتی خوب است هم در جنگندگی و کارهای فیزیکی قوی کار می کند به همین دلیل من او را به احسان حاج صفی در سن 33 سالگی ترجیح می دهم و معتقدم اگر قرار به بازی حاج صفی است ترجیح می دهم این بازیکن در 20 دقیقه آخر بازی کند چون در دافع کنار با توجه به رفت و برگشتها به بازیکنی نیاز دارید که این کار را به نحو احسن انجام دهد .

*دیدارهای سخت ما را از چه مرحله ای می دانید ؟

تیمهایی مانند کره و ژاپن و ازبکستان و استرالیا که تیمهای خیلی قوی هستند اما من که کاملا بازیهای همه تیمها را در جام ملتها دیدم تیمهای اردن را هم تیم خیلی خوبی دیدم و معتقدم که اگر به تیم ما بخورد هم می تواند ما را اذیت کند.

*در خصوص خط حمله مان و قدرت این خط چه صحبتی داری؟

به نظرم تیمی که زوج سردار و آزمون را در پیشانی خط حمله اش دارد و بازیکنی مانند انصاری فر را هم در این منطقه دارد قادر است که هر تیمی را به زحمت بیندازد به همین دلیل ما در خط حمله مان هیچ ذغدغه ای نداریم و بهترین تیم را در اختیار داریم .

*با همه تعریفی که از تیم ملی مان می شود  در خصوص میانگین سنی بالای تیم ملی مان چه نقدفنی دارید ؟

تیم ملی ما تیم کاملی است و روی نیمکت ما هم بهترین ها حضور دارند و از هر جهت بهترین هستند به همین دلیل من بیان کردن پیری تیم ملی مان را فقط یک بهانه و به نوعی ترس از رویارویی مقابل ژاپن وعربستان و کره بیان می شود چون ما به نوعی از رویا رویی مقابل چنین تیمهایی وحشت داریم .

*اما به هر حال میانگین سنی تیم ما دومین تیم مسن جام ملتها است !

در هر حال من نگاهم به این نکته است که بازیکنان این تیم ده سال کنار هم بودند و به شکل عالی با هم هماهنگ هستند از این رو نگرانی ما از این جهت بی فایده است .

*47 سال است که قهرمان نشدیم با این وجود ممکن است این طلسم این باز شکسته شود ؟!

به نظرم ما باید بازی به بازی پیش برویم و از حالا اصلا نمی توان اصلا حرف از قهرمانی زد چه بسا که تیمهایی مانندعراق و اردن هم به نظرم جدا از قدرتهایی که ما بر روی آنها حساب می کنیم تیمهای خوبی هستند و نباید انها را دستکم بگیریم مثلا تیم عراق بازیکنانش را همه جوان کرده و واقعا تبدیل به تیم بهتر و قوی تری شده است .

*به نظرتان انتظار قهرمانی از تیم ملی مان در مقابل تیمهایی مانندکره و ژاپن که ساختار قوی داشتند واقعا انتظار زیادی نیست ؟

هر ایرانی دوست دارد که تیمش بهترین نتایج را بگیرد اما من به عنوان کسی که 20 سال در این فوتبال بودم و برای همه رده های تیم ملی هم بازی کردم این حرف را می زنم که ما آینده روشنی نداریم و اگر این نسل طارمی و جهانبخش و آزمون تمام ود واقعا می خواهیم چه کنیم .الان هم تیم ملی مان را تحت فشار گذاشته ایم که باید قهرمان شوند اما همه می دانیم که اگر چند درصد هم قهرمان شدیم باید بدانیم که کاری برای بازیکن سازی انجام ندایم و با دو قهرمانی در دو جام کافا ازبکستان و اردن نباید فکر کنیم که تدارک خیلی خوبی در قیاس با تیمهای دیگرمدعی داشته ایم .

*منظورتان این است که باید از بازیکنان جوان بیشتر در تیم ملی بزرگسالمان استفاده می کردیم ؟

حتما منظورم این است که ما باید از محمد جواد حسین نژاد در سپاهان و چند بازیکن شایسته دیگرمان در این جام استفاده می کردیم و این بازیکنان را فدای نتیجه گیری نمی کردیم چه بسا که تا چشم به هم بزنیم هم دوسال دیگر مسابقات جام جهانی هست و ما چطور می خواهیم بازیکنی که تورنمنتهای بزرگ را تجربه نکرده اند در جام جهانی بازی دهیم چون به هر حال بیشتر تیم ملی فعلی مان که نمی توانند در جام جهانی بعد حضور داشته باشند .متاسفانه این مسائل را که می بینم واقعا ناراحت می شوم چون ان از وضعیت تیم ملی امیدمان که آن طور حذف شد و این هم از استفاده نکردن از بازیکنان جوانمان و عدم پشتوانه سازی از آنها ضمن اینکه هیچ وقت هم در این مدت یک بازی تدارکاتی را با تیمهای قوی مان نداشتیم .

*اما با این وجودچرا هر صحبتی که این روزها می شنویم دال بر قهرمانی ایران در جام ملتهای قطر است ؟

ما نباید مقطعی نگاه کنیم چون به حال و روز قطر دچار می شویم چه بسا که دیدیم قطر دور قبل قهرمان آسیا شد اما این بار به نظرم تیم بسیار ضعیفی دارد چون مسولانش مقطعی کار کردند .الان هم ما باید نگاهمان قوی و کارشناسی و درست باشد به همین دلیل فکر می کنم بیشتر صحبتهایی که می شود درست نیست ضمن اینکه بعضی ها هم بیشتر به دنبال منافع خودشان هستند و بعد هم مسائل دیگر را برای موجه جلوه دادن حرفهایشان مظرح می سازند .

*زمانی هم در پرسپولیس بودی به نظرت هم بازی سابقت در صورت نیامدن برانکو می تواند گزینه خوبی برای پرسپولیس باشد ؟

من با حسین عبدی در فولاد همبازی بودم و ایشان کاپیتان من در تیم فولاد بودند به همین دلیل از حسین آقا شناخت کاملی دارم و به نظرم ایشان بهترین گزینه ایرانی است که می تواند در پرسپولیس سرمربیگری کند و حتما با توجه به علم و دانشی که دارد و قبلا هم در پرسپولیس بازی کرده و هم مربیگری کرده قادراست سرمربی خوبی برای پرسپولیس باشد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران