منهای فوتبال

330
لبیب  در پاریس هم رکاب می زند؟

یک سهمیه المپیک دوچرخه سواری جاده قطعی شد

لبیب در پاریس هم رکاب می زند؟

اتحادیه جهانی دوچرخه سواری در نامه‌ای به ایران تک سهمیه جاده المپیک پاریس را رسما اعلام کرد.

به گزارش ایران ورزشی، اتحادیه بین المللی دوچرخه سواری در نامه‌ای تک سهمیه جاده ایران برای المپیک پاریس را رسما تایید کرد. درست مثل المپیک توکیو.

طبق اعلام اتحادیه بین المللی دوچرخه سواری uci ۴۵ کشور دراستقامت جاده صاحب سهمیه بازی‌های المپیک را گرفتند که سهم ایران هم یک سهمیه بود و رکابزن ایرانی دراستقامت جاده پاریس رکاب می زند.

برعکس دوره‌های قبل این بار به تنها دو کشور اول قاره‌های آسیا، آفریقا و امریکا به جای سه سهمیه کامل در بخش جاده تنها یک سهمیه تعلق گرفت و بقیه سهمیه‌ها  از رنکینگ جهانی و طبق امتیازات رکابزنان کشورها در مسابقات مختلف تقسیم شد. امتیازات و رتبه بندی دوچرخه سواران در مسابقات قاره‌ای و جهانی و تورهای بین المللی و رقابت‌های داخلی تا آبان ماه امسال در تعیین رنکینگ کشورها تاثیرداشت. به این ترتیب در مسابقات قهرمانی آسیا دو رکابزن قزاقستان اول، دو رکابزن ژاپن سوم و چهارم و رکابزن کره‌جنوبی پنجم شد. از ایران هم محمد گنج خانلو ششمی را گرفت.

در رتبه بندی جهانی قزاقستان در رنکینگ نهایی uci نوزدهم شد و دو سهمیه المپیک گرفت. ژاپن، ازبکستان و چین هم  بین رنکینگ بیست و یکم تا چهل و پنجم جهانی قرار گرفتند و هر کدام یک سهمیه دارند. ایران در رنکینگ جهانی رده ۵۳ را داشت و قزاقستان و ژاپن از رنکینگ قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ کنار گذاشته شدند، در رنکینگ آسیا بعد از این دو تیم، کره جنوبی و ایران قرار داشتند.

به این ترتیب ایران یکی از دو کشوری بود که بعد از ژاپن و قزاقستان در بالاترین رده آسیا قرار گرفت و یکی از دو سهمیه المپیک را از رنکینگ قاره آسیا بدست آورد تا این بار هم دوچرخه سواری جاده ایران مثل المپیک توکیو یک رکابزن دارد.

رسول اسدی رئیس فدراسیون دوچرخه سواری ایران درباره چگونگی انتخاب دوچرخه سوار  مسافر پاریس گفت:« کمیته فنی دوچرخه سوار المپیکی را انتخاب می کند. فدراسیون برای المپیک هم رویکرد جوانگرایی دارد.»

به گفته او علی لبیب رکابزن جوان ایران در بازیهای آسیایی شانس زیادی برای رکابزنی در المپیک دارد:«علی لبیب با عملکرد خوبی که در هانگژو داشت برای حضور در المپیک هم شانس دارد، اما به شرطی که کمیته فنی او را انتخاب کند.»


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های منهای فوتبال