فوتبال ایران

3339
شاه‌محمدی: با این تیم ملی قهرمان هم شویم، شق‌القمر نکرده‌ایم

باید چند بازیکن جوان می‌بردیم تا به جای لژیونرهای بالای ۳۰ سال بازی کنند

شاه‌محمدی: با این تیم ملی قهرمان هم شویم، شق‌القمر نکرده‌ایم

بازیکن اسبق پرسپولیس و تیم ملی معتقد است همه ایرانی‌ها از موفقیت پرسپولیس و تیم ملی خوشحال می‌شوند اما با وجود بازیکنان سن و سال‌دار فراوانی که در اختیار سرمربی تیم ملی قرار دارد، آینده خوبی را برای تیم ملی کشورمان متصور نیست.

ناصر قراگزلو ؛ بازیکن اسبق پرسپولیس معتقد است حتما بهتر بود برای آینده بهتر تیم ملی جهت موفقیت در مسابقات جام جهانی آینده چند بازیکن جوانتر هم در کنار بازیکنان فعلی در لیست تیم ملی قرار می گرفتند .
*عملکرد تیم ملی ایران را در مرحله گروهی چگونه ارزیابی می‌کنید؟
به نظرم بازی‌های مرحله گروهی‌مان چندان ملاک نیست چون حریفانی که در گروه ما قرار دارند تیم‌های قوی‌ای نیستند، از این رو حتماً تیم ما به عنوان تیم اول گروه صعود خواهد کرد و اصلاً انتظار دیگری از تیم ما جز این وجود ندارد.
*در رابطه با میانگین بالای سنی تیم ملی‌مان چه صحبتی دارید؟
به نظرم این اصلاً خوب نیست چون میانگین سنی ما خیلی بالاست و بهتر بود چند بازیکن جوان را با خودمان به قطر می‌بردیم و فقط به فکر نتیجه‌گرایی نباشیم. جوان‌های شایسته در فوتبال ما کم نیستند و اصلاً اگر این نسل بروند ما در دور بعدی می‌خواهیم چکار کنیم و چه بازیکنان میدان‌ دیده‌ای را می‌خواهیم برای تیم ملی‌مان به میدان بفرستیم.
*اما این را هم در نظر بگیریم که ما 47 سال است قهرمان نشده‌ایم و توقع قهرمانی از تیم ما وجود دارد!
سال 1988 خودم هم بازیکن تیم ملی بودم و توانستیم با 20 بازیکن جوان و بی‌ادعا موفق شویم با سرمربیگری مرحوم دهداری سوم شویم. الان هم می‌توانستیم با جمعی از بازیکنان جوان به جای بعضی بازیکنان سن و سال‌دار بهتر نتیجه بگیریم و کارمان را بهتر پیش ببریم، در حالی که جدا از یکسری لژیونرهای‌مان که در تیم‌های مطرح پورتو و رم یا لیگ برتر انگلیس بازی می‌کنند یکسری دیگر از لژیونرهای سن و سال‌دار را در ترکیب تیم ملی‌مان داریم که به نظرم حضورشان هیچ ضروتی نداشت و با این تیم اگر حتی قهرمان هم شویم، شق‌القمر نکرده‌ایم.
*برای بازی‌های بعدی مقابل کره یا ژاپن چه نتیجه‌ای را پیش‌بینی می‌کنید؟
ما قطعاً کار سختی پیش رو خواهیم داشت. ژاپن تیم خوبی است و ما نباید باخت این تیم مقابل عراق را ملاک قرار دهیم؛ همینطور کره که تیم بسیار خوبی است، به همین دلیل ما مقابل این تیم‌ها و استرالیا و عربستان و عراق و حتی قطر میزبان که از امکانات و شرایط میزبانی بهره می‌برد در صورت رویارویی مشکل خواهیم داشت.
*نقطه قوت و ضعف تیم ما را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
نقطه قوت تیم ما طارمی و آزمون و بیرانوند و چهره‌هایی مانند محبی و قایدی هستند که واقعاً هر تیمی را می‌توانند با مشکل مواجه سازند اما شرایط خط دفاعی ما تا حدودی نگران کننده است چون بازیکنان خط دفاعی‌مان مقابل تیم‌های سرعتی ممکن است با مشکل مواجه شوند.
*اما قبول دارید که اگر تیم ما قهرمان شود، همه منتقدان فقط از تیم ملی انتقاد خواهند کرد؟
ما باید این را در نظر بگیریم که اگر قهرمان هم شویم دوره بعد جام جهانی می‌خواهیم چکار کنیم و وقتی بیشتر این بازیکنان از تیم ملی می‌روند با چه توشه‌ای می‌خواهیم در جام جهانی بازی کنیم؛ تیمی که چندین بازیکن بالای 30 سال در جمع بازیکنانش دارد، به همین دلیل است که من می‌گویم ما باید روی تیم‌های پایه‌مان کار کنیم. من علاقه زیادی به سرمربی تیم ملی دارم و واقعاً دوست دارم تیم ملی کشورم با مربی ایرانی در جام ملت‌ها بهترین نتیجه ممکن را کسب کند اما فکر می‌کنم خیلی زرنگ باشیم نهایتاً سوم یا چهارم می‌شویم ولی بهتر بود اگر می‌خواهیم در جام ملت‌ها بازی کنیم با تیمی جوان‌تر در مسابقات حضور پیدا می‌کردیم تا با کمبود بازیکنان میدان‌دیده در مسابقات جام جهانی آینده و این چالش بزرگ مواجه نباشیم، چه بسا در حال حاضر حتماً تیم‌هایی مانند ژاپن و کره و چند تیم دیگر جدا از موفقیت در جام ملت‌های فعلی حتماً نیم نگاهی جدی به مسابقات جام جهانی آینده هم دارند و همه هم و غم خودشان را صرفاً معطوف مسابقات جام جهانی اخیر نکرده‌اند.
 
انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران